Gå til innhold

lykkepiller

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

hei hvor nede maa man vare faar aa faa lykkepiller ellr antideppresvia??

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det som skal til er at du har en moderat til alvorlig depresjon.

Gjest lett å få
Skrevet

si at du er deprimert og vil ha lykkepiller

tunglettlett
Skrevet

Kjære anonym bruker. Dette er ikke et angrep på deg, for jeg skjønner godt spørsmålet ditt og behov for hjelp. Jeg håper fastlegen din kan skrive ut noen piller som kan hjelpe deg opp.

Likevel må jeg komme med et hjertesukk:

Hvorfor i allverden er begrepet "lykkepiller" fremdeles et aktivt ord i språket vårt? Man blir jo ikke nødvendigvis lykkelig av dem, men hvis man treffer riktig, kan man få hevet stemningsleiet til et nivå så man greier å fungere bedre, ja til og med bra. Begrepet "lykkepiller" kan fort skru opp forventningen om magisk helbredelse.

Igjen, anonym bruker, vil jeg understreke at jeg ikke kritiserer deg for bruken av ordet - dette må leses mer som et utrykk for frustrasjon over i første rekke tabloidoppslag og andre ting som holder ordet i live.

Lykke til.

Skrevet

Kjære anonym bruker. Dette er ikke et angrep på deg, for jeg skjønner godt spørsmålet ditt og behov for hjelp. Jeg håper fastlegen din kan skrive ut noen piller som kan hjelpe deg opp.

Likevel må jeg komme med et hjertesukk:

Hvorfor i allverden er begrepet "lykkepiller" fremdeles et aktivt ord i språket vårt? Man blir jo ikke nødvendigvis lykkelig av dem, men hvis man treffer riktig, kan man få hevet stemningsleiet til et nivå så man greier å fungere bedre, ja til og med bra. Begrepet "lykkepiller" kan fort skru opp forventningen om magisk helbredelse.

Igjen, anonym bruker, vil jeg understreke at jeg ikke kritiserer deg for bruken av ordet - dette må leses mer som et utrykk for frustrasjon over i første rekke tabloidoppslag og andre ting som holder ordet i live.

Lykke til.

Det er dårlig gjort å herpe tråden til "anonym bruker", men jeg må bare henge meg på kommentaren din. Jeg synes også bruken av begrepet lykkepiller er veldig misvisende. Jeg har aldri vært så flat i stemningsleiet som da jeg brukte slike med. Jeg slapp riktignok de dype depresjonsdalene, men ikke søren om jeg følte meg spesielt lykkelig...

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Det er ikke alltid lykkepiller hjelper! En venn var deprimert, og fikk lykkepiller. men følte seg helt "kald" og følelsesløs ved bruk av lykkepiller. sluttet etter to år.

Skrevet

Det er ikke alltid lykkepiller hjelper! En venn var deprimert, og fikk lykkepiller. men følte seg helt "kald" og følelsesløs ved bruk av lykkepiller. sluttet etter to år.

''men følte seg helt "kald" og følelsesløs ved bruk av lykkepiller. ''

De har virket, mot depresjonen - det er nettopp derfor begrepet lykkepiller er så feil når det kommer til dette medikamentet. En blir ikke _lykkelig_, men man kommer opp igjen fra de dypeste følelsesdalene og kan jobbe seg oppover igjen.

Skrevet

De har virket, mot depresjonen - det er nettopp derfor begrepet lykkepiller er så feil når det kommer til dette medikamentet. En blir ikke _lykkelig_, men man kommer opp igjen fra de dypeste følelsesdalene og kan jobbe seg oppover igjen.

Det er faktisk ikke alltid de hjelper. Jeg har prøvd for noen år siden og fire forskjellige slag, men jeg fikk likevel de dype dalene samtidig som jeg aldri var ordentlig glad. Og ble sirup i hue.

Så jeg sluttet med legens velsignelse.

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Nei, de virket ikke. han er fortsatt, etter tre år, fortsatt deprimert. Gleder seg aldri over noe. Legen foreslo ikke noe mer hjelp til ham heller. Legen sa bare at det var forståelig at han var deprimert, pga dødsfall i nær familie. Men depresjonen begynte lenge før det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...