Gå til innhold

Vil fremstå som frisk...

Gjest vil til lege men tør ikke

Anbefalte innlegg

Gjest vil til lege men tør ikke
Skrevet

Hvis noen har bipolar er man da oppe eller nede,eller flater det ut innimellom?

Høres rart ut hvis man er enten oppe eller nede. Hvis jeg misstenker meg selv for å ha det,må jeg til utredning for det eller kan jeg få prøve ut medisiner å se om det hjelper? Har ikke lyst å bli vurdert på nytt.

Har klart meg bra lenge,mammarollen også :-)

BV er ute av bildet,hvis jeg blir sykeliggjort igjen må vel folk blande seg. Har følt meg som en kriminell,blitt behandlet som en også. Det er 100 % sikkert! Sliter med tanker om hva folk har tenkt om meg. Var ærlig hele veien,ble jeg innlagt var jeg åpen om det til skolen og andre,likevel trodde de det var noe mer. Forstår ikke hva de trodde,men de var bekymret pga at jeg var syk. Jeg ba dem spørre hvis de lurte på noe,isteden antok de ting.

Videoannonse
Annonse
hvorfor skjer dette??
Skrevet

Ved bipolar kan man veksle på å være oppe og nede. Man skal ha en diagnose før en begynner behandling!

Hvis du mistenker du har en bipolardiagnose, vil det mest ansvarlige du kan gjøre være å spille denne tanken over til fastlegen din. Spesielt siden du sitter med omsorg for barn.

Lykke til :-)

Gjest Nerda
Skrevet

Hvordan sykdomsbildet arter seg er ulikt fra person til person - ut i fra hvilken type bipolar lidelse man har f.eks. Men stort sett er det vanlig å ha normalt stemningsleie imellom sykdomsperioder.

Du bør utredes. Å bruke medisin som diagnoseverktøy er ingen god løsning. Det er uansett viktig at du har riktig diagnose så du får riktig behandling. Da vil du lettere unngå sånne situasjoner der du føler deg behandlet som en kriminell. Men det er viktig å notere seg at det er veldig vanlig ved en mani at man er overbevist om at man over hode ikke er syk. Denne siden av sykdommen kan dessverre medføre nødvendighet av tvang. Nettopp derfor er det så utrolig viktig å få rett behandling om man har denne lidelsen. Be om en utredning snarest - særlig med tanke på at du har barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...