Gå til innhold

hvordan takle foreldre som bare kritiserer?

Anbefalte innlegg

trollemor;o)
Skrevet

Man kutter da ikke kontakten pga dette??!!! Du forteller ham at det er du som bestemmer over dine penger og at du har full kontrol osv. Det er jo slik at våre foreldre vokste opp i en annen tid (iallefall mine foreldre) og de syns mye av det vi kjøper/bruker penger på er uhørt. Det er helt normalt!!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

9

• frosken

3

• trollemor;o)

3

• hidi, the scorpion

3

trollemor;o)
Skrevet

jeg skulle bare ønske at jeg merket noe til den kjærligheten i praksis. Greit jeg får jo økonomisk støtte fra foreldrene mine. men jeg skulle ønske min far kunne støtte meg i det jeg gjorde, selv om han ikke ville gjort det samme selv.

Det du her skriver gjør at jeg får litt sympati for din far... Du får økonomisk støtte og bruker 5000 kroner på en mobil? Du verden, da ville jeg også blitt en sur og kritisk forelder!!

trollemor;o)
Skrevet

Det er på en måte fasitsvaret du kommer med nå. Kan du si noe litt mer om hvordan man gjør dette i praksis? Har du selv erfaring med dette?

Det kommer med årene..

Men jeg tenker at siden du bryr deg om kritikken så har du kanskje litt dårlig samvittighet for å bruke så mye penger på mobil?

Skrevet

Hei, vil bare si at jeg har full sympati med deg og kjenner meg godt igjen i det du beskriver. I mitt tilfelle har jeg en hersesyk mor som ikke tåler at andre gjør ting på sin måte når hun er i nærheten. Jeg gikk i den ufattelig dumme fella at jeg lot henne bruke meg som hobbypsykolog i flere år, og jeg orket selvsagt ikke mer sutring til slutt, særlig etter at jeg selv ble mor og hun forventer at jeg skal tilbringe timevis med henne ved kjøkkenbordet fremdeles, mens ungen leker stille og fredelig i stua. Ungen skal selvsagt bare sees og ikke høres, for slik ble hun oppdratt...

Jeg kom til et punkt like etter nyttår da jeg bare måtte kutte all kontakt med henne, og dermed også dessverre min far, fordi han er for redd for hennes reaksjon til å ta selvstendig kontakt med meg.

Det er ikke godt og sunt når foreldre holder en i en følelsesmessig tvangstrøye! Det er manipulerende og jeg syns godt du kan uttrykke overfor din far at han blir nødt til å akseptere at dere ser forskjellig på ting, og at det er ditt valg i livet. og at du faktisk trenger albuerom og ikke kan være så ofte og lenge sammen med dem fordi dere sliter på hverandre.

Sympatihilsen fra

Skrevet

Det beste er vel å distansere seg og se på dem som gammeldagse og kjedelige. Måtte le litt når jeg leste innlegget. Det minnet meg litt om kjøkkenreklamen til HTH for noen år tilbake hvor det var et gammelt par som kritiserte det nye kjøkkenet:-)

Skrevet

jeg skulle bare ønske at jeg merket noe til den kjærligheten i praksis. Greit jeg får jo økonomisk støtte fra foreldrene mine. men jeg skulle ønske min far kunne støtte meg i det jeg gjorde, selv om han ikke ville gjort det samme selv.

Vis dette du skrev til han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...