Gå til innhold

HJELP - jeg er så redd

Gjest Hva i alle dager skal jeg gjøre???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg hadde en liten "smell" tidligere i kveld.

Han gikk i frustrasjon, og pakket tøy og ville stikke en tur i båten (hans fristed), trengte noen dager for seg selv sa han.

Han har akkurat fått påvist et par alvorlige diagnoser (fysiske), og har vel tenkt vanvittig mye på dette og vært veldig redd (potensiell farlig tilstand). Diagnosene gjør at han må endre svært mye på sin livsstil, og dette har han tatt veldig tungt! Han er utrolig dårlig på kommunikasjon, og trekker seg inn i seg selv når han har det vondt og vanskelig.

Så "avtalen" ble at han skulle gå i seg selv og tenke, og jeg skulle gå i meg selv og tenke. Han orker ikke fortsette som det er nå (jeg maser så mye, og passer alt for godt på han) - men ville ikke gjøre det slutt eller flytte - det er meg han vil være sammen med sa han. Snakkes i morgen, søndag eller mandag var det siste han sa. Jeg klarte å holde meg fra å grine, men så sikkert knallhard og sint ut...... :(

Så får jeg en tekstmelding der han skriver: "Tror jeg velger å gjøre det slutt jeg. Orker ikke flere diagnoser"

Hvorpå jeg tolker; slutt med meg! Og prøver å ringe han (han svarer ikke). Så skriver jeg en sms der jeg er lei meg for at han velger å gjøre det slutt via sms osv osv.

Så går det en stund og så begynner jeg å tolke sms'en; Gjøre det slutt? Diagnoser? Gutten har hatt alvorlige depresjoner tidligere og hatt flere selvmordsforsøk. Nå er han ute på havet i båten, har med seg ca 100 paralgin forte og 20 sovetabl.....

Så prøver jeg å ringe og han svarer ikke... ikke på sms heller. Til slutt skriver jeg at han må ta tlf eller svare, for jeg blir redd for han. Da kommer det "Bare bli redd. Alle regi" (hva nå enn det betyr)

Hvor mye rop om hjelp er det... Jeg blir så redd!! Hvem skal man kontakte, og er det egentlig noe man KAN gjøre? Han som HATER at jeg blander meg for mye, hvis jeg setter igang en leteaksjon midt på natta - og så er det ikke noe annet enn at han er sur og har gjort det slutt på sms?

Eller har han tatt tabletter og ligger i halvørska ute på et skjær og ingen vet hvor han er og kan hjelpe...........

Videoannonse
Annonse
Flimmer1365381250
Skrevet

Ta taxi til dit du vet han ligger med båten, om du kan? Ring nødtelefonen og forklar saken, ring politiet. Tro meg, det er bedre at du tar feil og mannen blir dritsur på deg, enn at du har rett og ikke gjorde noe!

Hilsen ei som har mistet noen i selvmord

Flimmer1365381250
Skrevet

Jeg leste visst ikke at han var ute på havet med båten. Da sender de redningsbåt for å finne mannen. Det er fortsatt noe man kan gjøre, ring politi eller ambulanse, så forteller de deg hva du skal gjøre. Håper du får tak på ham på telefon snart, og at alt går bra med deg og ham.

Tenker på deg nå...

Skrevet

Ring politiet og forklar situasjonen. De vet hva de skal gjøre.

Gjest nattdyret
Skrevet

Mange gode svar til deg her nå, så jeg vil bare spørre deg hvordan det ghår? Fikk du tak i han?

Tenker på deg jeg også....

Skrevet

Takk for støtte og råd!

Kort fortalt - jeg fikk tak i han til slutt, han var i byen og var full. (Bør ikke drikke pga medisiner)

Gjentok gang på gang at han ikke orker mer og vil gjøre slutt på alt. Takket for seg og la på. Sendte sms med takk for alt osv.

Jeg kjørte til byen og så etter han, og fant han og vi snakket. Jeg sa at jeg ikke kunne gjort det annerledes når han sender meg slike meldinger. Jeg sa at ting ser sikkert lysere ut i morgen og at han har mye å leve for, mange som er glade ihan, og at sykdommene vil gå seg til etter hvert, han må bare gi det tid.. Han mener dette var annerledes enn tidligere episoder - han ORKER ikke mer.

Jeg sov i båten sammen med han denne natten og dro hjem på morgenen. Fikk sms om jeg hadde noen planer - og vi dro på en ikke særlig hyggelig båttur sammen, vi hadde nok litt for mye i hodet etter nattens strabaser begge to.

Men senere på ettermiddagen dro vi ut igjen og overnattet på bøljan blå. (Hans fristed, så selv om han er kjempedårlig form så har han det bedre psykisk på sjøen enn hjemme på sofaen). Litt stress for meg, hvis han skulle bli så dårlig at han må hentes akutt. Men godt å se at han slapper av og er mer i "vater" enn dagen før. Det gikk fint

Så nå er ting nogenlunde normalt igjen, han har mye smerter og er deppa, men ikke den voldsomme nedturen som fredag.

Håper det går seg til etter hvert. Takk for hjelp alle sammen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...