Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet ble født i 1994, altså før loven ble endret, så jeg har hele tiden trodd jeg har eneansvar for barnet.

Ved søknad om pass får jeg opplysning om at jeg må enten dokumentere eneansvar eller far må underskrive søknad om pass.

Hvor får man dokumentasjon på eneansvar?

Skrevet

Folkeregisteret vet hvem som er registrert med foreldreansvar på et barn

Gjest alenemoren
Skrevet

Enslig mor, barn f. -94.

Skulle ha pass, visste ikke hvor far oppholdt seg, annet enn i en gitt by, i et gitt nordisk land, uten at han hadde meldt formell flytting dit (nesten et år etterpå). Felles skriftlig foreldreansvar.

På politistasjonen er de veldig strenge, må ha underskrift fra far. Forklarer sit. om og om igjen. Blir henvist hit og dit, til slutt blir løsningen at politiet skriver et skriftlig rekommandert brev til far om pass-søknaden, og hvis han ikke svarer innen et gitt tidspunkt, så skriver de ut pass til barnet. (Det var snakk om en helgetur til en storby rett før jul)

Far hører ikke fra seg - og pass blir skrevet ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...