Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Fredrik
Skrevet

Hei. Jeg er en gutt på 20 år som har hvert dårlig i omtrent 5-6 uker. Jeg har hatt halsbetennelse og bronkitt og blitt behandlet med penicillin for 2.gang. Jeg har gått ferdig begge kurene og føler meg fortsatt veldig dårlig. Jeg har symptomer som: Sterk smerte i hodet over høyre øye, feber, tett nese, sår hals,tretthet og generell uvelhet. Når jeg kommer hjem fra jobb, orker jeg ikke annet enn å sove. Jeg er for sliten til å være sosial og det er noe jeg syntes er veldig trist. Jeg er avhengig av paracet for å komme meg igjennom dagen. Ofte med alt for høye doser for at det skal hjelpe. Hva skal jeg gjøre ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk deg for mononukliose, kyssesyke. Det hadde dattera mi uten at legen oppdaget det, da hadde hun halsbetennelse tre ganger med kort mellomrom og var skikkelig dårlig. I ettertid sjekket hun seg og det viste seg at hun hadde hatt det og det er den eneste gangen som hun har vært noe særlig syk som ungdom.

Hun var syk i flere mnd, men vi hadde verdens sløveste fastlege

Flimmer1365381250
Skrevet

Be om å få fjernet mandlene. Det er det beste jeg noen gang har gjort! Var kjempeplaget med halsbetennelser, kunne få en ny betennelse mens jeg allerede gikk på pencillin, faktisk. Fikk ikke i meg mat eller drikke på dagesvis...

Og det ene følger ofte det andre... Etter at jeg tok mandlene som 14åring, får jeg bare en "vanlig" forkjølelse innimellom. Litt slapp, litt vondt i halsen, men jeg overlever.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er nok ikke psykiatri, men jeg tar sjansen.

Jeg tror du fortsatt har en aktiv infeksjon. Du bør undersøkes av lege på nytt.

-På Dol av og til
Skrevet

Er helt enig med Dorte. Jeg tenkte kyssesyken med det samme jeg leste innlegget ditt. Akkurat som å høre om datteren min da hun hadde den for tre år siden. Hun sliter fremdeles.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...