Gå til innhold

NEI NEI NEI! Nå trenger jeg hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så faren min i dag. Jeg ble så redd! Enda han "bare" kjørte forbi meg i en bil. Føltes som det tok evigheter før han hadde passert, og jeg er sikker på at han slakket farten. Jeg fikk helt hjertet i halsen. Helt siden jeg kom tilbake hit (etter den dramatiske flukten fra (eks)samboer), så har jeg nettopp vært livredd for å se faren min igjen. Livredd for at han skukke vite at jeg er tilbake. Vet jo at han bor i område, og jeg har bare vært så redd for at han kanskje skulle dukke opp hver gang jeg beveget meg utenfor døra. jeg har hatt skikkelig klump i halsen vært gang jeg var ute. Og i dag skjedde nettopp dette.

Jeg er så redd for at han skal forgripe seg på meg igjen. og jeg vet han kan. Jeg føler meg totalt maktesløs overfor han. helt hjernevasket liksom. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre dersom han kommer nær meg. jeg blir helt overmannet av han. Han suger absolutt all kraft ut av meg. Jeg vil ikke bli voldtatt igjen!!!!!!!!!!!!!!! Jeg er så redd nå!

Og hvordan i huleste skal jeg noen sinne klare å bli bedre fra min angst, når jeg vet at faren min ("roten til alt vondt") kan plutselig ringe på døra?! Har jeg i det hele tatt noen sjanse til å bli bedre? Må han dø først?

(og jeg som har hatt så mange fine dager nå og -noe MÅTTE jo bare gå galt!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ta dette opp med behandler på Dps og politiet. Kanskje de på Dps kan hjelpe deg dette.

Gjest Istapp
Skrevet

Snakk med noen om det,sikkert mange som har gode råd. Ellers synes ikke jeg det er lurt å bo i nærheten av han,flytte?

Skrevet

Øh, skal vi ta en øl sammen?

høres ikke dumt ut akkkurat nå, men jeg drikker faktisk ikke. (resultat av å bo sammen med en alkoholiker i over 6 år...!). Kanskje jeg burde begynne med det?!

Skrevet

Snakk med noen om det,sikkert mange som har gode råd. Ellers synes ikke jeg det er lurt å bo i nærheten av han,flytte?

jeg vet... Det var jo han som var grunnen til at jeg flyttet veeeldig langt unna for ca 7 år siden også. (men, nå har jeg jo nettopp flyktet fra kjæreseten min og tilbake...). Jeg er liksom hele tiden "på rømmen" virker det som!!!! begynner å bli lei av å flykte og!

Men, dette var skikkelig fælt. jeg trodde jeg var "foreberedt" på å møte han, men det var jeg overhodet ikke. Jeg har mest lyst til å bare drepe han. Få han vekk nå! Ikke meg!

Gjest Fillioperen
Skrevet

høres ikke dumt ut akkkurat nå, men jeg drikker faktisk ikke. (resultat av å bo sammen med en alkoholiker i over 6 år...!). Kanskje jeg burde begynne med det?!

Nei, ikke bli en alkoholiker. Det er det verste man kan bli! Så dypt man faller da unner jeg ikke noen. Det koster en forume i tillegg!

mariaflyfly
Skrevet

Vil det være en løsning å flytte til en helt annen kant av landet etterhvert? Vekk fra både din far og din eks, altså.

Skrevet

Vil det være en løsning å flytte til en helt annen kant av landet etterhvert? Vekk fra både din far og din eks, altså.

...Jo... Men, jeg er så lei av å flykte... Hele tiden.

Skrevet

Dette er et av de temaene du må ta opp med behandler på dps. Du må slutte å unnvike de vanskelige tingene i livet ditt, og i stedet få hjelp til å bli tøff nok til å kunne stå i mot ulike former for overgrep.

Har du funnet ut av hvordan du skal komme deg til timen på dps?

Skrevet

Dette er et av de temaene du må ta opp med behandler på dps. Du må slutte å unnvike de vanskelige tingene i livet ditt, og i stedet få hjelp til å bli tøff nok til å kunne stå i mot ulike former for overgrep.

Har du funnet ut av hvordan du skal komme deg til timen på dps?

Dette er noe jeg virkelig ikke kan klare å ta opp... En ting er at han overgrep seg på meg som barn. Men, for å si det sånn, så er det ikke så veldig lenge siden det tok slutt. og jeg er så redd for at han skal gjøre det igjen!!! jeg kan aldri ta det opp ordentlig med noen. Det er jo ikke meningen at slik skal skje. (og ihvertfall ikke voksen!!!) Det er for mye for meg. jeg vil bare drepe han. Jeg vil ikke at han skal få ødelegge enda mer av livet mitt. Han har ødelagt absolutt ALT til nå!

Skal til dps i morra. Det er meldt fint vær.. Og forhåpentligvis er jeg ikke fullt så sår i baken i morgen -så da satser jeg på sykkel. gruer meg enormt!

Gjest du er tøff
Skrevet

Se det for deg i hodet ditt. faren din ringer på. Hva gjør du da?

Holder hodet hevet, stirrer han rett i øynene og spør med høy og tydlig stemme: Hva vil du? Du er ikke velkommen her!

Du er voksen nå. Han kan ikke røre deg lengre. Om han er en gærning og ikke lyr. Smelller du igjen døren og ringer politiet.

Jeg ha noen ganger truffet på han som forgrep seg på meg gjennom hele barndommen. Når det skjer, selv om jeeg blir livredd, tvinger jeg meg selv til å stirre stygt på han. Å jeg ser at han skjelver, piler seg vekk som en liten mus,

Du må ta makten tilbake!

Skrevet

Dette er noe jeg virkelig ikke kan klare å ta opp... En ting er at han overgrep seg på meg som barn. Men, for å si det sånn, så er det ikke så veldig lenge siden det tok slutt. og jeg er så redd for at han skal gjøre det igjen!!! jeg kan aldri ta det opp ordentlig med noen. Det er jo ikke meningen at slik skal skje. (og ihvertfall ikke voksen!!!) Det er for mye for meg. jeg vil bare drepe han. Jeg vil ikke at han skal få ødelegge enda mer av livet mitt. Han har ødelagt absolutt ALT til nå!

Skal til dps i morra. Det er meldt fint vær.. Og forhåpentligvis er jeg ikke fullt så sår i baken i morgen -så da satser jeg på sykkel. gruer meg enormt!

Hvis du ikke klarer å si disse tingene på dps, så er du helt nødt til å skrive et brev til dem om det. Du er nødt til å sørge for å få en type hjelp som gjør deg mindre utsatt for overgripere.

Du er nødt!

Skrevet

Hvis du ikke klarer å si disse tingene på dps, så er du helt nødt til å skrive et brev til dem om det. Du er nødt til å sørge for å få en type hjelp som gjør deg mindre utsatt for overgripere.

Du er nødt!

Men han er jo fortsatt her. I området!!!! Uansett om jeg sier det, eller ikke!

Skrevet

Du klarer å ta det opp. Si det eller skriv det.

Skrevet

Men han må ikke forgripe seg på deg igjen uansett, det er det du kan forandre. Og du klarer det ikke uten hjelp, så du må be om hjelp. Du kan kopiere det du har skrevet her og gi dem.

Monter sikkerhetslenke på døra di, og kikkehull,slik at du ikke behøver å åpne i det hele tatt hvis han skulle komme. Det kan sikkert være en liten trøst å vite det. Og hvis han skulle dukke opp, ring politiet.

Skrevet

Du kan lære å beskytte deg i fremtiden.

Hvis du aldri har politianmeldt ham, kan du også få veiledning i forhold til hvorvidt det kan være en god løsning eller ikke.

Du er voksen nå, og du har bedre forutsetninger enn tidligere for å beskytte deg selv.

Jeg er helt sikker på at du kan lære dette, men at du trenger hjelp til det.

Skrevet

Du kan lære å beskytte deg i fremtiden.

Hvis du aldri har politianmeldt ham, kan du også få veiledning i forhold til hvorvidt det kan være en god løsning eller ikke.

Du er voksen nå, og du har bedre forutsetninger enn tidligere for å beskytte deg selv.

Jeg er helt sikker på at du kan lære dette, men at du trenger hjelp til det.

jeg var voksen sist gang han gjorde det også. Det er det som er så innmari plagsomt. jeg vet at jeg har gjort galt. Jeg burde ha stoppet han. Men han gjør meg totalt maktesløs!!! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå!

jeg vil ikke at noen skal få vite dette heller.

Gjest Istapp
Skrevet

jeg vet... Det var jo han som var grunnen til at jeg flyttet veeeldig langt unna for ca 7 år siden også. (men, nå har jeg jo nettopp flyktet fra kjæreseten min og tilbake...). Jeg er liksom hele tiden "på rømmen" virker det som!!!! begynner å bli lei av å flykte og!

Men, dette var skikkelig fælt. jeg trodde jeg var "foreberedt" på å møte han, men det var jeg overhodet ikke. Jeg har mest lyst til å bare drepe han. Få han vekk nå! Ikke meg!

Må være forferdelig vanskelig...

Håper det løser seg på et vis.

Skrevet

jeg var voksen sist gang han gjorde det også. Det er det som er så innmari plagsomt. jeg vet at jeg har gjort galt. Jeg burde ha stoppet han. Men han gjør meg totalt maktesløs!!! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå!

jeg vil ikke at noen skal få vite dette heller.

Du trenger hjelp, men du vil ikke at noen skal vite det. Hvordan skal noen kunne hjelpe deg da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...