Gå til innhold

Alarmberedskap

Gjest Mvh Glad for svar

Anbefalte innlegg

Gjest Mvh Glad for svar
Skrevet

Leste et innlegg her en dag ang at kroppen er i alarmberedskap etter en traume. Har det sånn selv. Eneste behandling er samtale med psykolog. Kjempe grei dame , men hjelper ingenting. Er det noen form for medisiner som bør prøves?

En annen ting......Det nevnes hos psykologen at jeg har mange symptomer på fibromyalgi. Fastlege vet nesten ingenting ang dette. Hvor bør man henvises for å få en evt diagnose?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nerda
Skrevet

For PTSD er det nokså vanlig å behandle sympomer man kan få som depresjon og angst med SSRI-preparater. Men du må nok komme selve traumene til livs selv. Det tar tid, det kan være ganske angstfremmende. Å lære seg angstmestrings-strategier er meget lurt.

Fibro er en litt tricky greie har jeg inntrykk av. Virker som ganske mange leger avviser det. Kanskje en fysioterapeut kunne hjulpet deg? Eventuelt ville jeg anbefalt å orientere deg mot det alternative markedet. Eller det vil egentlig si akupunktur. Nå har ikke jeg fibro, men jeg har hatt ett og annet akupunktur har hjolpet / kurert meg for. Jeg hadde f.eks. veldig uregelmessig hjerterytme - ufarlig, men ubehagelig. Dette klarte en akupunktør å få has på - for ti år siden. Jeg har snorrette EKG nå. Noen akupunktører er utdannede fysioterapeuter i tillegg :-)

Gjest Mvh Glad for svar
Skrevet

Tusen takk for mange nyttige råd. Skal prøves:)

Gjest Mvh Glad for svar
Skrevet

For PTSD er det nokså vanlig å behandle sympomer man kan få som depresjon og angst med SSRI-preparater. Men du må nok komme selve traumene til livs selv. Det tar tid, det kan være ganske angstfremmende. Å lære seg angstmestrings-strategier er meget lurt.

Fibro er en litt tricky greie har jeg inntrykk av. Virker som ganske mange leger avviser det. Kanskje en fysioterapeut kunne hjulpet deg? Eventuelt ville jeg anbefalt å orientere deg mot det alternative markedet. Eller det vil egentlig si akupunktur. Nå har ikke jeg fibro, men jeg har hatt ett og annet akupunktur har hjolpet / kurert meg for. Jeg hadde f.eks. veldig uregelmessig hjerterytme - ufarlig, men ubehagelig. Dette klarte en akupunktør å få has på - for ti år siden. Jeg har snorrette EKG nå. Noen akupunktører er utdannede fysioterapeuter i tillegg :-)

Tusen takk for nyttige råd.) Skal prøves.

Skrevet

Traumer vet jeg ikke noe om så der kan jeg ikke hjelpe deg.

Men fibromyalgi vet jeg desto mer om, og det er ikke usansynlig at det kan ha sammenheng med de traumene du har. Hvis du tror at du kan ha fibro vil jeg anbefale deg i første omgang å insistere overfor legen din om få tatt noen blodprøver som går på reuma og bindevev. Gir ikke disse utslag kan du kanskje oppsøke en fysioterapeut , hun/han kan si noe om hvor smertene har utspring og om de sitter i ledd, muskler eller bindevev.

Det er viktiig å opplyse en evt somatisk behandler at du lider av traumer, det gjør det enklere for dem å forstå reaksjonene i kroppen din.

Lykke til videre.

Gjest Mvh Glad for svar
Skrevet

Traumer vet jeg ikke noe om så der kan jeg ikke hjelpe deg.

Men fibromyalgi vet jeg desto mer om, og det er ikke usansynlig at det kan ha sammenheng med de traumene du har. Hvis du tror at du kan ha fibro vil jeg anbefale deg i første omgang å insistere overfor legen din om få tatt noen blodprøver som går på reuma og bindevev. Gir ikke disse utslag kan du kanskje oppsøke en fysioterapeut , hun/han kan si noe om hvor smertene har utspring og om de sitter i ledd, muskler eller bindevev.

Det er viktiig å opplyse en evt somatisk behandler at du lider av traumer, det gjør det enklere for dem å forstå reaksjonene i kroppen din.

Lykke til videre.

Tusen takk for det! Gode råd som jeg skal ta med meg videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...