Gå til innhold

kan man se på folk om de er sympatiske?

Anbefalte innlegg

Gjest menneskekjenner
Skrevet

Jeg mener at jeg kan se det med en gang, hvis folk er veldig hyggelige og sympatiske. Andre kan også være greie nok men ikke sånn kjempehyggelige og sympatiske. En sjelden gang blir jeg overrasket i negativ eller positiv retning.

Kan man plukke ut de sympatiske menneskene bare ved å se på dem? Eller er det en feilslutning?

Skrevet

Ikke bare ved å se synes jeg, men det er ikke mange setningene de behøver å si.

-På Dol av og til
Skrevet

Sånn har jeg det også. Og det stemmer som regel.

Gjest menneskekjenner
Skrevet

det interessante ville jo være om noen andre som også traff dette mennesket ville være enig eller om vi stort sett har ulike preferanser.

Gjest menneskekjenner
Skrevet

Sånn har jeg det også. Og det stemmer som regel.

jeg får hele tiden høre av folk " du ser så immari snill ut". Hva er det med meg som gjør at folk tror at jeg er så snill? ( noe jeg også er?)

Skrevet

Noen ganger men ikke alltid.

Jeg syns for eksempel at Mulla Krekar ser veldig snill ut, helt Jesus - men jeg mener absolutt ikke at han er det!

Gjest menneskekjenner
Skrevet

Noen ganger men ikke alltid.

Jeg syns for eksempel at Mulla Krekar ser veldig snill ut, helt Jesus - men jeg mener absolutt ikke at han er det!

jeg må innrømme at han fyren i USA han som gikk amok på en millitærbase og drepte over hundre mennesker, faktisk så veldig snill og koselig ut. Kanskje han er/var det også men at noe klikket på veien? Det var han gale psykiateren. Hvordan går det med den saken? Blir han hengt?

Skrevet

det interessante ville jo være om noen andre som også traff dette mennesket ville være enig eller om vi stort sett har ulike preferanser.

Jeg tror vi har ulike preferanser. Jeg har i vært fall ikke samme preferanser som flere av venninnene mine.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er han sympatisk? Jeg fikk bedre assosiasjoner til han forrige

Jeg var lettere ironisk.

Gjest menneskekjenner
Skrevet

Jeg tror vi har ulike preferanser. Jeg har i vært fall ikke samme preferanser som flere av venninnene mine.

jeg lurer også på om det er slik at det er de mest sympatiske menneskene som først blir utbrent i yrker med mye menneskekontakt.

Er man et veldig sympatisk menneske så vil man jo få flere henvendelser enn andre som kanskje ikke har en godhet som stråler helt igjennom. En person som er veldig sympatisk og hyggelig er jo også nødt til å sette enda flere grenser. En opptar ikke en persons tid unødvendig hvis man ikke liker personen.

Har jobbet i helsesektoren og har opplevd at folk nærmest har spist meg opp, før de omtrent har snakket med meg. Det er slitsomt til tider.

-På Dol av og til
Skrevet

jeg får hele tiden høre av folk " du ser så immari snill ut". Hva er det med meg som gjør at folk tror at jeg er så snill? ( noe jeg også er?)

Kanskje du har veldig snille øyne?

Gjest menneskekjenner
Skrevet

Kanskje du har veldig snille øyne?

ja jeg får vurdere å gjøre noe med sminken

Skrevet

Ofte kan man nok stole på magefølelsen, men det finnes mange eksempler på at folk kan ta alvorlig feil. Seriemorderen Bundy var vel et klart eksempel på det - mange tok han for å være en kjekk og grei kar...

Skrevet

jeg lurer også på om det er slik at det er de mest sympatiske menneskene som først blir utbrent i yrker med mye menneskekontakt.

Er man et veldig sympatisk menneske så vil man jo få flere henvendelser enn andre som kanskje ikke har en godhet som stråler helt igjennom. En person som er veldig sympatisk og hyggelig er jo også nødt til å sette enda flere grenser. En opptar ikke en persons tid unødvendig hvis man ikke liker personen.

Har jobbet i helsesektoren og har opplevd at folk nærmest har spist meg opp, før de omtrent har snakket med meg. Det er slitsomt til tider.

"Har jobbet i helsesektoren og har opplevd at folk nærmest har spist meg opp, før de omtrent har snakket med meg. Det er slitsomt til tider."

Ah, nam,nam :-) hehe

For å være mer alvorlig. Tror du tar litt feil på det der. Det finnes nok av eksempler på folk med mildt utseende som er rene jævler og psykopater. Bare tenk på Osama bin Laden. Det er ikke for ingenting at folk stadig vekk blir lurt opp i feller med psykopater. De greier nemlig ikke å avsløre uvesenet før det er i seneste laget.

På den andre siden - noen folk som med usympatiske trekk kan være full av aggresjon. I så fall er det naturlig at ansiktet gjenspeiler noe av det. Og at folk med sinnsro har et fredfullt drag over ansktet.

Det mest avslørende for usympatiske mennesker er om de får se bilder av sterkt medtatte ofre for vold eller ulykker. De reagerer lite eller ingenting. Mens sympatiske normale mennesker viser tydelig medynk med ofrene. Dette har man testet ut på innsatte amerikanske fengsler og brukt hjernescanning. De mest brutale kriminelle hadde ingen økning i hjerneaktiviteten, helt tydelig psykopater altså.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om en har trening, tar en ca 80% bare ved førsteintrykket. Etter en kort prat er en kanskje oppe i 95%, men de siste 5% er vanskelige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...