Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Jeg har i fjor og i år vært på jakt etter en stor øse som vi kan ha i vannbøtta på hytta. Finner det ikke noen steder.

Ei stor vid øse, med kort skaft - ikke langt skaft som vanlige kjøkkenøser altå. I metall eller plast.

Det må da finnes et sted...????

Skrevet

Tror jaggu jeg kjøpte min på Clas Ohlson.. Kort skaft med liten bøy øverst, vid øse med flat bunn, passer perfekt i vassbøtta. Er ikke hundre prosent sikker på at det var Clas, men troor det.

Hvis du er i nærheten av Oslo ville jeg sjekka Gulbransens Glasmagasin i Torggata 33 (rett over gata for Café Sara, om du er kjent) - her har de alt mulig storkjøkkenting, så her får du på en måte alle øsene fra mikroliten til frelsesarmé-size, så har håp for vannøse også.

Eller hyttebutikk da, som trampetroll foreslår. :-)

Gjest prust
Skrevet

Tror jaggu jeg kjøpte min på Clas Ohlson.. Kort skaft med liten bøy øverst, vid øse med flat bunn, passer perfekt i vassbøtta. Er ikke hundre prosent sikker på at det var Clas, men troor det.

Hvis du er i nærheten av Oslo ville jeg sjekka Gulbransens Glasmagasin i Torggata 33 (rett over gata for Café Sara, om du er kjent) - her har de alt mulig storkjøkkenting, så her får du på en måte alle øsene fra mikroliten til frelsesarmé-size, så har håp for vannøse også.

Eller hyttebutikk da, som trampetroll foreslår. :-)

Jeg var på Clas Ohlsson i går, og de hadde ikke. Heller ikke Jernia.

Bor ikke i Oslo, men vi skal jo ut og reise litt i sommer i Norge og i Sverige, så jeg får vel kikke etter det der vi kommer...

Men hva mener dere med hyttebutikker? Vet ikke om noen i Kristiansand i alle fall...

Gjest prust
Skrevet

hyttebutikker?

Hva slags butikker er det? En kjede?

trampetroll
Skrevet

Hva slags butikker er det? En kjede?

Nei, det er vel mer bare en betegnelse på butikker som selger hytteutstyr. Finnes mange av dem. Tok et lett google søk, og det er i alle fall en hyttebutikk i Grimstad ser det ut som. Ellers kan jo hyttetorget i Kristiansand være en mulighet kanskje? http://www.hyttetorget.no/infoside_senter.php?articleID=85278

Gjest prust
Skrevet

Nei, det er vel mer bare en betegnelse på butikker som selger hytteutstyr. Finnes mange av dem. Tok et lett google søk, og det er i alle fall en hyttebutikk i Grimstad ser det ut som. Ellers kan jo hyttetorget i Kristiansand være en mulighet kanskje? http://www.hyttetorget.no/infoside_senter.php?articleID=85278

Hm - har aldri lagt merke til den butikken, men jeg vet godt hvor det er. Takk for tips!

Skrevet

Haha, vi har forsøkt å kjøpe øsekar til en robåt. Det viste seg å være mye lettere å få kjøpt en helt ny båt.

Men som en sideeffekt klarte jeg å få tak i en ny vannøse i stål. Altså: Dropp tanken på kjøkken, oppsøk steder som selger båter og stort campingutstyr.

Skrevet

Jeg var på Clas Ohlsson i går, og de hadde ikke. Heller ikke Jernia.

Bor ikke i Oslo, men vi skal jo ut og reise litt i sommer i Norge og i Sverige, så jeg får vel kikke etter det der vi kommer...

Men hva mener dere med hyttebutikker? Vet ikke om noen i Kristiansand i alle fall...

Hyttebutikk er et konsept som egentlig er litt komisk, der selger de gjerne alskens standard hyttete ting som liksom-gamle møbler med liksom-slitt rosemaling osv sånn at du er helt sikker på å få hyttete nok hytte å vise fram. ;) Men butikkene kan også ha en rekke nyttige ting - gjerne ting som er nyttige i situasjoner der man ikke har strøm/vann.

Gjest høstløv
Skrevet

Bruk et litermål i plast eller rustfritt stål, det får du sikkert kjøpt på Nille.

Gjest prust
Skrevet

Bruk et litermål i plast eller rustfritt stål, det får du sikkert kjøpt på Nille.

Vi har litermål nå, så vi klarer oss greit. Men hytta er liten, og kjøkkenkroken er like ved sofaen, så det hadde rett og slett sett litt penere ut med ei fin ny øse i stedet for litermål oppi bøtta.

Gjest prust
Skrevet

Hyttebutikk er et konsept som egentlig er litt komisk, der selger de gjerne alskens standard hyttete ting som liksom-gamle møbler med liksom-slitt rosemaling osv sånn at du er helt sikker på å få hyttete nok hytte å vise fram. ;) Men butikkene kan også ha en rekke nyttige ting - gjerne ting som er nyttige i situasjoner der man ikke har strøm/vann.

Takk for info - jeg har sett sånne hytteblader, men har ikke sett egne buutikker :-)

Gjest prust
Skrevet

Haha, vi har forsøkt å kjøpe øsekar til en robåt. Det viste seg å være mye lettere å få kjøpt en helt ny båt.

Men som en sideeffekt klarte jeg å få tak i en ny vannøse i stål. Altså: Dropp tanken på kjøkken, oppsøk steder som selger båter og stort campingutstyr.

I båtbutikker ja - det var jo en god idé :-) Det har vi i alle fall her i Kristiansand.

Da jeg var på Jernia og spurte etter vann-øse, trodde han guttehvalpen jeg spurte, at det var øsekar jeg ville ha.... Tror nok ikke han har opplevd å bo et sted uten innlagt vann der en må

B-Æ-R-E vannet inn, og der en må Ø-S-E vannet oppi gryta eller koppen :-DDD

Skrevet

Sjekk bruktbutikker. Er du heldig så finner du en tilårskommen og litt bulkete en med sjarm. :)

Gjest prust
Skrevet

Sjekk bruktbutikker. Er du heldig så finner du en tilårskommen og litt bulkete en med sjarm. :)

Mneeei - vil ikke ha en bulkete gammel med sjarm. Det har min far allerede på utedoen der hytta vår ligger. Hytta vår er helt ny, med "ny stil" - så når vi først skal ha ei øse, skal den være ny. Ellers kan vi klare oss med litermålet :-I

Skrevet

Mneeei - vil ikke ha en bulkete gammel med sjarm. Det har min far allerede på utedoen der hytta vår ligger. Hytta vår er helt ny, med "ny stil" - så når vi først skal ha ei øse, skal den være ny. Ellers kan vi klare oss med litermålet :-I

Ok, i en flunkende ny hytte er det sikkert finest med en ny og blank en. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...