Gå til innhold

Healere - så gale at de ikke vet det selv!

Anbefalte innlegg

Gjest Guliver
Skrevet

De som tror de har evnen til å heale burde vært tvangsinnlagt. Hva mener du om det NHD?

De må jo være splitter pine gale.

Skrevet

Har du vært hos healer?

Jeg er så heldig at jeg har blitt kjent med flere healere, og de er fantastisk flotte mennesker :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sett i forhold til hvor mange aktive healere det er i vårt område, har innleggelsesfrekvensen for psykose vært meget høy.

Gjest Helene Harefrøken
Skrevet

Har du vært hos healer?

Jeg er så heldig at jeg har blitt kjent med flere healere, og de er fantastisk flotte mennesker :-)

Jeg er kjempe skeptisk, men har faktisk fått hjelp av healere.

Skrevet

Tja, det er mange grunner til at folk tror på mye rart. For meg er det ikke mer rart at noen tror de kan helbrede, enten via energier eller en gud, enn at de i det hele tatt tror på en gud, spøkelser, ånder, etterliv, telekinese, fremsynthet, ufoer etc etc.

Personlig kan jeg ikke skjønne at oppegående mennesker i år 2010 har hang til å tro på noe som helst slike ting, men de menneskene på sin side skjønner sikkert ikke at jeg IKKE gjør det :)

Så det går opp i opp.

Det jeg IKKE skjønner er at slikt får sendetid i beste TV tid. Der sitter voksne mennesker og sier de har sett spøkelser og mener selv at om få år vil det ikke bli sett på som det minste rart :)

Gjest togli
Skrevet

Med en eksmann som kan heale så er det umulig å ikke tro på det... Han trodde ikke et sekund på det før han oppdaga at han hadde evnene selv. Han bruker dem kun til hjemmebruk fordi det ikke er stuerent å greie å fjerne smerter ved bruk av hendene.... Selv heller jeg til at det handler om energier, elektromagnetisme el. - kanskje finner vi ut om noen år at det ikke er snakk om noe hokus pokus, men om energier vi foreløpig ikke har måleinstrumenter til å måle med... akkurat som med elektrisk strøm før det ble godtatt som vitenskap.

Men nok fra meg her, for jeg orker ikke å krangle ;-)

Skrevet

Sett i forhold til hvor mange aktive healere det er i vårt område, har innleggelsesfrekvensen for psykose vært meget høy.

LOL!

Skrevet

Tja, det er mange grunner til at folk tror på mye rart. For meg er det ikke mer rart at noen tror de kan helbrede, enten via energier eller en gud, enn at de i det hele tatt tror på en gud, spøkelser, ånder, etterliv, telekinese, fremsynthet, ufoer etc etc.

Personlig kan jeg ikke skjønne at oppegående mennesker i år 2010 har hang til å tro på noe som helst slike ting, men de menneskene på sin side skjønner sikkert ikke at jeg IKKE gjør det :)

Så det går opp i opp.

Det jeg IKKE skjønner er at slikt får sendetid i beste TV tid. Der sitter voksne mennesker og sier de har sett spøkelser og mener selv at om få år vil det ikke bli sett på som det minste rart :)

Healing er noe vi alle kan. Hva gjør vi når vi har vondt et sted? Vi legger handa på stedet.

Jeg synes det er pussig at folk i 2010 tror på at kjemikalier som puttes i munnen er bedre mot sykdom enn naturlige ting som er brukt siden tidenes morgen.

mariaflyfly
Skrevet

Healing er noe vi alle kan. Hva gjør vi når vi har vondt et sted? Vi legger handa på stedet.

Jeg synes det er pussig at folk i 2010 tror på at kjemikalier som puttes i munnen er bedre mot sykdom enn naturlige ting som er brukt siden tidenes morgen.

''Jeg synes det er pussig at folk i 2010 tror på at kjemikalier som puttes i munnen er bedre mot sykdom enn naturlige ting som er brukt siden tidenes morgen.

''

Ja, la oss for guds skyld legge all medisinsk forskning på hylla og gå tilbake til å behandle kreftpasienter med løvetann, Alzheimer med burot og schizofreni med aloe vera.

Herregud.

Skrevet

My point exaclty.

Jeg tror ikke på healing, og skjønner ikke helt at andre gjør det, du tror ikke på skolemedisin og skjønner ikke at andre gjør det.

derimot syns jeg det er topp at ikke alle tror og mener akkurat det samme :)

Skrevet

''Jeg synes det er pussig at folk i 2010 tror på at kjemikalier som puttes i munnen er bedre mot sykdom enn naturlige ting som er brukt siden tidenes morgen.

''

Ja, la oss for guds skyld legge all medisinsk forskning på hylla og gå tilbake til å behandle kreftpasienter med løvetann, Alzheimer med burot og schizofreni med aloe vera.

Herregud.

Sa fyrlykt det - at man skulle _erstatte_ all skolemedisin med naturmedisin?

Synes du er i overkant krass...

Gjest togli
Skrevet

Det er litt for mange som tror at alt er sort-hvitt.....

Skrevet

En barndomskamerat av meg var så plaget med eleptiske anfall at han kunne ikke jobbe. Etter kun en healerbehandling ble han frisk. Og han er fremdeles frisk minst 15 år senere.

Andre som går til healer, blir ikke bra av sykdommen, men de blir bedre (mindre smerter f.eks.), så sykdommen blir lettere å leve med.

Skrevet

Det er litt for mange som tror at alt er sort-hvitt.....

''Det er litt for mange som tror at alt er sort-hvitt.....''

Og ikke nok med det, de er veldig bastante på at det er selve "Sannheten" de har enerett på ;-)

Gjest Helene Harefrøken
Skrevet

Med en eksmann som kan heale så er det umulig å ikke tro på det... Han trodde ikke et sekund på det før han oppdaga at han hadde evnene selv. Han bruker dem kun til hjemmebruk fordi det ikke er stuerent å greie å fjerne smerter ved bruk av hendene.... Selv heller jeg til at det handler om energier, elektromagnetisme el. - kanskje finner vi ut om noen år at det ikke er snakk om noe hokus pokus, men om energier vi foreløpig ikke har måleinstrumenter til å måle med... akkurat som med elektrisk strøm før det ble godtatt som vitenskap.

Men nok fra meg her, for jeg orker ikke å krangle ;-)

Tror vi bare må godta at det er mere mellom himmel og jord enn vi forstår .Og bare det hjelper ,så er det helt det samme for meg om jeg forstår noe eller ikke:)

mariaflyfly
Skrevet

Fyrlykt sa

''

Jeg synes ikke jeg var krass. Sarkastisk, ja. Men ikke krass.

Skrevet

Tror vi bare må godta at det er mere mellom himmel og jord enn vi forstår .Og bare det hjelper ,så er det helt det samme for meg om jeg forstår noe eller ikke:)

Jeg tror heller vi må godta at noen føler seg bedre etter healing, og mener at dette fungerer , mens andre ikke gjør det

Skrevet

Fyrlykt sa

''

Jeg synes ikke jeg var krass. Sarkastisk, ja. Men ikke krass.

''Ja, la oss for guds skyld legge all medisinsk forskning på hylla og gå tilbake til å behandle kreftpasienter med løvetann, Alzheimer med burot og schizofreni med aloe vera.

Herregud.''

Ikke krass? Neivel... Synes den siste linjen din indikerer at fyrlykt er en idiot, men det er kanskje bare meg som er litt fintfølende... Det høres veldig ovenfra-og-ned-hersketeknikk ut for meg.

Og, jeg synes fortsatt ikke det ser ut som fyrlykt mener at man skal legge hele skolemedisinen og forskningen vekk og bare bruke naturmetoder.

Gjest så er det bare
Skrevet

''Ja, la oss for guds skyld legge all medisinsk forskning på hylla og gå tilbake til å behandle kreftpasienter med løvetann, Alzheimer med burot og schizofreni med aloe vera.

Herregud.''

Ikke krass? Neivel... Synes den siste linjen din indikerer at fyrlykt er en idiot, men det er kanskje bare meg som er litt fintfølende... Det høres veldig ovenfra-og-ned-hersketeknikk ut for meg.

Og, jeg synes fortsatt ikke det ser ut som fyrlykt mener at man skal legge hele skolemedisinen og forskningen vekk og bare bruke naturmetoder.

enig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...