Gå til innhold

Fire dager uten mat....

Anbefalte innlegg

Gjest lukke til for han
Skrevet

http://www.rbnett.no/lokal/molde/article245373.ece

Kanskje stygt gjort, men jeg lo da jeg las dette. Sultestreiket i fire dager og tett oppfølging av helsesøster....

Det han ikke vet er at en kan fint leve 2-3 måneder og sikkert enda lengre uten mat. Bare en får i seg drikke...

Ikke uvanlig at anorektikere heller faster en uke eelller to.... Men de blir ikke fulgt opp daglig av den grunn...

Ja ja

Skrevet

Hehe, han kan sultestreike så mye han gidder for min del. Et avslag er et avslag - men å finne seg i det?! Neeeida.

Gjest Halane Harefrøken
Skrevet

Er det mulig å koble en helsesøster inn så fort:) Jeg har fastet i 14 dager flere ganger(pga revmatisme) ,og fra dag fire uten mat er man i kanonform(viss man er normalt frisk).

Mary Poppins
Skrevet

Broren min kom akkurat hjem fra befalskolen. De hadde en uke med mestringsøvelse for en stund tilbake, som vil si at at de går 10 timer hver dag i 5 dager uten mat. De hadde ingen oppfølging av helsesøster.

Gjest kløfiks
Skrevet

Hahaha! Jeg lo også da jeg leste det og har ingen dårlig samvittighet! Det er som du sier mulig å klare seg i veldig mye lengre tid uten mat. Hadde han sluttet å både spise og drikke i 4 dager så måtte de ha hjulpet ham med intravenøst e.l.

Fatter ikke at folk gidder å sultestreike heller. Og at de noen ganger får det de sultestreiker for. Jeg hadde ikke giddet å bry meg før noen hadde sultet i 1-2 mnd.

Nei, de får sende ham ut så fort sm mulig slik at han kan begynne å spise i hjemlandet sitt ;-)

Gjest lukke til for han
Skrevet

Hehe, han kan sultestreike så mye han gidder for min del. Et avslag er et avslag - men å finne seg i det?! Neeeida.

Jeg lo, for en gang jeg var svært syk psykisk, spiste jeg ikke en smule på 60- 70 døgn. Mistet en del muskler og vekt.... Men alle blodprøver var fine da jeg ble innlagt. Å da jeg gikk til legen første gang å fortalte at jeg ikke hadde fått i meg mat på 30 dager, fikk jeg bare beskjed om å dra hjem å prøve å få i meg suppe.

Forskjell på folk ja.

Gjest togli
Skrevet

Men det står jo ikke at han er ferdig med sultestreiken da ;)

Og det er sikkert ikke han som har tilkalt helsesøster ;)

Skrevet

Men det står jo ikke at han er ferdig med sultestreiken da ;)

Og det er sikkert ikke han som har tilkalt helsesøster ;)

Jeg tenker tanken når jeg ser folk har rota seg bort på fjellet og, et døgn uten mat og sånn..*S*

Men så får jeg vondt når det er barn, de tåler ikke så mye og være sulten er fryktelig vondt når man er liten!

Skrevet

Jeg synes denne tråden er ubehagelig og mange av kommentarene stygge.

Gjest togli
Skrevet

Jeg tenker tanken når jeg ser folk har rota seg bort på fjellet og, et døgn uten mat og sånn..*S*

Men så får jeg vondt når det er barn, de tåler ikke så mye og være sulten er fryktelig vondt når man er liten!

Ja, når det gjelder unger er det fælt... jeg tviler på at mine hadde greid seg lenge uten mat :-/ Minsta på seks spiste to skiver klokka elleve og klokka ett var hun shuhuhuhullltttennnnnn!!!!! ;)

Gjest togli
Skrevet

Enig..... Enten er vi utrolig egoistiske eller så er vi totalt blanke på hvordan mennesker behandles rundt om i verden...

Gjest Helene Harefrøken
Skrevet

Uff, du har sikker rett. Angra på at jeg svarte. Fikk bare litt galganhumor ang helsesøstra( som sikkert ikke vedkommende hadde tilkalt selv). Og en viktig ting er god oppfølging når man starter å spise igjen, DA kan man få problemer.

Gjest lukke til for han
Skrevet

Det er vanskelig å få opphold i Norge. Å vi må begrense inntaket uansett... Kan godt hende denne karen har rett på opphold og at det er farlig for han å reise hjem....

Men det jeg lo av, var overdrivelsen av hvor dramatisk det var skrevet fordi han ikke hadde spist på fire dager. Magesekken krymper fort, og i neste uke om han fortsatt ikke har spist, vil trolig sultfølelsen forsvinne også....

Jeg selv var i full jobb selv etter en måned uten mat... Han er helt klart desperat... men virkemiddelet lite effektivt... iallefall de to første månedene.

Skrevet

Det er vanskelig å få opphold i Norge. Å vi må begrense inntaket uansett... Kan godt hende denne karen har rett på opphold og at det er farlig for han å reise hjem....

Men det jeg lo av, var overdrivelsen av hvor dramatisk det var skrevet fordi han ikke hadde spist på fire dager. Magesekken krymper fort, og i neste uke om han fortsatt ikke har spist, vil trolig sultfølelsen forsvinne også....

Jeg selv var i full jobb selv etter en måned uten mat... Han er helt klart desperat... men virkemiddelet lite effektivt... iallefall de to første månedene.

Jeg ser bare ikke humoren. Beklager.

Skrevet

Jeg ser bare ikke humoren. Beklager.

Helt enig...

Gjest lukke til for han
Skrevet

Helt enig...

Det kalles galgenhumor....

Skrevet

Galgenhumor på andres vegne?...

Skrevet

Galgenhumor brukes oftest om en tragisk, men likevel vittig situasjon _man selv_ er i. Hvis man bruker det på andre kommer det liksom mer i kategorien mobbing, å drite noen ut...

http://no.wikipedia.org/wiki/Galgenhumor

Skrevet

Galgenhumor på andres vegne?...

Haha,- så ikke at du hadde postet det samme :)

Skrevet

Haha,- så ikke at du hadde postet det samme :)

Ja, men du sa det bedre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...