Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lionah
Skrevet

Fikk i år innvilget 100 % varig ung uføre, uføretidspunktet er datert tilbake til 2004. Har jeg da krav på etterbetaling for de 6 årene ? Fint om noen kunne vise til lover, regler osv. Skal uansett prate med nav / advokat i morgen. Men er temmelig nervøs her nå, så hadde satt pris på noen svar.

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Har ikke noen lover å vise til, men kjenner en som først gikk på attføring i to år. så fikk han varig ung uføre. i dag 24 år gammel. han fikk da etterbetalt for de to årene, det som utgjorde forskjellen mellom det han fikk utbetalt på attføring, og ung uføre. dette spurte han bare om på nav lokale. så ordnet det seg. trodde ikke en trengte advokat for å få det en har rett på...?

Gjest Lionah
Skrevet

Har ikke noen lover å vise til, men kjenner en som først gikk på attføring i to år. så fikk han varig ung uføre. i dag 24 år gammel. han fikk da etterbetalt for de to årene, det som utgjorde forskjellen mellom det han fikk utbetalt på attføring, og ung uføre. dette spurte han bare om på nav lokale. så ordnet det seg. trodde ikke en trengte advokat for å få det en har rett på...?

Ok. Trenger nok ikke advokat for å få det jeg skal ha, men liker å prate med en før jeg tar kontakt med Nav. Så jeg har litt mer å kommme med, eller vise til. Lettere å komme frem i systemet når man vet hva man prater om sånn ca.

Gjest Lionah
Skrevet

Uansett så takk for svar, har også hørt at jeg har krav på å få dekket mellomlegget mellom forrige sats og uføre satsen. Så det bekrefter ivertfall at jeg er inne på riktig spor :)

Skrevet

Jeg tipper at dette vil skje helt automatisk. Men en vet jo aldri med Nav, sikkert lurt å snakke med dem :)

Gjest Gatesleng
Skrevet

Det var slik før, men det er ikke slik nå, dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...