Gå til innhold

Hvordan lære bikkja å svømme?

Anbefalte innlegg

Gjest bernereier
Skrevet

Ikke for bare å være på stranda nei. Men har man en hund som svømmer mye og langt ville jeg hatt det. De kan plutselig bli slitne.

Men hun har bare vasset i vannet foreløpig. hvis det skulle komme en stor bølge så vet jeg faktisk ikke om hun hadde svømt.

Det er også et stort tjern der vi bor,hvor det er dypt. Skulle gjerne ha testet svømmeevnen hennes først før vi begynner med redningsvest.

mil1365380270
Skrevet

Men hun har bare vasset i vannet foreløpig. hvis det skulle komme en stor bølge så vet jeg faktisk ikke om hun hadde svømt.

Det er også et stort tjern der vi bor,hvor det er dypt. Skulle gjerne ha testet svømmeevnen hennes først før vi begynner med redningsvest.

Da må du lokke henne. Med pinner, godbiter eller prøve friste henne med et bad når hun er overopphetet.

Redningsvesten for hunder har håndtak på ryggen. Uten er det vanskelig å få en hund opp i båten, det er langt fra vannflaten til over ripen. Og de klorer fælt og kan være temmelig lite samarbeidsvillige når de er kalde og redde. Vil gjerne opp der de gikk ut, uten tanke for at det kan være umulig.

Skrevet

jeg har alltid trodd at hunder alltid kan svømme - uten å bli lært opp til det. Min barndoms hun var iallfall slik.

Når det er sagt, tror jeg at jeg ville ha hatt redningsvest på hund ombord i båt. Det kan være langt til land og mye kan skje.

candyqueen_83
Skrevet

Ta henne med deg ut i vannet da vel, og la henne svømme inn igjen. Du trenger jo ikke gå så langt ut selv.

Skrevet

Ta henne med deg ut i vannet da vel, og la henne svømme inn igjen. Du trenger jo ikke gå så langt ut selv.

''Ta henne med deg ut i vannet da vel, og la henne svømme inn igjen.''

Akkurat slik testet vi svømmeferdighetene på min barndoms hund :-)

candyqueen_83
Skrevet

''Ta henne med deg ut i vannet da vel, og la henne svømme inn igjen.''

Akkurat slik testet vi svømmeferdighetene på min barndoms hund :-)

Jeg også :o) Han svømmer da, men svømmer ikke utover frivillig enda. Men jeg vet hvertfall at han kan om han må. Hehe

Gjest bernereier
Skrevet

Skal jeg da dra henne ut med makt? Hun er bare så vidt ute i vannet. Vil hun utvikle vannskrekk om jeg nærmest drar henne ut? Hun veier 38 kilo.

candyqueen_83
Skrevet

Skal jeg da dra henne ut med makt? Hun er bare så vidt ute i vannet. Vil hun utvikle vannskrekk om jeg nærmest drar henne ut? Hun veier 38 kilo.

Lokk henne med noe. Hun får ikke vannskrekk av at du drar litt i henne heller.

candyqueen_83
Skrevet

Mange hunder vil kun svømme med redningsvest på, for da flyter de bedre. Så det er verdt å prøve. Svømming er jo knallbra trening for dem.

Gjest har hatt mange hunder.
Skrevet

Det er faktisk flere grunner til å ha svømmevest på hunder når man er i båt.

Om hunden er litt stor og/eller har mye pels, - har du prøvd å løfte en sånn våt, tung, kanskje lettere panisk hund opp fra vannet hengende over båtripa med et godt stykke ned til vannet...?

Kjekt med håndtak da, nemlig.

Jeg vil presisere at det jeg skrev om at hunder ikke trenger vest er at man kjører" innasjærs".da kan bikkja svømme til nærmeste holme som det finnes mange av på sørlandet. Skal man rett ut på åpent hav, så kan det være viktigere å ha på vest og håndtak. Enig der. En annen viktig ting er jo at hvis det er høye bølger så bør hundene oppholde seg oppi båten og ikke på rekka av båten.

Skrevet

jeg har alltid trodd at hunder alltid kan svømme - uten å bli lært opp til det. Min barndoms hun var iallfall slik.

Når det er sagt, tror jeg at jeg ville ha hatt redningsvest på hund ombord i båt. Det kan være langt til land og mye kan skje.

Da er vi to! Min første tanke var "pælm den i vannet så går det av seg sjæl!" *skrattler*

De kjøterne jeg har sett blir med når matmor/matfar legger på svøm. Da piper og bærer de seg en stund og går lenger og lenger ut, og så svømmer de.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...