Gå til innhold

NHD: Myte eller fakta?

Anbefalte innlegg

Gjest Medsspørsmål
Skrevet

Jeg har hørt at når en slutter på en bestemt antidepressiva så vil det ikke virke særlig bra om en trenger å starte opp igjen. Da må en prøve noe annet.

Nå har jeg fått livet mitt tilbake på grunn av medisin og det ¨å slutte på den er selvsagt en ganske stor greie. Det at jeg vet jeg kan starte på de igjen om jeg trenger det har vært en trygghet for meg. Snakker om Cipralex.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nerda
Skrevet

Ikke noe kvalifisert svar dette, men jeg tror ikke dette stemmer. Jeg kjenner folk som går periodisk på samme antidep.

Er man bipolar og stabilisator ikke er nok, kan man legge til antidep i en periode for å komme over den depressive episoden. Dette betyr ikke at medikamentet vil miste effekten om man skulle trenge det ved senere anledninger. (Dette i følge min psykiater)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tja. Dette er ikke enten/eller. Det er noe redusert sannsynlighet for effekt ved neste forsøk.

Gjest meddsspørsmål
Skrevet

Tja. Dette er ikke enten/eller. Det er noe redusert sannsynlighet for effekt ved neste forsøk.

Hvor mye redusert sannsynlighet da?

Nå vet jeg ikke om jeg tør å slutte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...