Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hoster ihjæl. Hjelp meg, noen! Søvn har jeg bare et vagt minne om, hver gang jeg legger meg ned kommer det ei ny kule.

Vidunderkur, kom til meg!

*syns synd på seg selv*

TorneROSA1365380904
Skrevet

Er det tørrhoste du har, er NOSKAPIN tabletter som fåes på Apoteket genialt!! Men disse må ikke brukes ved slimhoste...tablettene stilner hosten, og har du da slim får du det ikke opp, det blir liggende i lungene, og da er det lett å få lungebetennelse!

God bedring!

Skrevet

Er det tørrhoste du har, er NOSKAPIN tabletter som fåes på Apoteket genialt!! Men disse må ikke brukes ved slimhoste...tablettene stilner hosten, og har du da slim får du det ikke opp, det blir liggende i lungene, og da er det lett å få lungebetennelse!

God bedring!

Usj, det kommer litt slim ja. Jeg prøver å drikke mye og "holde det mykt", men neimen om jeg syns det hjelper noe særlig. Takk for bedringsønsker :o)

TorneROSA1365380904
Skrevet

Usj, det kommer litt slim ja. Jeg prøver å drikke mye og "holde det mykt", men neimen om jeg syns det hjelper noe særlig. Takk for bedringsønsker :o)

Du må rett og slett kjøpe deg en slimløsende hostesaft, og hoste det opp....ta fisherman når du legger deg ;-)

Gjest hosteharke :)
Skrevet

Host host føler med deg :)

Har hostet i over en uke, men er nå nesten frisk, bare litt "rester" igjen :)

Eneste tipset er at det går over når det går over hehe :)

men vær obs på evnt. lungebetennelse eller om hosten blir langvarig og du trenger antibiotika.

Ellers: Unngå trekk, unngå stress og harde fysiske anstrengelser.

Få i deg nok væske, det tynner ut slimet, om å gjøre å kvitte seg med gøgget...

Ha god håndhygiene, unngå å smitte dine omgivelser. Hold deg for munnen!

Få i deg c-vitaminer er et gammelt triks, men D-vitaminer skal også være bra, så hiv i deg tran (nam nam).

Honning er naturens antibiotikum. Når jeg har vært syk nå har jeg spist skive med honning og drukket appelsinjuice til hver dag :)

Troa kan løfte det høyeste fjell vet du... lol

Ellers lindre med hostesaft, halstabletter (jeg liker Doc med honning og lakris)

både honning og lakris sier å være virushemmende.

Hvitløk og vanlig løk skal også være bra, bakterie-/virushemmende.

Hoster du mye om natten vil jeg anbefale at du ligger litt høyt med overkroppen så slimet kommer lettere opp, ha en eller to ekstra puter.

Drikk gjerne noe varmt før du legger deg. Er det slimhoste bør du unngå melk, det tykner slimet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...