Gå til innhold

Dårlig av adrenalin

Anbefalte innlegg

Jeg blir fysisk dårlig av adrenalin. Jeg har altfor mye av det altfor ofte. Det fører til nummenhet, svimmelhet, ukonsentrasjon og utmattelses følelse. Får også trykk på øynene. Har lenge prøvd å sette symptomene mine i sammenheng med noe, og kan se at det er stres som utløser det. Stress og spenninger. Slik som dette i USA. Jeg er så anspent, gjør alt fortfortfort, og er nummen i halve ansiktet. Jeg prøver å slappe av, men kroppen bare kniper til og hører overhode ikke på fornuft. Det pumpes adrenalin og jeg klarer ikke roe det ned.

Går det ann å overprodusere adrenalin? Ha generelt for mye av det? Det skjer ikke bare i engstelige/masete situasjoner, men også når jeg er glad og opprømt. Fungerer greit og nøkternt :-)til vanlig i hverdagen. Er oppegående og reflektert, og prøver og ikke bry meg så mye med det, men det er fryktelig slitsomt å "ta av" for den minste ting. Er det farlig i lengden?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35015-d%C3%A5rlig-av-adrenalin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Mennesker er forskjellige når det gjelder temperament - d.v.s. blant annet utskillelsen av adrenalin og andre stresshormoner og følsomheten for disse. Dersom man har et spesielt aktivt indre liv og i tillegg sliter med angst, vil situasjoner som f.eks. hendelsene i USA føles som en ekstra stor påkjenning.

Generelt vil fysisk trening virke beroligende på et følsomt eller oppjaget sinn. Avspenningsøvelser, samtaler med sine nærmeste, venner osv. om hvordan man har det og eventuelt medisinsk behandling (samtaler og/eller medisiner), kan også virke lindrende.

For en sikker vurdering av spørsmålet må du eventuelt rådføre deg med legen din.

Du kan eventuelt også framlegge spørsmålet for spesialist i psykiatri Nils Håvard Dahl i Doktor Onlines forum om psykiatri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...