Gå til innhold

Helt tett nese ved allergi - noen råd? HASTER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 10-åring som er veldig fortvilet. Han har allergi, og blir helt potte tett hver dag, særlig på ettermiddag og helt ille til kvelds. Nå bruker han fra i dag Aerius 5mg tabl., og har prøvd både Livostin og Lomudal nesespray, i tillegg til Otrivin - i ren desperasjon.

Han får ikke til å puste med nesa. Noen gode råd? *sitter her å venter med en unge som ikke klarer å sove*

Vi har forresten prøvd ut Cetrizin, og det funker ikke. Jeg har Loratadin Hexal liggende, men jeg kan vel ikke gi det i tillegg til Aerius'en han allerede har tatt i ettermiddag?

Fortsetter under...

Skrevet

Hei. Jeg har litt allergi i månedskiftet mai/juni og bruker nesehorn fra apoteket i tillegg til spray og tabletter. Sprayen blir mer effektiv hvis jeg får skylt nesa med saltvann. I tillegg lukker jeg alle vinduer, støvsuger godt på soverommet, bytter putetrekk og skyller håret på kvelden. Dette hjelper meg godt, men som sagt det varer et par uker enkelte år, andre år holder jeg allergien i sjakk ved å kun bruke nesehorn, så jeg er ikke veldig angrepet av pollenallergi.

mil1365380270
Skrevet

Nytt sengetøy og dusj i alle fall. Så han slipper ligge i polenstøvet i hele natt.

mariaflyfly
Skrevet

Be legen om resept på Nasonex nesespray. Tror det er litt sterkere skyts, funker bedre både på meg og guttungen.

Pass på å lufte minst mulig på soverommet hans via vinduet. Og ikke heng klærne hans ute til tørk disse ukene. Dusj hver kveld og få ut pollen av håret før han legger seg.

Fint at Aerius ser ut til å virke bedre enn forreige medisinen han brukte! :)

mariaflyfly
Skrevet

Tror jaggu jeg hadde spurt legen om å kunne gi Aerius både morgen og kveld de få dagene pollenspredninga er ekstra stor.

Vi tar nesesprayen morgen og kveld, en dæsj begge gangene i stedet for to dæsjer morgen, slik pakninga sier. Du kan jo se om det har noen endret effekt for ham.

Skrevet

Jeg syns FenuMax - kjøpt på helsekost hvirker veldig bra ved tett nese. Jeg har også pollenallergi.

Det er laget av Timian og bukkehornfrø.

Før jeg fant dette hadde jeg kronisk tette bihuler og var avhengig av otrivin...

Annonse

Gjest samme erfaring
Skrevet

Jeg syns FenuMax - kjøpt på helsekost hvirker veldig bra ved tett nese. Jeg har også pollenallergi.

Det er laget av Timian og bukkehornfrø.

Før jeg fant dette hadde jeg kronisk tette bihuler og var avhengig av otrivin...

tiltredes!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...