Gå til innhold

Trenger litt beroligende svar nå :(

Anbefalte innlegg

Gjest Småbarnsmamma 3
Skrevet

Jeg har en føflekk i ansiktet som har klødd litt, og i sterkt lys ser jeg at den er ujevn i fargen. Jeg tror også at den er mindre flat enn før..

Jeg skal få den fjernet, men reiser på tre ukers ferie sammen med barna på søndag.. jeg vet at dere ikke er synske, men kan jeg få noen gode historier som roer nervene litt?

Skrevet

Jeg hadde en stor stygg føflekk, som både klødde og vokste. Da jeg fikk den fjernet, ble det tatt kreftprøver av den. Ingen tegn til kreft :-)

Det går helst bra :-)

Ha en fin ferie :-)

Skrevet

Jeg har fjernet en slik flekk for en god del år siden, øverst på halsen. Den var helt ufarlig.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Min fløflekk var liten og rund i følge 15 år gamle bilder. For et par år siden var den mye større , ujevn i kantene og ujevn farge. Hudlegen synes også den så mistenkelig ut.

Men prøvene viste ingen tegn til kreft.

Gjest Dalmeny
Skrevet

sannsynligvis så er det ikke kreft.i

Hvis det så skulle være kreft, så tror jeg at jeg kan berolige deg med at det i de fleste tilfeller går helt fint det også. De har god statistikk på det.

Skrevet

Både min mann og jeg har fjernet føflekker fra kroppen, og alle som en har vært helt ufarlige. Den ene til mannen min syntes jeg så så skummel ut at jeg måtte fram med mine beste skuespilleregenskaper for å si uanfektet "åneida, den ser jo grei ut, men like greit å få sjekket den" mens jeg samtidig tenkte inni meg at den var helt sikkert malign! Men den var ikke det den heller :-)

Så: Ro deg ned nå, men fjern den etter ferien. Som en lege sa til meg: Bare det at du engster deg for en føflekk er god grunn nok til å fjerne den, for da slipper man å tenke mer på det.

God ferie!

Skrevet

Jeg har fått fjernet noen føflekker, kanskje mest av kosmetiske årsaker (men etter anbefaling fra lege, det var det sikreste). Særlig den ene var stor, ujevn i kantene og ruglete på toppen. Altså flere faresignaler, men legen var så trygg på at den var godartet at den ikke ble fjernet etter flere måneder. Den var helt godartet.

Bruk høy solfaktor i ansiktet, gjerne sunblock på føflekken, og få den fjernet så snart du kommer hjem.

Skrevet

Jeg har fått fjernet noen føflekker, kanskje mest av kosmetiske årsaker (men etter anbefaling fra lege, det var det sikreste). Særlig den ene var stor, ujevn i kantene og ruglete på toppen. Altså flere faresignaler, men legen var så trygg på at den var godartet at den ikke ble fjernet etter flere måneder. Den var helt godartet.

Bruk høy solfaktor i ansiktet, gjerne sunblock på føflekken, og få den fjernet så snart du kommer hjem.

Skrevet

Kan i verste fall være et basaliom. (Bruk google) Men er mest sansynlig bare en liten solskade. Akkurat fjernet en selv. Bruk god faktor i ansiktet og få den fjernet så fort du kommer hjem.

:0)

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Det kommer ikke klart frem om en lege har sett på denne eller ikke. Det går jo selvsagt an å forklare situasjonen til legevakta, og høre om de har kapasitet til å se på den. Da kan du risikere å få et beroligende svar som veier tyngre enn de du får her :-)

Skrevet

Det kommer ikke klart frem om en lege har sett på denne eller ikke. Det går jo selvsagt an å forklare situasjonen til legevakta, og høre om de har kapasitet til å se på den. Da kan du risikere å få et beroligende svar som veier tyngre enn de du får her :-)

Jeg tviler på at legevakten ville syntes det var akutt nok til at de ville syns det var riktig tidsbruk for dem.

Vent til du kan få time hos fastlegen din du.

Det finns også private klinikker der du kan få time hos hudspesialist nærmest på dagen, det koster litt men ville i alle fall kunne gi deg et godt svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...