Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble helt utmatta av å lese innlegget ditt jeg ;) Men bra er bra :)

Bra er bra. Og det er deilig å gi slipp på alle hemningene.

:- )

Videoannonse
Annonse
  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

15

• Colette

9

• morsan

3

• Angustia

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er godt å høre at du har det bra. Det fortjener du, særlig med tanke på hvordan det var for litt siden. Håper ikke du tar det ille opp at også jeg tenkte raskt i retning av hypomani. Men dette vet du bedre enn meg, for jeg vet ikke hva diagnosen din er. Når noen ymter om det er det ikke for å være ekkel, men fordi en ønsker du skal ha det bra på en sunn måte.

Går det an å ha det bra på en usunn måte? Trodde hypomani egentlig var ganske utmattende.

Diagnosen er bl.a tilbakevendende depressiv lidelse, og jeg går på diverse medisiner. Men jeg har det bra. Har masse energi. Vet egentlig ikke om jeg har tid til/lyst til å sove i natt.

;- )

Skrevet

Så fint å høre, Orio! :-)

Enda bedre å oppleve, det kan jeg love deg.

;- )

Skrevet

Jeg vet faktisk hvordan du har det med energi til overs:-) Slik er jeg også mange dager. Det er vel da det er viktig og prøve og roe seg litt ned sånn på kveldingen. Og da hjelper det ofte å se på tv :-) Men hvis du har noe du skulle ha gjort. så er det jo bare og sette i gang:-)

Har prøvd å se tv, men jeg hadde alt for mye overskuddskapasitet i hjernen, så jeg begynte å planlegge noen flere prosjekter. Kanskje jeg skulle skrive en bok? Jeg har alltid likt å skrive, og det er en gammel drøm.

Skrevet

Du kan komme og vaske vinduene mine! *hø hø*

Vaske vinduer, det burde jeg gjort. Men er nok best å vente til det blir dagslys.

Skrevet

Enda bedre å oppleve, det kan jeg love deg.

;- )

Ikke bry deg om disse "sleivsparkene" Orio. Det er helt naturlig og føle seg full av energi og opplagt når man har det bra. Og kanskje enda mer når man ofte føler seg "nede". Jeg er så trøtt av at hvert minste lille avvik fra A-4 skal diagnostiseres....

Skrevet

Har prøvd å se tv, men jeg hadde alt for mye overskuddskapasitet i hjernen, så jeg begynte å planlegge noen flere prosjekter. Kanskje jeg skulle skrive en bok? Jeg har alltid likt å skrive, og det er en gammel drøm.

Du har mer ressurser enn de fleste. Og det tror jeg du egentlig vet:-) Så sett i gang, hvis du føler for det!

Gjest SommerDoler
Skrevet

Går det an å ha det bra på en usunn måte? Trodde hypomani egentlig var ganske utmattende.

Diagnosen er bl.a tilbakevendende depressiv lidelse, og jeg går på diverse medisiner. Men jeg har det bra. Har masse energi. Vet egentlig ikke om jeg har tid til/lyst til å sove i natt.

;- )

Søvn er kjempe viktig, så ta deg tid til det.

Skrevet

Vaske vinduer, det burde jeg gjort. Men er nok best å vente til det blir dagslys.

Sjelden lenge å vente på dagslyset på denne årstiden :-)

Skrevet

Kan jeg få litt fra deg? Føler motstatt. Dagene er tunge. Det er tungt å gjøre pliktting som husarbeid.

Skrevet

Litium neste skjønner jeg :o)

Mener du jeg var litt ute å kjøre? Tør ikke lese gjennom det jeg skrev, husker ikke alt jeg drev med forrige uke. Det var i alle fall mye rart.

Skrevet

Kan jeg få litt fra deg? Føler motstatt. Dagene er tunge. Det er tungt å gjøre pliktting som husarbeid.

Pliktting som husarbeid har jeg ikke gjort. Det er jo bare kjedelige, dagligdagse ting. Hadde større planer enn det. Fordelen er at jeg ikke brydde meg om at husarbeidet ikke ble gjort. (Men det har jo straffet seg.)

Gjest imzedimze
Skrevet

Mener du jeg var litt ute å kjøre? Tør ikke lese gjennom det jeg skrev, husker ikke alt jeg drev med forrige uke. Det var i alle fall mye rart.

Nei, men jeg mener du beskrev en hypomani siden du var så opptatt av å fortelle om at du hadde så mange planer og sov litt lite osv osv, så da vil jo litium ha bedre effekt på depresjonene dine enn bare antidepressiva og sånn sidne du til nå er diagnostisert med tilbakevendene depresjoner såvidt jeg husker? Virka på meg som du innsert inne skjønte du var hypoman selv også og ville ha det bekreftet? Men det kan hende jeg bare tar en feilaktig "på seg selv kjenner man andre" der da. :)

Gjest håper du fortsatt har det bra
Skrevet

Jeg mener også du beskrev en ganske tydelig hypomani. Siden vi vil ditt beste, vil jeg gi deg det råd at du gir denne viktige opplysningen til behandler. Sammen kan dere kanskje finne ut av om så er tilfellet. Vi er jo ikke eksperter. Hvis det viser seg at du er bipolar II, så kan det forsåvidt være en god nyhet, med tanke på at en annen og riktigere medisinering kan gjøre deg stabil og hindre nedoverturene du har hatt så vondt av de siste årene.

Men kanskje du skulle bedt NHD se på innleggene dine for en kommentar? Personlig synes jeg det er et godt forslag, for han vet jo også en del om hvordan du har hatt det i de siste årene.

Skrevet

Nei, men jeg mener du beskrev en hypomani siden du var så opptatt av å fortelle om at du hadde så mange planer og sov litt lite osv osv, så da vil jo litium ha bedre effekt på depresjonene dine enn bare antidepressiva og sånn sidne du til nå er diagnostisert med tilbakevendene depresjoner såvidt jeg husker? Virka på meg som du innsert inne skjønte du var hypoman selv også og ville ha det bekreftet? Men det kan hende jeg bare tar en feilaktig "på seg selv kjenner man andre" der da. :)

Jeg vet ikke hva som gikk av meg, nå er det i alle fall over. Hadde det bare blitt noe mer enn løse planer, ville tanker og halvveis igangsattte prosjekter skulle jeg vært veldig fornøyd. Tenk om jeg hadde klart å fokusere all den energien på en ting?

Skrevet

Jeg vet ikke hva som gikk av meg, nå er det i alle fall over. Hadde det bare blitt noe mer enn løse planer, ville tanker og halvveis igangsattte prosjekter skulle jeg vært veldig fornøyd. Tenk om jeg hadde klart å fokusere all den energien på en ting?

Du har tydeligvis en form for energi du skulle ha plassert et eller annet "fornutig sted", Orio :-)

Skrevet

Jeg mener også du beskrev en ganske tydelig hypomani. Siden vi vil ditt beste, vil jeg gi deg det råd at du gir denne viktige opplysningen til behandler. Sammen kan dere kanskje finne ut av om så er tilfellet. Vi er jo ikke eksperter. Hvis det viser seg at du er bipolar II, så kan det forsåvidt være en god nyhet, med tanke på at en annen og riktigere medisinering kan gjøre deg stabil og hindre nedoverturene du har hatt så vondt av de siste årene.

Men kanskje du skulle bedt NHD se på innleggene dine for en kommentar? Personlig synes jeg det er et godt forslag, for han vet jo også en del om hvordan du har hatt det i de siste årene.

Behandler har ferie nå, så jeg har ikke fått tatt det opp. Nå er det over, og når behandler er tilbake igjen er det nok andre ting som føles viktigere å ta opp. Mener du at jeg bør fortelle om dette?

Jeg bruker allerede lamictal, så det er vel ikke så mye å vinne på å få en ny diagnose sånn sett?

Skrevet

Du har tydeligvis en form for energi du skulle ha plassert et eller annet "fornutig sted", Orio :-)

Energien er borte igjen.

Ellers synes jeg den burde komme sammen med evne til konsentrasjon og fokus, ikke bare svirre rundt som en rastløs bie.

Jeg har nettopp lest gjennom det jeg skrev, det er ikke normalt for meg å ha det sånn. Vanligvis er jeg flink til å konsentrere meg og samle meg om en oppgave og få gjort den i gode perioder. (Depresjonene frarøver meg både tiltaksevne og konsentrasjon, så da er det jo noe helt annet.)

Skrevet

Energien er borte igjen.

Ellers synes jeg den burde komme sammen med evne til konsentrasjon og fokus, ikke bare svirre rundt som en rastløs bie.

Jeg har nettopp lest gjennom det jeg skrev, det er ikke normalt for meg å ha det sånn. Vanligvis er jeg flink til å konsentrere meg og samle meg om en oppgave og få gjort den i gode perioder. (Depresjonene frarøver meg både tiltaksevne og konsentrasjon, så da er det jo noe helt annet.)

Det er vel ikke noe og ønske seg og ha mer energi enn man klarer og håndtere. Som du hadde denne dagen. Jeg vet at du ønsker og være rasjonell og fornuftig hele tiden, og bruke krefter på "rasjonelle" ting som gir resultater. Men du klarte vel ikke det der og da, da? Og det synes jeg du skal tilgi deg selv, og ikke legge lista alt for høyt. Det er vel få som er så rasjonelle og som skriver så mange fornuftige innlegg som deg her inne, Orio:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...