Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle prøve å finne ut hvor dps er i dag... (siden jeg har time der senere i uka..), og jeg visste jo sånn ca at det ligger 2 mil unna... Og jeg vet godt at det går buss... (jeg kjører ikke bil...), men hva gjør jeg, jo jeg sykler!!!!

Jeg vet godt at det skyldes min angst. men hvorfor i huleste velger jeg å sykle 2 mil x2 (jeg måtte jo tilbake igjen...)!!! Det er jo ikke vettugt!Ser jo det selv! Men, hvorfor kommer tankene mine frem til at det er så mye lettere å sykle 4 mil, enn å ta en 20 minutter buss tur??! (sånn i etterkant, så synes jeg selv at jeg er utrolig dum...og veldig sår i baken!)

Skulle så ønske jeg ble normal nå.. men, om ikke annet så holder jo angsten meg i form da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke dummere å sykle enn å kjøre dit for å sjekke; du holder deg i hvert fall i form :-)

Gjest always look at the bright side of life
Skrevet

''(sånn i etterkant, så synes jeg selv at jeg er utrolig dum...og veldig sår i baken!)''

Hehe! Dette er det bare å le av og se humoren i. :-)

Skrevet

Det finnes dummere ting å gjøre enn å sykle 4 mil:-)

Men hvordan har du tenkt å komme deg til dps når du har time der? Det er dumt å basere seg på kun sykling i tilfelle det blir veldig dårlig vær.

Madelenemie
Skrevet

Ja det er virkelig bra å mosjonere når man sliter med angst eller andre psykiske problemer. Jeg selv har ikke en psykisk lidelse, men jeg fikk beskjed om å begynne å trene av min psykiater, jeg begynte med tennis og selv om jeg ikke hadde angst er det godt å bli sterk i armer og ben, få kondisjon og mere energi til å luke i hagen, ikke være så trøtt osv osv... Dessuten er det mye pent tennisutstyr og kjøpe, det er viktig å føle seg vel på banen og bare det gir et overskudd. Jeg ble faktisk litt mer forfengelig av å spille tennis, jeg liker stilen, og jeg liker kraften jeg kjenner i ben og armer. Og min tennislærer sa at riktig utstyr også er en nøkkel for suksess når man satser, det viser vilje og engasjement. Jeg var først ikke helt enig, men så oppdaget jeg at jo dette stemte, spiller man med riktig stil, går man inn for idretten, respekterer spillet på en annen måte enn om man ser sjuskete ut. Derfor bør du trene hvis du har angst, det tror jeg er viktig. Jeg vil anbefale deg tennis fordi det er så morsomt at man glemmer at man blir sliten.

Skrevet

Det finnes dummere ting å gjøre enn å sykle 4 mil:-)

Men hvordan har du tenkt å komme deg til dps når du har time der? Det er dumt å basere seg på kun sykling i tilfelle det blir veldig dårlig vær.

...Huff ja... Det har jeg egentlig ikke tenkt på! Det var liksom sykkel som slo meg inn...! (og det gikk jo bra da jeg prøvde...men, har problemer med å sitte nå! ;)

Jeg synes jeg er helt latterlig selv da! Sykle 4 mil, når jeg overhodet ikke behøver! Jeg blir helt handlingslammet bare av å stå på buss-plassen. (og jeg vet jo igrunnen at det ikke er noe å engste seg for...!)

Jeg skal si fra hva det blir til jeg! ;)

tunglettlett
Skrevet

Kanskje du kan få noen til å bli med deg på bussen de første turene, slik at du kan føle deg tryggere? En venn/en fra kommunepsykiatrien/frivillighetssentralen eller noe? Eller du kan ringe til DPS'en og forklare problemet, så kanskje de har noen gode forslag? I angstverdenen er det helt normalt å være redd for å ta buss, så det er ikke noe spesielt galt med deg. Det er nok ikke første gang DPS'en møter folk med slike problemer, så du skal ikke være flau/redd for å ta den telefonen.

Til slutt vil jeg bare si deg at det lar seg overkomme. Kanskje trengs det litt trening, men etter en stund lar det seg gjøre å komme gjennom. Lykke til, eksvimle - jeg krysser fingrene for deg og sender mange varme tanker i din retning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...