Gå til innhold

Jeg får ikke penger av min mann

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Jeg forstaar mannen din. Ikke for aa skremme, men man leser ofte om etter et drap at vedkommende var rolig og innesluttet og holdt seg mye for seg selv.

Hei!

Ja det er sant, men vi har god kontakt med barna. Jeg tror det har å gjøre med at jeg som voksen selv har diagnosen, guttene er veldig åpne med meg, vi ler og spøker en del rundt det, så selv om de er mye hjemme, gjør vi mange ting sammen, ser på film, spiller tennis, ordner hagen, går på kino. Jeg er veldig åpen med min diagnose og vansker, min mann tuller mye med meg og selv om jeg ikke alltid liker det så blir det en hyggelig atmosfære fordi jeg ser barna veldig ofte le og smile, spøke og tulle, og våre sønner vokser opp med å tro at de er spesielt dyktige på enkelte ting fordi de har asperger syndrom.

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

26

• ....AV

4

• frosken

3

• Glimtipper

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hei!

Ja det er sant, men vi har god kontakt med barna. Jeg tror det har å gjøre med at jeg som voksen selv har diagnosen, guttene er veldig åpne med meg, vi ler og spøker en del rundt det, så selv om de er mye hjemme, gjør vi mange ting sammen, ser på film, spiller tennis, ordner hagen, går på kino. Jeg er veldig åpen med min diagnose og vansker, min mann tuller mye med meg og selv om jeg ikke alltid liker det så blir det en hyggelig atmosfære fordi jeg ser barna veldig ofte le og smile, spøke og tulle, og våre sønner vokser opp med å tro at de er spesielt dyktige på enkelte ting fordi de har asperger syndrom.

Jeg synes likevel du skal stole paa mannen din og pensle ungene inn paa andre interesser.

Madelenemie
Skrevet

''Det er det å sikte som er gøy også blir man jo litt inspiret av filmer og dataspill''

Jeg synes ikke det hoeres betryggende ut. Da tenker jeg mest paa dine soenner.

Hei!

Ja men det er vel helheten jeg ikke greier å beskive for deg her inne. Mine sønner er ganske harmoniske, de vokser opp med stor selvtillit fordi min mann spesielt tror alle vi med asperger syndrom er så inteligente. Akkurat det er veldig bra for guttene våre, de er glade barn, litt mere slitne etter en skoledag, men de ler og tuller mye med meg og sin pappa.

Madelenemie
Skrevet

Jeg synes likevel du skal stole paa mannen din og pensle ungene inn paa andre interesser.

Hei!

Ja du har vært snill og forklarende så jeg takker for alle gode råd fra alle, det hjelper meg til å se litt mere helheltlig. Jeg skal tenke mer på alt.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hei!

Ja men det er vel helheten jeg ikke greier å beskive for deg her inne. Mine sønner er ganske harmoniske, de vokser opp med stor selvtillit fordi min mann spesielt tror alle vi med asperger syndrom er så inteligente. Akkurat det er veldig bra for guttene våre, de er glade barn, litt mere slitne etter en skoledag, men de ler og tuller mye med meg og sin pappa.

Jeg forsto det. Naa tror du kanskje jeg mente aa si dine barn var potensielle drapsmenn, men det mener jeg selvsagt ikke. Jeg synes likevel du skal stole paa din mann naar han mener din soenn har innestengt aggresjon. Det kan hende han tar feil, men mener du skal ta paa alvor hans bekymring.

Madelenemie
Skrevet

Jeg har svært få særegenheter som tyder på det. For eksempel er jeg flink til å tolke non-verbal kommunikasjon og forstå menneskers motivasjoner, selv om de er annerledes enn mine egne. Jeg har mange og varierte interesser. Og så videre, og så videre... :)

Det er fint du har mannen din og en god psykiater.

Hei!

Ja :) Det er nok bra å ikke ha asperger, men så fint å vite at man er introvert. Kanskje mange likevel forveksler introvert med autisme? Jeg selv vet at mange forfattere mener de har asperger syndrom, men jeg tror kanskje heller de er introverte, at de ikke helt forstår hva det innebærer å ha asperger syndrom, det er jo noe langt mer enn å være introvert. Jeg er ikke flink til å tolke non-verbal kommunikasjon. Jeg er håpløs og derfor kan du tenke deg hvor mange misforståelser det kan bli.

Skrevet

Hei!

Min ene sønn med asperger er veldig opptatt av våpen, jeg blir glad når mine barn får interesser jeg kan ta del i og som også engasjerer meg, jeg vil gjerne oppmuntre til dette.

Jeg forstår ikke hva du syns jeg burde forstå?

Jeg forstår at du blir glad når dine barn deler en av dine interesser. Likevel synes jeg ikke man skal la barna begynne med en aktivitet som en av foreldrene har store prinsippielle motforestillinger mot. En ting er at du selv kan bestemme dine aktiviteter, men barnas aktiviteter bør begge foreldrene være enige i er greit å drive med.

Det er nok ikke uvanlig at barn er interessert i våpen, men det betyr ikke nødvendigvis at de bør begynne med skyting.

Madelenemie
Skrevet

Jeg forsto det. Naa tror du kanskje jeg mente aa si dine barn var potensielle drapsmenn, men det mener jeg selvsagt ikke. Jeg synes likevel du skal stole paa din mann naar han mener din soenn har innestengt aggresjon. Det kan hende han tar feil, men mener du skal ta paa alvor hans bekymring.

Hei!

Min sønn har sagt det selv. Han sa det til meg en kveld jeg satt på rommer hans og vi hørte på rockemusikk. Han sa det er vel en grei måte å få utløp for indre aggrsjon sa han, og siktet til den harde musikken han hørte på. Jeg ble litt overrasket, men jeg syns han var åpen som sa dette, og det var en fin samtale, og jeg tenkte så viktig at jeg prøver å forstå hans musikksmak, det var derfor jeg satt noen kvelder på hans rom forstår du. Selv hører jeg mest på pop og klassisk, men nå har jeg begynt å forstå litt av rockens verden.

Madelenemie
Skrevet

Jeg forstår at du blir glad når dine barn deler en av dine interesser. Likevel synes jeg ikke man skal la barna begynne med en aktivitet som en av foreldrene har store prinsippielle motforestillinger mot. En ting er at du selv kan bestemme dine aktiviteter, men barnas aktiviteter bør begge foreldrene være enige i er greit å drive med.

Det er nok ikke uvanlig at barn er interessert i våpen, men det betyr ikke nødvendigvis at de bør begynne med skyting.

Hei!

Ja det skal jeg tenke på, det var noe sånt min mann sa også forstår du.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hei!

Min sønn har sagt det selv. Han sa det til meg en kveld jeg satt på rommer hans og vi hørte på rockemusikk. Han sa det er vel en grei måte å få utløp for indre aggrsjon sa han, og siktet til den harde musikken han hørte på. Jeg ble litt overrasket, men jeg syns han var åpen som sa dette, og det var en fin samtale, og jeg tenkte så viktig at jeg prøver å forstå hans musikksmak, det var derfor jeg satt noen kvelder på hans rom forstår du. Selv hører jeg mest på pop og klassisk, men nå har jeg begynt å forstå litt av rockens verden.

Handler dette om musikk naa? Det er redselen hans for vaapen jeg mener du boer ta alvorlig:)

Skrevet

Hei!

Selv om jeg ikke er skeptisk til skyting som sport, synes jeg nok ikke at man skal la barn bruke skyting som utløp for aggresjon.

Gjest zimzalabimzen
Skrevet

Jeg glemte dette!

Det er nok ikke så mye vits å ta opp dette med min psykiater, for jeg tror hun vil si, "Du har nok med hagen, og barna og tennisen". Min psykiater er en hageentusiast, der har vi felles interesse, og jeg tror ikke min psykiater vil klare å sette seg inn i hvordan jeg kan like våpen. Jeg har alltid gått mye i skogen, fjellet osv men siden jeg er vegetarianer er det utenkelig å ta jaktprøven, jeg er motstander av enhver form for drap. Men dessverre drev jeg med skyting da jeg inntrådte i klosteret, ikke fordi jeg liker eller tenker på drap, men utelukkende som en sport der hvor presisjon og konsentrasjon er viktig, jeg var flink til å skyte, og jeg fikk faktisk ut mye frustrasjon av å skyte men det er vist ikke lov å si, da får man beskjed om å trene. Men skyting er jo trening det også, syns jeg.

Du kan ikke tenke deg å prøve andre idretter som innebærer konsentrasjon og presisjon? Jeg vet ikke om bowling kan være noe? Jeg klarer ikke å komme på andre idretter nå, men det finnes helt sikkert noen.

Madelenemie
Skrevet

Du kan ikke tenke deg å prøve andre idretter som innebærer konsentrasjon og presisjon? Jeg vet ikke om bowling kan være noe? Jeg klarer ikke å komme på andre idretter nå, men det finnes helt sikkert noen.

Hei!

Jeg liker IKKE bowling steder, det lukter usunn mat og er alt for mange usunne mennesker der. Over et normalt gjennomsnitt. Jeg ser de spiser is og usunne ting de fleste som bowler, jeg vet ikke hva det er med den ideretten, hvis det er en idrett da?

Men det er ganske gøy, men jeg liker meg ikke på stedene. Det er dessuten skyting jeg liker, samt tennis, ikke noe annet av sport.

• 15 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 7/12/2010 at 11:34 AM, Guest harikkenickfortiden said:

Og i tillegg; hvorfor klarer ikke du å betale regninger? Det kan læres! Har selv en nær slektining som har autisme, som klarer å styre med sin egen økonomi. Han betaler regninger i nettbank, og klarer alt selv!

Hvorfor skulle en ikke klare "betale regninger selv" (!) om man har autisme???

Anonymkode: 193f9...c00

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle en ikke klare "betale regninger selv" (!) om man har autisme???

Anonymkode: 193f9...c00

Tråden er 15år gammel og når det står gjest foran brukeren, så er ikke vedkommende her lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...