Gå til innhold

bry meg eller ei?

Anbefalte innlegg

Gjest Dillemma
Skrevet

Jeg har tidligere vært sammen med en person med personlighetsforstyrrelser...til tider narsisistiske. Nå har denne personen funnet seg ny kjæreste. så spørsmålet mitt er:

-Skal jeg advare om dette eller skal denne personen finne ut av det selv?

Sjalusi er ikke bakgrunnen her.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med mindre det var vold med i forholdet, synes jeg du skal la dette ligge.

Gjest Dillemma
Skrevet

Med mindre det var vold med i forholdet, synes jeg du skal la dette ligge.

Nei ingen fysisk vold, men den psykiske belastningen var ekstrem til tider for meg. Før jeg våknet og forstod hva jeg var oppi.

Råd og advarsler fra andre, spesielt en x, virker kanskje motsatt og rikker på stoltheten hos den nye kjæresten?

Det er bare så kjipt å vite alt jeg vet, samtidig skal personen leve i god tro om at denne personen er så innsiktsfull og empatisk, når det motsatte er tilfellet...

Skrevet

Nei ingen fysisk vold, men den psykiske belastningen var ekstrem til tider for meg. Før jeg våknet og forstod hva jeg var oppi.

Råd og advarsler fra andre, spesielt en x, virker kanskje motsatt og rikker på stoltheten hos den nye kjæresten?

Det er bare så kjipt å vite alt jeg vet, samtidig skal personen leve i god tro om at denne personen er så innsiktsfull og empatisk, når det motsatte er tilfellet...

Var i en lignende situasjon selv, men jeg kom til slutt fram til at dette var ikke mitt problem.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde klart å la være å si noe. Jeg bryr meg ikke alltid om hvem sitt problem det er.

Skrevet

Var i en lignende situasjon selv, men jeg kom til slutt fram til at dette var ikke mitt problem.

Er det så viktig hvem sitt problem det er da?

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke du skal. De fleste vil ta det ille opp og bli sur på deg hvis de ikke har oppdaget det sjøl.

Flimmer1365381250
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe som helst, Om jeg hadde funnet meg en mann, og hans eks hadde kommet til meg og fortalt noe sånt, så hadde jeg nok bare tenkt at hun var sjalu og bitter...

Gjest Akrabadaba
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe som helst, Om jeg hadde funnet meg en mann, og hans eks hadde kommet til meg og fortalt noe sånt, så hadde jeg nok bare tenkt at hun var sjalu og bitter...

Godt sagt! Jeg er helt enig.

Skrevet

Hvorfor skal du advare den nye kjæresten? Han/hun kommer neppe til å høre på deg, hvis du skal advare den nye kjæreste må det være vold eller noe like alvorlig, ikke bare personlighetstrekk du ikke liker/synes er slitsomme. Det må den nye kjæresten finne ut av selv. Det kan jo til og med hende at eksen din har forandret seg.

;- )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...