Gå til innhold

Menstruasjonslignende magesmerter

Anbefalte innlegg

Gjest Er det farlig?
Skrevet

Har fra tid til annen noen vage menstruasjonslignende smerter. De er heldigvis langt i fra like sterke som menssmertene. De sitter altså nederst i magen, i midten. Noen ganger til sida (høgre).

Er dette noe å bekymre seg for? Finnes ideer om hva det er? Ellers normal avføing, ikke kvalme. Finner ingen sammenheng med måltider, de bare dukker opp, blir noen minytter eller timer og blir borte igjen. Kommer også når som helst i syklusen, trur jeg

Gjest Ovulasjon
Skrevet

Det kalles eggeløsningssmerter

Ok, det ordet har jeg hørt før..

Men trudde eggløsningssmerter begrensa seg til den tida i syklusen hvor eggløsninga pågår......Tok jeg helt feil?

Gjest (Anonymous)
Skrevet

Ok, det ordet har jeg hørt før..

Men trudde eggløsningssmerter begrensa seg til den tida i syklusen hvor eggløsninga pågår......Tok jeg helt feil?

Vedkommende vet jo ikke nøyaktig når hennes eggeløsning er. Det er naturlig i og med at det faktisk kan være forskjellig fra måned til måned.

Gjest Ovulasjon
Skrevet

Vedkommende vet jo ikke nøyaktig når hennes eggeløsning er. Det er naturlig i og med at det faktisk kan være forskjellig fra måned til måned.

Nei det er nå så, men skal det løsne i tide og utide da, under hele syklusen? Ville man ikke da menstruere i ett?

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Jeg foreslår at du framlegger spørsmålet for spesialist i gynekologi Mette H. Moen i Doktor Onlines forum om gynekologi.

Skrevet

Nei det er nå så, men skal det løsne i tide og utide da, under hele syklusen? Ville man ikke da menstruere i ett?

Man kan ha to eggeløsninger selv om én er det vanlige. Noen blør faktisk litt i sammenheng med eggeløsning.Visste du det?

Hun sa ikke hvor ofte hun hadde disse smertene, men eggeløsningssmertene kan dra ut litt i tid, og ikke være like sterke hele tiden heller.

Jeg tror nok det har sammenheng med eggeløsning og oppbygging/nedbygging i livmoren i syklusens forskjellige faser.

Hun kan som jeg ha svært følsomme eggstokker og i tillegg til eggeløsningssmerter reagere på trykk mot disse av luft og avføring i tarmen .

Jeg var selv redd da eggeløsningssmertene begynnte da jeg var sent i tyveårene, men slo meg til ro med at det bare var naturlige smerter og at ingenting var galt.

Gikk til gynekologen og fikk bekreftet dette.

Det syns jeg hun også skal gjøre.

Det er bedre å gå til gynekologen en gang for mye enn en gang for lite.

Det er nok kvinner som går rundt og engster seg unødig.

Skrevet

..kanskje du må på do..? -Seriøst ment, jeg hadde magesmerter hver dag en lang stund før jeg oppdaget at det var et tegn på at jeg måtte på do.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...