Gå til innhold

Hvor mye ville du gitt for blåbær?

Anbefalte innlegg

Gjest blåbærpiken
Skrevet

Vurderer å selge selvplukk blåbær fra skogen.

Hvor mye ville du gitt for en halv liter?

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg trodde at det var fritt frem for alle å gå i skogen og plukke blåbær.

Gjest Blåbærelsker
Skrevet

Synest du har fått heller dårlige svar,

Klart noen vil kjøpe blåbær. Så sunt og godt, og ikke alle som gidder/har tid til å plukke.

Ser at de selger blåbær i en del butikker. Husker ikke prisen. Men ta en titt. Tror de er veldig dyre, så du må nok ta en lavere pris. Lykke til.

Gjest høstløv
Skrevet

Synest du har fått heller dårlige svar,

Klart noen vil kjøpe blåbær. Så sunt og godt, og ikke alle som gidder/har tid til å plukke.

Ser at de selger blåbær i en del butikker. Husker ikke prisen. Men ta en titt. Tror de er veldig dyre, så du må nok ta en lavere pris. Lykke til.

Det var selvplukk, trådstarter ville ta betaling for.

Gjest høstløv
Skrevet

30 kr

Vil du gi kr 30,- for en halv liter blåbær, som du selv må plukke?

Skrevet

Selvplukk? Hvem som helst kan gå inn i skogen og plukke blåbær om de vil det. Skogeier har ikke anledning til å ta betalt for det.

Mener du å plukke blåbær og selge videre?

Gjest blåbærpiken
Skrevet

Eier du skog?

Nei, jeg mente selplukkede blåbær som jeg selger.

Jeg går i skogen. Jeg plukker blåbær. Jeg rensker bærene. Jeg putter de i poser. Jeg selger dem.

Hva ville du gitt for en halv liter? Hvis du liker blåbær. Hvis du ikke orker å gå i skogen selv. Hvis du bor midt i en stor by langt fra skogen.

Gjest blåbærpiken
Skrevet

Selvplukk? Hvem som helst kan gå inn i skogen og plukke blåbær om de vil det. Skogeier har ikke anledning til å ta betalt for det.

Mener du å plukke blåbær og selge videre?

''Mener du å plukke blåbær og selge videre?''

Ja.

Gjest blåbærpiken
Skrevet

30 kr

Noterer meg det. Takk:-)

Gjest da hadde du solgt masse
Skrevet

Vil du gi kr 30,- for en halv liter blåbær, som du selv må plukke?

Hvordan klarer du å mekke sammen den tolkningen?

Er det ikke snakk om at hvem som helst går fritt i utmarka å plukker? Dette kan selges etter plukking. Jeg betaler gjerne 30 kr for en halvliter.

Gjest høstløv
Skrevet

Hvordan klarer du å mekke sammen den tolkningen?

Er det ikke snakk om at hvem som helst går fritt i utmarka å plukker? Dette kan selges etter plukking. Jeg betaler gjerne 30 kr for en halvliter.

Dette sto i innlegget:

''Vurderer å selge selvplukk blåbær fra skogen''

Selvplukk er når en plukker selv, eks. selvplukk av jordbær.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg går i skogen. Jeg plukker blåbær. Jeg rensker bærene. Jeg putter de i poser. Jeg selger dem.

Hva ville du gitt for en halv liter? Hvis du liker blåbær. Hvis du ikke orker å gå i skogen selv. Hvis du bor midt i en stor by langt fra skogen.

Da er det ikke salg av selvplukk, men ferdig plukkede blåbær.

Jeg kjøper gjerne blåbær, som andre har plukket.

Gjest Blåbærelsker
Skrevet

Det var selvplukk, trådstarter ville ta betaling for.

Ups.....må nok bruke briller hele tida:)

Var helt sikker på at det stod selvplukka. Tenkte nok litt tullete uansett. Beklager:)

Gjest Blåbærelsker
Skrevet

Leste litt feil. Se svar til -høstløv.

Gjest Blåbærelsker
Skrevet

Men da misforstod jeg ikke likevel:)

Skrevet

Jeg har betalt 10 kr pr kilo men de var ikke renset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...