Gå til innhold

NHD - Eller andre. Hva bør jeg gjøre meddette???

Anbefalte innlegg

Gjest Liten nedtur nå
Skrevet

Jeg har oppsummert livet mitt litt etter at jeg nå har en liten nedtur med plutselig angst, katastrofetenking og litt deprimert. Hadde en tung depresjon for fire år siden.

Jeg har de siste årene ofte fått en nedtur, depresjon (i mildere grad) i forbindelse med alle ferier. Sommerferie, juleferie, påskeferie mm. Jeg blir irritabel, sover dårlig og har økt angst. Dette roer seg når jeg begynner å jobbe igjen, men kommer i perioder.

Jeg har også nå konkludert med at jeg reagerer med å få depressive tanker selv ved positive endringer i livet mitt! Jobbskifte som er positivt fører overraskende til nedturer fremfor oppturer!

Sukksess jeg opplever på jobb eller i forbindelse med andre arrangementer, hvor jeg får veldig positiv feedback, gir meg en dag med opptur, så reagerer jeg med å bli deppet etterpå!!!?

What the fuck is that?

Jeg har aldri oppsummert slik tidligere, men har nå funnet denne røde tråden. Hva kan ligge bak noe slikt?

Jeg jobber mye og har en jobb som er ustrukturert, med mye reising og mye ansvar.

Hvordan kan jeg få et stemningsleie som er mer stabilt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du reagerer normalt, men kanskje noe sterkere enn det som er vanlig. Endringer medfører stress. Her kan du lese om en måte å forsøke å måle stress:

http://www.emotionalcompetency.com/srrs.htm

Legg for eksempel merke til at "Change in financial state" er en stressor, altså uavhengig om du går opp eller ned i lønn (selv om jeg tror at for folk med vanlig inntekt så er det å gå ned mer utfordrende).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...