Gå til innhold

Er jeg deprimert..?

Anbefalte innlegg

Gjest Solstråle91
Skrevet

Hei. Jeg er ei jente på 19 år som lurer litt på om jeg har en depresjon.. Jeg har hatt det sånn ganske lenge nå, men jeg begynte å tenke tanken om depresjon for ca. 1 års tid siden. Jeg er normalt sett ei jente med godt humør, og det har alltid hatt et smil og en artig kommentar tilgjengelig. Men nå har dette forandret seg veldig.. Slik har jeg det nå: - Gråter av ingenting (om noen sier noe feil eller jeg ikke får til noe så presser tårene på) - Føler meg totalt ubrukelig og tiltaksløs - Sliter med å sove, og når jeg først sovner har jeg overhode ikke lyst til å stå opp igjen. - Enten spiser jeg altfor masse, eller ingenting - Jeg har i senere tid hatt store rygg/nakke/skuldre problemer - Humøret mitt er som en sprettball, det kan gå fra glad til sint eller trist på null komma niks. - Jeg tar meg veldig nær av ting folk sier, selv om de ikke mener noe med det. (Og jeg blir veldig fort irritert/sint) - Jeg har ofte vondt i hodet (gjerne flere ganger om dagen) - Ting som gjorde meg glad før gir meg ikke samme glede lenger Søsteren min lider av depresjon og står i kø til psykolog, og i det sisste har vi hatt litt problemer i familien.. Tante har blitt lagt inn på psykiatrisk avdeling, noe som både jeg, søstra mi, mormora mi og mamma tar veldig tungt. Jeg har bestilt legetime, men har den ikke før om over en uke til, så jeg håper på svar raskere enn det. Jeg vil ikke ha det sånn lenger, men jeg trenger litt hjelp for å komme meg ut av dette..

Videoannonse
Annonse
Gjest Nerda
Skrevet

Uten å væe psykiater, så er nok svaret mitt ja. Du er deprimert slik jeg leser innlegget ditt. Om det ligger i slekta og det kanskje har vært god utredningsgrunn for bipolar lidelse hos søsteren din -bør du holde øynene åpne. Uansett synes jeg du skal se godt etter siten du tydelig og dette sliter på deg. Dersom fastlegen din har ferie, skal hn ha en stedforreder. Jeg anbefaler deg derfor å ringe legekontoret ditt så snart de åpner (om du fortsatt nuvånder). Om ikke annet vl du da få fortest mulig time etter hn ferie er tilbake. Henvisning til psykiatrisk poliklinikk (saltaler, evt oppfølging av behandler), vil fastlegen der for å ordne i stand eil elhinger.

Du trenger ikke være redd for innleggelser slik du har det nå. De legger inn folk med psykose og alvorlig suicidalitet om tvnagsinnleggelse. Dermed - det skal mye til å bli innlagt mot sin vilje

Jeg håper du finner fram i jungelen!

Gjest Solstråle91
Skrevet

Uten å væe psykiater, så er nok svaret mitt ja. Du er deprimert slik jeg leser innlegget ditt. Om det ligger i slekta og det kanskje har vært god utredningsgrunn for bipolar lidelse hos søsteren din -bør du holde øynene åpne. Uansett synes jeg du skal se godt etter siten du tydelig og dette sliter på deg. Dersom fastlegen din har ferie, skal hn ha en stedforreder. Jeg anbefaler deg derfor å ringe legekontoret ditt så snart de åpner (om du fortsatt nuvånder). Om ikke annet vl du da få fortest mulig time etter hn ferie er tilbake. Henvisning til psykiatrisk poliklinikk (saltaler, evt oppfølging av behandler), vil fastlegen der for å ordne i stand eil elhinger.

Du trenger ikke være redd for innleggelser slik du har det nå. De legger inn folk med psykose og alvorlig suicidalitet om tvnagsinnleggelse. Dermed - det skal mye til å bli innlagt mot sin vilje

Jeg håper du finner fram i jungelen!

Takk for svar :)

Jeg har bestilt legetime allerede, men fikk ikke time før slutten av neste uke. Så da håper jeg på noen svar, for er lei av å ha det slik som jeg har det nå..

Jeg er ikke redd for at jeg skal legges inn, for det vet jeg at skal ganske mye til, og så ille er jeg nok ikke. Hehe.. Men det jeg er aller mest redd for er at legen skal si at det ikke er noe galt, men at dette er kun slik som jeg egentlig er.. (noe jeg egentlig ikke tror, men man tenker jo alltids det værste..)

Å tenke positivt er noe jeg sjeldent gjør lenger, men skal prøve :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...