Gjest Medsspørsmål Skrevet 14. juli 2010 Skrevet 14. juli 2010 Jeg har hørt at når en slutter på en bestemt antidepressiva så vil det ikke virke særlig bra om en trenger å starte opp igjen. Da må en prøve noe annet. Nå har jeg fått livet mitt tilbake på grunn av medisin og det ¨å slutte på den er selvsagt en ganske stor greie. Det at jeg vet jeg kan starte på de igjen om jeg trenger det har vært en trygghet for meg. Snakker om Cipralex. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 15. juli 2010 Skrevet 15. juli 2010 Ikke noe kvalifisert svar dette, men jeg tror ikke dette stemmer. Jeg kjenner folk som går periodisk på samme antidep. Er man bipolar og stabilisator ikke er nok, kan man legge til antidep i en periode for å komme over den depressive episoden. Dette betyr ikke at medikamentet vil miste effekten om man skulle trenge det ved senere anledninger. (Dette i følge min psykiater) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 Tja. Dette er ikke enten/eller. Det er noe redusert sannsynlighet for effekt ved neste forsøk. 0 Siter
Gjest meddsspørsmål Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 Tja. Dette er ikke enten/eller. Det er noe redusert sannsynlighet for effekt ved neste forsøk. Hvor mye redusert sannsynlighet da? Nå vet jeg ikke om jeg tør å slutte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.