Gå til innhold

hoggormbitt...=(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en ubehagelig opplevelse i skogen idag, i forbindelse med en joggetur, lurer jeg på følgende: Hva bør man gjøre dersom man får ett hoggormbitt og er uten mobiltelefon et stykke fra folk??

Gjest SommerDoler
Skrevet

Viss jeg vet at jeg er i huggormområde, så jogger jeg ikke der. I hvert fall ikke uten mobildekning. Men dette var et dårlig svar på det du spurte om, så vi får håpe på noen andre.

Gjest ingen nick
Skrevet

Google litt og finne noe mer informasjon bl.a. dette:

http://www.lommelegen.no/322195/huggormbitt

''Forebyggende tiltak

* Stivkrampevaksine før sommersesongen. Vaksinen gis med ti års mellomrom.

* Bruk fottøy som kan stå imot bitt.

* Vær årvåken ved hagearbeid, bærplukking og lignende.''

Gjest Akrabadaba
Skrevet

Det er viktig ikke å bevege lemmet som er bitt, så ligg rolig i et par døgn eller noe.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er viktig ikke å bevege lemmet som er bitt, så ligg rolig i et par døgn eller noe.

''Hva bør man gjøre dersom man får ett hoggormbitt og er uten mobiltelefon et stykke fra folk??''

''Det er viktig ikke å bevege lemmet som er bitt, så ligg rolig i et par døgn eller noe.''

Får i så fall håpe hun har pakket godt med niste til joggeturen.

Gjest Akrabadaba
Skrevet

''Hva bør man gjøre dersom man får ett hoggormbitt og er uten mobiltelefon et stykke fra folk??''

''Det er viktig ikke å bevege lemmet som er bitt, så ligg rolig i et par døgn eller noe.''

Får i så fall håpe hun har pakket godt med niste til joggeturen.

Man overlever et par døgn uten mat så lenge man har tilgang til vann. :)

Skrevet

Man overlever et par døgn uten mat så lenge man har tilgang til vann. :)

Så hvis den hoggormen jeg traff idag hadde bitt meg, burde jeg lagt meg rett ned og håpet at noen snart kom forbi...? Det er ikke et veldig øde område jeg løp i så det er ikke usannsynlig at det ville kommet noen forbi i løpet av noen timer...

Gjest Ormebitt
Skrevet

Gå rolig hjem. Ikke løp for da kan giften spre seg fortere. Blir du dårlig så sett deg ned og vent til det kommer noen som kan hjelpe deg. Du kan ringe lege når du kommer hjem og sjekke om du må ta deg en tur dit.

Det er bare 3 av 10 bitt ormen pumper inn gift. Den trenger giften til byttedyr og sløser ikke med den.

Jeg går masse i skogen hver dag og ser ofte orm. Kan være flere i uka. Men jeg har aldri blitt bitt. De rømmer hvis de kan.

Kan ikke huske å ha lest noe om at folk flest blir dårlige av ormebitt heller jeg. Det er nok unntakene. Flere av hundene mine har blitt bitt. Bittstedet hovner opp men det har gått greit.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så hvis den hoggormen jeg traff idag hadde bitt meg, burde jeg lagt meg rett ned og håpet at noen snart kom forbi...? Det er ikke et veldig øde område jeg løp i så det er ikke usannsynlig at det ville kommet noen forbi i løpet av noen timer...

Hvis du liker musikk kjøper du en mobiltelefon med MP3-spiller, og bruker denne når du trener. Da jogger du aldri uten mobiltelefon. Smart!

Egentlig burde man ikke jogge utafor allfarvei uten mobiltelefon. Faren for å skade seg er alltid der når man jogger.

Ikke vet jeg hvordan folk overlevde før mobiltelefonen. ;)

Skrevet

Gå rolig hjem. Ikke løp for da kan giften spre seg fortere. Blir du dårlig så sett deg ned og vent til det kommer noen som kan hjelpe deg. Du kan ringe lege når du kommer hjem og sjekke om du må ta deg en tur dit.

Det er bare 3 av 10 bitt ormen pumper inn gift. Den trenger giften til byttedyr og sløser ikke med den.

Jeg går masse i skogen hver dag og ser ofte orm. Kan være flere i uka. Men jeg har aldri blitt bitt. De rømmer hvis de kan.

Kan ikke huske å ha lest noe om at folk flest blir dårlige av ormebitt heller jeg. Det er nok unntakene. Flere av hundene mine har blitt bitt. Bittstedet hovner opp men det har gått greit.

Ok! Takk for svar! Jeg ble reelt bekymret for dette etter dagens joggetur. Jeg var cm. ifra å løpe på en huggorm. Plutselig lå den der og kveilet seg foran meg på stien. Har aldri før opplevd slikt i dette området! Jeg hadde brukt ca en halv time på å gå hjem igjen etter dette møtet. Så det er det man skal gjøre i slike tilfeller, gå så rolig som mulig hjem. Sette seg ned om man blir dårlig, og få hjelp av forbipasserende...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...