Gå til innhold

Skjelving i hendene

Anbefalte innlegg

Gjest cashewnøtt
Skrevet

Jeg er en kvinne på 30 år. I de siste ukene har jeg begynt å skjelve i hendene. Jeg skjelver såpass at det er vanskelig å skrive på tastatur eller for hånd. Skjønner ikke hva det kommer av. Har ikke begynt på noen nye medisiner i det siste. Kom opp i 400 mg Lamictal for 4 mnd siden. Går også på Vallergan 30 mg, Apodorm 5/10 mg og Imovane 5 mg ved behov. Sliter med depresjon og søvnvansker.

Jeg har sett i felleskatalogen og jeg ser at man kan få tremor av Lamictal, men det er 4 mnd siden jeg økte dosen sist og skjelvingen startet for noen uker siden og har blitt verre de siste dagene. Dersom det skyldes Lamictal, vil det da gå over etter at jeg har brukt den samme dosen over lengre tid?

Det kan vel også hende at skjelvingen kommer av andre ting (sykdommer)? Kan det i så fall være noe alvorlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første tanke er Parkinson.. og det er jo skrekkelig. Sikker bare en bivirkning av medisinen din, men skynd deg til legen og spør!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...