Gå til innhold

Legg ned kongehuset

Anbefalte innlegg

Gjest Republikaneren
Skrevet

Kongehuset har mistet sin funksjon. Det som er igjen er en gjeng med luksusdyr som bruker like mye penger som et middels stort afrikansk land.

Gjest høstløv
Skrevet

En president vil bruke like mange penger, så det er ikke noe poeng i å bytte ut kongehuset pga pengebruken.

Gjest Republikaneren
Skrevet

Hvor skal vi gjøre av dem?

De kan f.eks. stoppes ut og stilles ut på Arkeologisk museum som en kuriositet.

Skrevet

Har kongehuset noensinne hatt noen funksjon utover den funksjon det også har i dag?

Skrevet

Har kongehuset noensinne hatt noen funksjon utover den funksjon det også har i dag?

Ja. I "gamle" dager var det faktisk Kongen som bestemte, alt. ;0)

Gjest Republikaneren
Skrevet

En president vil bruke like mange penger, så det er ikke noe poeng i å bytte ut kongehuset pga pengebruken.

Men en president kjøper ikke dyre vesker slik som Mette Marit gjør.

Gjest høstløv
Skrevet

En president har veldig mange rådgivere, som skal ha skyhøye lønninger.

Presidentfruen kjøper sikkert maken vesker til MM sine.

Skrevet

Oida, det har gått meg hus forbi du ;)

Skrevet

Du har tydelig eksludert kvinner som potensielle presidentkanditater ;)

-På Dol av og til
Skrevet

En president har veldig mange rådgivere, som skal ha skyhøye lønninger.

Presidentfruen kjøper sikkert maken vesker til MM sine.

Nemlig.

Skrevet

Oida, det har gått meg hus forbi du ;)

Hehe.. Kongen i Norge har alltid vært sterk så lenge han har hatt støtte fra livegne bønder. Bønder som frivillig støttet og betalte skatt, stilte med menn til hæren osv.

Kluet var at han da måtte holde sin del av avtalen, fordi bøndene samlet var så sterke at de kunne karnøfle ham. Det har alltid gjort demokrati enkelt i dette landet. Og årsaken er at det er øde her.. og vanskelig å hærta for andre. :0)

Den eneste trusselen mot Kongens makt var Paven i Roma gjennom kirken. Så da fant herremennene ut at det å støtte Luther og reformasjonen var en smal sak, dermed ble de kvitt Pavetrusselen med et pennestrøk og religionsendringene gikk for seg uten et gnagsår på beinet engang. :0)

Hva jeg går rundt og vet. *knegger*

Skrevet

Når alternativet er en president med samme forbruk og som skal sikkert ha mer makt også, takker jeg nei.

Skrevet

Vet du, jeg tror forlate meg kvinnelige statsråder har et "kjoletillegg" i lønna si fordi det forventes glam og glitter til middag ved besøk av diverse statsoverhoder. Det være seg presidenter eller konger. ;0)

Skrevet

Why? En kan da være forfengelig og opptatt av vesker og sko selv om en er president? Hvis du da ikke automatisk tenker at en president er en mann - og da er det fristende å slenge på et "shame on you!".

;o)

Skrevet

Men kona hans gjør det sikkert eller dattera hans ;o)

Skrevet

Men kona hans gjør det sikkert eller dattera hans ;o)

MÅ presidenten være mann, da?

;o)

Skrevet

Hehe.. Kongen i Norge har alltid vært sterk så lenge han har hatt støtte fra livegne bønder. Bønder som frivillig støttet og betalte skatt, stilte med menn til hæren osv.

Kluet var at han da måtte holde sin del av avtalen, fordi bøndene samlet var så sterke at de kunne karnøfle ham. Det har alltid gjort demokrati enkelt i dette landet. Og årsaken er at det er øde her.. og vanskelig å hærta for andre. :0)

Den eneste trusselen mot Kongens makt var Paven i Roma gjennom kirken. Så da fant herremennene ut at det å støtte Luther og reformasjonen var en smal sak, dermed ble de kvitt Pavetrusselen med et pennestrøk og religionsendringene gikk for seg uten et gnagsår på beinet engang. :0)

Hva jeg går rundt og vet. *knegger*

Ja det får'n si :) Føler meg rikere på kunnskap her jeg sitter (les ligger).

Skrevet

Sikkert, men sjangsen for å få en egnet person er større. Enn om likestillingen var kommet litt tidligere til landet?!

Gjest karco
Skrevet

Vel, kongen må jo faktisk skrive under på- og godkjenne alle vedtak som blir gjort i Stortinget. Han har lov til å nekte å la ting bli gjennomført. Men det gjør han ikke. Han godtar alt, på samme måte som hans far og farfar. Fredelige og konfliktskye som de er. Tenk det opprøre det hadde blitt dersom kongen nektet å skrive under? Haha, det hadde tatt seg ut!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...