Ariane Skrevet 12. september 2001 Skrevet 12. september 2001 Jeg skal snart til legen for å få fjernet/skåret bort et hemagniom (tror jeg det heter) - blodsuttredelse på halsen (ca 0,4 cm i diameter). Det jeg lurer på er hvordan dette vil skje? Får jeg bedøvelse? På hvilken måte? Og må jeg sy? Kommer jeg til å få arr? Og: Hvor mye vil dette komme til å koste???? (sånn ca) 0 Siter
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 13. september 2001 Skrevet 13. september 2001 Jeg antar at du vil få litt lokalbedøvelse ved at legen injiserer litt lokalbedvøende middel like under huden med en tynn nål. Han kan deretter skjære vekk hemangiomet og sette et (eller eventuelt to) sting. Det vil nok bli et lite arr, men generelt blir arr i hode-halsområdet ofte lite synlige. Dette avhenger av hemangiomets plassering, legens teknikk, egenskapene til din hud og om inngrepet forløper uten komplikasjoner som f.eks. infeksjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.