Gå til innhold

Uff. Blir så usikker.

Anbefalte innlegg

Gjest pysa fra sør
Skrevet

Snakket med min venn i stad... Han spør: kan du ikke slutte å drikke på egen hånd?

Har greid det før.... Men drikker for å dempe angst, drikker for å få energi, og blir amper og kokende varm når abstinensene begynner å melde seg.

Drukket jevnt i tre år, ikke hatt en edru kveld siden før påske.... Dyp, vanvittig sterk angst inni meg.

Sagt til min far at jeg skal på ferie, men lurer på å si det slik som det er at jeg skal på avrusning. Han kommer til å bli sint og skuffet. Da jeg ble tvangsinnlagt i fjor høst kjeftet han meg huden full, lurte på hva i huleste jeg drev på meg... Og ba meg dra meg hjem til dyrene mine. Men det var lettere sagt enn gjort da jeg var psykotisk og bak lås og slå.

Hva skal jeg si, hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Granateple
Skrevet

Har du sett Intervention? Der reiser rusmisbrukerene på et 90 dagers opphold for å bli friske. De reiser med fly, langt vekk. Det er ikke lett å bli frisk om man ikke får et godt tilbud, dessverre.

Skrevet

Du skal selvfølgelig dra på avrusningen. Det er din mulighet til å komme i gang med det å jobbe med avhengighetsproblematikken.

Du har gjennom lang tid hevdet her på dol at det ikke er mulig for deg å slutte uten hjelp. Da blir det paradoksalt at du overhodet vurderer å ikke ta i mot hjelpen.

Synes du skal fortelle din far hva du skal.

Lykke til med avrusningen:-)

Skrevet

Selvføgelig skal du dra - for din egen skyld!

Faren din kan tro du er på ferie. Får han vite at du er på avrusning, bør han skjønne at det er et valg du har tatt for å endre retning i livet ditt ,LYKKE TIL :-)

Gjest pysa fra sør
Skrevet

Du skal selvfølgelig dra på avrusningen. Det er din mulighet til å komme i gang med det å jobbe med avhengighetsproblematikken.

Du har gjennom lang tid hevdet her på dol at det ikke er mulig for deg å slutte uten hjelp. Da blir det paradoksalt at du overhodet vurderer å ikke ta i mot hjelpen.

Synes du skal fortelle din far hva du skal.

Lykke til med avrusningen:-)

Sendte en utbrettende melding for noen timer til min far oig fikk til svar at "Vi snakkes i morgen". Ye ye. Men skal bare si det som det er at jeg noen ganger har så mye angst at jeg ikke greier å svelge mitt eget spytt. Hater å brette ut om at jeg er misslykket.... speisielt siden jeg har en søster som jeg kanskje kan kalle x-narkoman nå. Men hun har kostet familien mye nerver og krefter for å si det mildt. Alt fra nyhetsoppslag om ran og brannstifelse... o.s.v... Å så komme jeg som har vært den store klippe, muren i alt og melder fra at jeg skal på avrusning.

Uff. Må forberede meg på dem meste i morgen....

Gjest om dette
Skrevet

Sendte en utbrettende melding for noen timer til min far oig fikk til svar at "Vi snakkes i morgen". Ye ye. Men skal bare si det som det er at jeg noen ganger har så mye angst at jeg ikke greier å svelge mitt eget spytt. Hater å brette ut om at jeg er misslykket.... speisielt siden jeg har en søster som jeg kanskje kan kalle x-narkoman nå. Men hun har kostet familien mye nerver og krefter for å si det mildt. Alt fra nyhetsoppslag om ran og brannstifelse... o.s.v... Å så komme jeg som har vært den store klippe, muren i alt og melder fra at jeg skal på avrusning.

Synes du skal ha en litt annen vinkling på dette. Som voksent menneske tar du ansvar for livet ditt og situasjonen slik den nå er, og velger å avruse deg.

Det er et mer fruktbart fokus å ha, ikke at du er mislykket osv.

Skrevet

Jeg synes det er kjempeviktig at du nå tar dine egne vansker på alvor, og får kompetent hjelp i forhold til alkoholbruken din. Siden jeg husker mye av det du har skrevet, så vet jeg at du har gjort en stor innsats i forhold til de øvrige medlemmene i din familie, og at du nok er den "sterkeste" av dere alle. Det blir allikevel viktig å ikke undervurdere omfanget av dine vansker - på lang sikt kan ting bli vesentlig verre enn de er nå hvis du ikke tar i mot hjelp og får tatt tak i både misbruket og andre ting.

Håper at du vil få god hjelp fremover :-)

Gjest Svarttrost
Skrevet

Synes du skal ha en litt annen vinkling på dette. Som voksent menneske tar du ansvar for livet ditt og situasjonen slik den nå er, og velger å avruse deg.

Det er et mer fruktbart fokus å ha, ikke at du er mislykket osv.

Du er i ferd med å ta kontroll i ditt eget liv, det er det det dreier seg om, det er KJEMPEVIKTIG at du gjør det.

I lengden er det oftest enklest å spille med åpne kort, men du kan jo tenke over hvor mye du skal si, kanskje er detaljer overflødige, det er de store linjene som teller. Er ikke sikker på at folk som ikke har opplevd slike ting allikevel vil forstå detaljene, men kanskje tar jeg feil. Men altså - de store linjene:

At du skal på avrusning, at du trenger å få kontroll over deg selv. Hvordan han reagerer får så være, prøv å tenke på at akkurat det er hans problem, fokuser på at du er sterk som nå vil dette.

Kjenner et par som er tørrlagte alkoholikere, de spiller begge med helt åpne kort. Det gjør det enkelt for oss andre å forholde seg til, vi visste jo allikevel at de hadde et alkoholproblem lenge før de tok tak selv.

Lykke til, beundringsverdig at du nå setter deg i "forsetet i egen bil".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...