Gå til innhold

tilbake penger på legemiddel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en har fåt foreskrevet en salve hos legen som en så går og kjøper på apoteket, for så å lese i pakningsvedlegget og bestemmer seg for at en ikke kan/vil bruke - hva gjør en? Det er snakk om en kostbar salve...

Skrevet

Kan ikke svare på det du spør om, men har et tips.

Neste gang du får en resept kan du jo sjekke ut hva som står i pakningsvedlegget, før du leverer inn resepten. Du finner den samme informasjonen i Felleskatalogen på nettet.

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Da må en beholde salven siden en ikke sjekket dette før kjøp. En medisin som er utlevert på resept, og der pakningen er åpnet kan ikke leveres tilbake.

En bør ta de medisiner legen forordner. Om en ikke stoler pålegens vurderinger, er det like greit å avstå fra legebesøk.

Gjest så er det bare
Skrevet

Da må en beholde salven siden en ikke sjekket dette før kjøp. En medisin som er utlevert på resept, og der pakningen er åpnet kan ikke leveres tilbake.

En bør ta de medisiner legen forordner. Om en ikke stoler pålegens vurderinger, er det like greit å avstå fra legebesøk.

noen gang er en enig med legen andre ganger ikke så hvorfor avstå?!

Skrevet

Makan til lege-arroganse.

Skrevet

Esken til salven er selvfølgelig åpnet for å få tak i pakningsvedlegget, men salven er ikke åpnet. Og den har jo en forsegling på, som ikke er brutt.

Har erfaring med at leger ofte skriver ut resepter før en har fått fullført en setning på legekontoret, det hele blir veldig hastverk-basert, og lite gjennomtenkt.

Skrevet

Esken til salven er selvfølgelig åpnet for å få tak i pakningsvedlegget, men salven er ikke åpnet. Og den har jo en forsegling på, som ikke er brutt.

Har erfaring med at leger ofte skriver ut resepter før en har fått fullført en setning på legekontoret, det hele blir veldig hastverk-basert, og lite gjennomtenkt.

Men du bør kanskje ikke hente medisinen før du har lest om den på felleskatalogen http://felleskatalogen.no/pasientutgave/

Du vil ikke få noe igjen hvis du leverer salven. Medisiner og medisink utstyr i åpnet forpakning blir ikke refundert. For noen år siden gikk det an å levere tilbake og så ble det sendt til Russland, men det er det og blitt slutt på.

Skrevet

Makan til lege-arroganse.

Hvorfor sier du det? Det blir jo det samme nesten uansett hvilken yrkesgruppe det er snakk om. Hvis du uansett ikke har tenkt å klippe håret, så går du jo ikke til frisøren. Og hvis du etter rørleggerbesøket fjerner pakningen igjen fordi det var greiere da vasken lakk, ja da kunne du spart deg den regningen også.

Hva er forskjellen?

Gjest Adrine
Skrevet

Vil tro du kan gå tilbake til apoteket med kvittering og forklare situasjonen - og så få pengene tilbake, slik du ville fått med alle andre produkter som der ikke forseilingen er åpnet.

Jeg byttet nettopp en salve selv som vat for blåmerker. Den byttet jeg fordi jeg fikk mange advarsler fra venner om at den ikke virket i det hele tatt. Denne salven var reseptfri dog, men dette burde jo ikke utgjøre noen forskjell innen kjøpsloven?

Gjest mener jeg
Skrevet

Vil tro du kan gå tilbake til apoteket med kvittering og forklare situasjonen - og så få pengene tilbake, slik du ville fått med alle andre produkter som der ikke forseilingen er åpnet.

Jeg byttet nettopp en salve selv som vat for blåmerker. Den byttet jeg fordi jeg fikk mange advarsler fra venner om at den ikke virket i det hele tatt. Denne salven var reseptfri dog, men dette burde jo ikke utgjøre noen forskjell innen kjøpsloven?

Jo, jeg forventer at mine reseptbelagte medisiner ikke har vært i hjemmene til folk før jeg får dem. Det er en del av kvalitetssikringen slik jeg ser det. Jeg har heldigvis aldri hørt om noen som har gjort noe slikt heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...