Gå til innhold

Fjerning av hemagniom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart til legen for å få fjernet/skåret bort et hemagniom (tror jeg det heter) - blodsuttredelse på halsen (ca 0,4 cm i diameter).

Det jeg lurer på er hvordan dette vil skje? Får jeg bedøvelse? På hvilken måte? Og må jeg sy? Kommer jeg til å få arr?

Og: Hvor mye vil dette komme til å koste???? (sånn ca)

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Jeg antar at du vil få litt lokalbedøvelse ved at legen injiserer litt lokalbedvøende middel like under huden med en tynn nål. Han kan deretter skjære vekk hemangiomet og sette et (eller eventuelt to) sting. Det vil nok bli et lite arr, men generelt blir arr i hode-halsområdet ofte lite synlige. Dette avhenger av hemangiomets plassering, legens teknikk, egenskapene til din hud og om inngrepet forløper uten komplikasjoner som f.eks. infeksjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...