Gå til innhold

sansefortyrrelser?

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Finnes det noe som helst forskning som peker i retning av hva sanseforstyrrelser kan skyldes? Jeg har det, men min ene sønn med asperger sliter forferdelig. Han har fått spesiallagde ørepropper, de hjelper, men da hører han jo ikke hva andre sier, så det er liksom en løsning som er et valg mellom to onder (hvis du skjønner hva jeg mener) Altså at han må bruke de ved veldig særlig behov eller slitenhet, når vi går i fornøyelsesparker, men her hjemme er det ganske usosialt for han å ha på ørepropper.

Jeg bruker ørepropper på samme måte i svømmehaller, førnøyelsesparker m.m. Men hva kan egentlig være feil i hjernen vår som gjør at lyder blir så overdimensjonert og oppfattes som tortur? Det samme er det jo til en viss grad med måten man ser verden på, mere i form av rammer, linjer, farger og det midt i forsvinner ofte eller krever bevist fokus for å sees oppdages, det er slitsomt, ikke rart mine sønner er mer slitne enn andre barn. Jeg oppdager ofte hvor "feil" fokus jeg har fordi min mann kan si når vi ser noe på TV, "så du det?", men jeg så på noe helt annet.

Jeg tenker det må være en kobling av nervesystemet som er såpass anderledes at det gir slike utslag. Jeg skulle gjerne vist om det finnes noen som helst forkning på disse tingene? Det er jo mange mennesker som sliter med akkurat dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...