Gå til innhold

NHD: truxal som sovemiddel og "seponering"

Anbefalte innlegg

Gjest kan du si noe om det?
Skrevet

Jeg har tatt truxal som sovemedisin i ca. to måneder nå. Startet med 25 mg. Den siste måneden har jeg gradvis økt til 50 mg. Sistnevnte dose i bare et par uker og knapt det. Nå tenkte jeg å legge inn pause, slik du anbefalte meg den gangen jeg startet. Til min store forskrekkelse har ikke det vært så bra. Jeg har ikke fått ned en matbit på tre døgn(prøver å drikke næringsrik drikke), har brekninger og er veldig kvalm. Jeg trodde det var sobrilabstinensen som satte inn igjen, da jeg sluttet for noen måneder siden og hadde veldig sterke og langvarige abstinenser. Jeg har også smerte i kroppen og svetter og fryser. Nå tror jeg det har med truxalen å gjøre, siden jeg ikke klarer å spise.

Er dette vanlig eller kjent, eller er jeg ekstremt overfølsom i systemet mitt? Det viktigste spm; Hvor lang tid vil dette ta?

Jeg har ikke lyst til å ta en tablett nå for å "trappe" ned, dette har skremt meg litt. Jeg begynte på truxal som sovemiddel i stedet for imovane, men dette er jo verre enn det var å slutte på imovanen. Jeg vil ikke være avhengig av noe. Jeg har kuttet sobril og imovane, og trodde jeg var trygg på truxalen når det bare var snakk om sovedose?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er helt klart meget uvanlig. Tross det du skriver, anbefaler jeg 2-4 dager på 25 mg før en tar slike pauser.

Gjest kan du si noe om det?
Skrevet

Dette er helt klart meget uvanlig. Tross det du skriver, anbefaler jeg 2-4 dager på 25 mg før en tar slike pauser.

Takk for svar. Jeg tror jeg reagerer så sterkt fordi jeg er i en etterfase etter langvarig bruk av benzo. Jeg opplever meg som ganske sensitiv for mange typer medisiner.

Jeg skal trappe ned om jeg går på medisinen igjen. Jeg begynner å få litt matlyst igjen nå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takk for svar. Jeg tror jeg reagerer så sterkt fordi jeg er i en etterfase etter langvarig bruk av benzo. Jeg opplever meg som ganske sensitiv for mange typer medisiner.

Jeg skal trappe ned om jeg går på medisinen igjen. Jeg begynner å få litt matlyst igjen nå.

Det er mulig at Truxal holdt benzoabstinensen i sjakk, og at det var denne som kom frem igjen når du sluttet brått med Truxal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...