Gå til innhold

kan kaffe føre til panikkanfall?

Anbefalte innlegg

Gjest ny i gamet
Skrevet

Jeg er ny i "gamet" her. Har hatt noen forferdelige angs/panikkanfal den siste tiden. det virker som om de kommer helt uten forvarsel. Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men det er full panikk, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre eller hvor jeg skal gjøre av meg.

I begge disse anfallene så har jeg drukket kaffe når det har nærmet seg kveld. Kan det føre til sterk angst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan i hvert fall føre til hjertebank og generell uvelfølelse.

Gjest prust
Skrevet

Ja, både kaffe og alkohol kan føre til panikkangstanfall, når du er i dårlige perioder.

Mannen min fikk dette for to år siden, og de første månedene fant han ut at han måtte klare seg uten kaffe og alkohol.

Får du noen hjelp til anfallene?

Skrevet

Koffein og tein (tein er en substans som ligner veldig på koffein på molykulærbasis, men som bare finnes i te) er kjente triggere for panikkangst. Nhd har tidligere kommentert dette. I enkelte tilfeller er det kun små doser som skal til for å trigge et panikkangstanfall hos sterkt disponerte. Sånn sett er alt av energidrikker med koffein verstinger mht panikkangstanfall. Jeg tåler ikke hverken koffein eller tein og blir generelt uvel med innslag av panikkangst om jeg inntar noe som helst med koffein i. (Unntatt sjokolade, men der finens koffein i svært små konsentrasjoner). Så jeg har ikke drukket kaffe, cola, vanlig te eller energidrikker på snart 4 år og har ikke hatt ett eneste fullverdig panikkangstanfall siden dette.

Skrevet

Koffein kan trigge angsten. På det verste har jeg holdt meg unna.

Gjest Nerda
Skrevet

Det kan i hvert fall føre til hjertebank og generell uvelfølelse.

Ja, det kan være en direkte utløser. Koffeinet setter i gang de fysiske tingene som også skjer under et angstanfall - og dermed har man et angstanfall ford de fysiske reaksjonene medfører angsten.

Jeg kjenner et par stykker som ikke drikker Cola en gang. Med andre ord varierer det veldig hvor sensitiv man kan være.

Skrevet

Da jeg fikk mitt første panikkanfall som ung fikk jeg beskjed om å ta meg en kopp kaffe, faktisk. Det er en stund siden.

Uansett, jeg tror det er noe overdrevent. Men mye kaffe og lite mat er selvsagt ikke bra. Og når det gjelder angst for angst er det lett å tolke alt mulig i overdrevent nevrotiske baner. Jeg tror det er lurt med en mer avslappa holdning til ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...