Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett ganske stygt langt arr på underarmen (sydd ca 20 sting), vurderer faktisk en tatovering over dette arret, lurer på om noen vet om det er mulig å tatoverer over ett arr???

Har hatt det i mange-mange år, er møkk lei det og alle spørsmålene om hvorfor osv.

Og om,,forslag til motiv ? Bør være veldig enkelt og smalt, tenkte nærmest som ett smykke, vil kansje se bedre ut en det arret, kansje.

Skrevet

Ja det er mulig, snakk med en tatovør. Og ja det finnes flere mulige mønstre-bilder-løsninger enn du kan forestille deg. .0)

Gjest Melis35
Skrevet

Ja det er mulig, snakk med en tatovør. Og ja det finnes flere mulige mønstre-bilder-løsninger enn du kan forestille deg. .0)

Tjaa kanskje noen tatto sjapper gjør det,men jeg kjenner flere som ikke har fått tatto over arr,da det kan bli klumpete og ikke særlig pent det heller.

Men spør....

Skrevet

Tjaa kanskje noen tatto sjapper gjør det,men jeg kjenner flere som ikke har fått tatto over arr,da det kan bli klumpete og ikke særlig pent det heller.

Men spør....

Kommer an på arret tenker jeg, og kom plussli på at det er håp for KS arret mitt her i verden. Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før??

Skrevet

Kommer an på arret tenker jeg, og kom plussli på at det er håp for KS arret mitt her i verden. Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før??

Hva er ett KS arr ?

Skrevet

Hva er ett KS arr ?

tipper at det betyr keisersnitt

Skrevet

Du har ikke vurdet å bli utredet for arrkorreksjon, da?

Skrevet

Men spør....

Ja ser det, kan nok bli litt merkelig ja, arret er jo litt klumpete og langt........og lite pent,får høre en dag jeg går forbi en tatto-butikk.

Skrevet

Er det noe og ? Har aldri tenkt på det nei.

Skrevet

tipper at det betyr keisersnitt

Trodde de gikk langt nede på magen jeg,,,og en tatovering der ?

Hmm, jaja, sikkert mulig det og :)

Skrevet

Hva er ett KS arr ?

Keisersnittarr. :0) *mamma*

Gjest prust
Skrevet

Hva innebærer arr-korreksjon?

Jeg har et langt arr fra navlen og ned til symfysen etter hastekeisersnitt i 2001, sydde 18 sting. Arret er ikke pent.

Er det grunnlag for korreksjon tro? Er det fastlegen som vurderer det?

Skrevet

Hva innebærer arr-korreksjon?

Jeg har et langt arr fra navlen og ned til symfysen etter hastekeisersnitt i 2001, sydde 18 sting. Arret er ikke pent.

Er det grunnlag for korreksjon tro? Er det fastlegen som vurderer det?

Om man ikke får det dekket på det offentlige, finnes det også tilbud om dette hos flere plastisk kirurgiske klinikker i Norge.

For nesten 20 år siden fikk jeg korigert et arr som jeg fikk i ansiktet som barn. den gang var det ikke fastlege, men jeg tok kontakt med en hudlege (man kan vel neppe ta kontakt direkte med spesialister i dag, kanskje?) og han sendte da en søknad til Rikshospitalet.

Jeg fikk etter en god stund, 2-3-4 mnd, brev fra Rikshospitalet om at jeg kunne komme inn til vurdering. Legen sjekket ut arret og kom til at dette kunne de fikse, og så fikk jeg ny time for selve korreksjonen. Dette var et lite arr, så det var fort gjort med lokalbedøvelse, og resultatet ble _meget_ bra!

Jeg så noen andre på venteværelset som satt med en ny født baby med leppe- og ganespalte, og de var inne til konsultasjon hos samme lege, så mitt lille arr ble nok for 'peanuts' å regne for denne kirurgen! ;-)

Den gangen fantes det (meg bekjent) ikke noe privat alternativ i Norge, og jeg var student og hadde uansett ikke råd. Det er muligg at jeg i dag ville ha gått rett til en privat klinikk for å bli "ferdig" med saken, men det kommer jo an på _hvor_ dyrt det ville vært.

Du kan jo ta kontakt med fastlegen og forhøre deg om hva hun/han mener om saken, og om du kan få dette korrigert på offentlig sykehus. I søknaden som min lege sendte inn ble det lagt vekt på at arret skyldes en ulykke da jeg var barn, og at det satt midt i ansiktet.

Skrevet

Er det noe og ? Har aldri tenkt på det nei.

Ja, det kommer vel an på hvordan arret ser ut om det er noe som kan gjøres med det, men som du ser av mitt svar til prust over her, så har jeg selv fått korrigert et arr i ansiktet. Det ble gjort ved kirurgisk inngrep, altså skjæring og sying. Den plastiske kirurgen ved Rikshospitalet var ekstremt mye flinkere til å sy pent enn legen som lappet meg sammen i ca 1972;-)

Hudlegen jeg konsulterte før det kirurgiske inngrepet mente at arret var for gammeel og dypt til å kunne korrigeres ved peeling /mer kjemiske metoder.

Gjest prust
Skrevet

Om man ikke får det dekket på det offentlige, finnes det også tilbud om dette hos flere plastisk kirurgiske klinikker i Norge.

For nesten 20 år siden fikk jeg korigert et arr som jeg fikk i ansiktet som barn. den gang var det ikke fastlege, men jeg tok kontakt med en hudlege (man kan vel neppe ta kontakt direkte med spesialister i dag, kanskje?) og han sendte da en søknad til Rikshospitalet.

Jeg fikk etter en god stund, 2-3-4 mnd, brev fra Rikshospitalet om at jeg kunne komme inn til vurdering. Legen sjekket ut arret og kom til at dette kunne de fikse, og så fikk jeg ny time for selve korreksjonen. Dette var et lite arr, så det var fort gjort med lokalbedøvelse, og resultatet ble _meget_ bra!

Jeg så noen andre på venteværelset som satt med en ny født baby med leppe- og ganespalte, og de var inne til konsultasjon hos samme lege, så mitt lille arr ble nok for 'peanuts' å regne for denne kirurgen! ;-)

Den gangen fantes det (meg bekjent) ikke noe privat alternativ i Norge, og jeg var student og hadde uansett ikke råd. Det er muligg at jeg i dag ville ha gått rett til en privat klinikk for å bli "ferdig" med saken, men det kommer jo an på _hvor_ dyrt det ville vært.

Du kan jo ta kontakt med fastlegen og forhøre deg om hva hun/han mener om saken, og om du kan få dette korrigert på offentlig sykehus. I søknaden som min lege sendte inn ble det lagt vekt på at arret skyldes en ulykke da jeg var barn, og at det satt midt i ansiktet.

Takk for informasjon.

Jeg har ei venninne som fikk innvilget mageplastikk (?) etter et keisersnitt-arr som hun syntes så fælt ut. Jeg sa ikke så mye, fordi mitt arr var mye mer synlig enn hennes (hun hadde horisontalt lavt nede, mens mitt er vertikalt og helt fra navlen). Den operasjonen hennes var temmelig omfattende tror jeg, og jeg syntes da at det hørtes litt voldsomt ut å få en helt "ny" mage...

Men det hadde vært ok å gjøre noe med arret mitt... Det er ikke noe pent, men jeg skjemmes vel ikke direkte over det - det var jo ikke noe jeg kunne noe for, og resultatet ble jo ei fantastisk jente - men det hadde jo vært ok med en mer vanlig mage da...

Må tenke gjennom dette her..

Skrevet

Velger du ett eller annet motiv blir arret fortsatt synlig. I stedet må man få tatovøren til å lage farge som er mest mulig lik den fargen huden skulle ha hatt om der ikke var arr. Dette gjøres for folk som har operasjon arr og arr etter ulykker. Ikke mange som er flink med sånt.

Da går du ikke til en vanlig tatovør, men til en som har erfaring med sånt. Spør hudleger eller helsesøstre om de vet om noen slik tatovør.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg så noen som liksom hadde tatovert en glidelås over et operasjonsarr, det var stilig :D Så det på et eller annet tvprogram (men det var ekte), så jeg aner ikke hvor han hadde gjort det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...