Gjest Gina og di Skrevet 6. juli 2010 Skrevet 6. juli 2010 Finnes jo haugevis av uttrykk, men i det siste så har det blitt veldig vanlig å bruke utrykket "og di" i veldig mange rare og tullete sammenhenger. Feks "Jeg liker Stavanger...og di... "Skal du på butikken...og d...i? Osv osv. Kan brukes på det meste. Men hvordan startet denne tullete måten å være morsom på? Og hva betyr det egentlig? Går det an å bruke "å di" feil innen den humorsjangeren den startet med? Noen der ute som vet? 0 Siter
Gjest Tror jeg det er Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Er ikke det et Kristian Valen uttrykk? Og så blir det blir (mis)brukt i hytt å pine nå.... 0 Siter
fresja Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Har aldri hørt butikken og di, men jeg skal til tante og di. 0 Siter
Gjest Gina og di Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Er ikke det et Kristian Valen uttrykk? Og så blir det blir (mis)brukt i hytt å pine nå.... Det kan nok stemme ja.. 0 Siter
Gjest Gina og du Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Har aldri hørt butikken og di, men jeg skal til tante og di. Nei, poenget er at det skal brukes utav sammenhengen. "Tante og di er jo egentlig ikke det. Da vet du jo hvem det gjelder. Det skal liksom liksom ligge humor i at du sier "..og di" uten at du skal vite hvem "di" er. "Di" kan gjelde alt fra personer og ting/steder. Helt tåpelig spør du meg. Du hører det bare hvis du omgir deg i relativt ungt miljø i Stavanger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.