Gå til innhold

Kjenner du til Stavanger uttrykk?

Anbefalte innlegg

Gjest Gina og di
Skrevet

Finnes jo haugevis av uttrykk, men i det siste så har det blitt veldig vanlig å bruke utrykket "og di" i veldig mange rare og tullete sammenhenger.

Feks "Jeg liker Stavanger...og di... "Skal du på butikken...og d...i? Osv osv. Kan brukes på det meste.

Men hvordan startet denne tullete måten å være morsom på? Og hva betyr det egentlig? Går det an å bruke "å di" feil innen den humorsjangeren den startet med? Noen der ute som vet?

Fortsetter under...

Gjest Tror jeg det er
Skrevet

Er ikke det et Kristian Valen uttrykk? Og så blir det blir (mis)brukt i hytt å pine nå....

Skrevet

Har aldri hørt butikken og di, men jeg skal til tante og di.

Gjest Gina og di
Skrevet

Er ikke det et Kristian Valen uttrykk? Og så blir det blir (mis)brukt i hytt å pine nå....

Det kan nok stemme ja.. ;)

Gjest Gina og du
Skrevet

Har aldri hørt butikken og di, men jeg skal til tante og di.

Nei, poenget er at det skal brukes utav sammenhengen. "Tante og di er jo egentlig ikke det. Da vet du jo hvem det gjelder.

Det skal liksom liksom ligge humor i at du sier "..og di" uten at du skal vite hvem "di" er. "Di" kan gjelde alt fra personer og ting/steder. Helt tåpelig spør du meg. Du hører det bare hvis du omgir deg i relativt ungt miljø i Stavanger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...