Gjest gretnusgratnus Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 Jeg søkte om mastercard, men fikk avslag i postbanken. Får stønaden arbeidsavklaringspenger fra nav. Regner med at det er årsaken. Har ingen betalingsanmerkninger. Dere som mottar stønader fra nav, -dere får heller ikke mastercard? 0 Siter
Gjest runa i ulla Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 er lur nok til å krysse av for at jeg er student, istedet for på trygd, så da får jeg kort 0 Siter
Gjest gretnusgratnus Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 er lur nok til å krysse av for at jeg er student, istedet for på trygd, så da får jeg kort Interessant. Deres begrunnelse i saken min var arbeidsforhold. Jeg er også student. 0 Siter
Gjest aapmaster Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 Jeg kjenner ei som fikk kredittkort i DNB Nor da hun hadde TU. Det var forøvrig ikke lurt og hun fikk stor gjeld, men det er en annen historie. Etter det jeg har hørt, er (eller var?) DNB Nor altfor "snille" med å gi kundene sine kredittkort. 0 Siter
Gjest gretnusgratnus Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 Jeg kjenner ei som fikk kredittkort i DNB Nor da hun hadde TU. Det var forøvrig ikke lurt og hun fikk stor gjeld, men det er en annen historie. Etter det jeg har hørt, er (eller var?) DNB Nor altfor "snille" med å gi kundene sine kredittkort. Jeg søkte om grense på 10 000. Trenger et ekstra kort fordi jeg skal reise til utlandet. (I tilfelle det ene blir stjålet). Har ingen betalingsanmerkninger. 0 Siter
frosken Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 Har du din vanlige konto i postbanken også? I såfall ville jeg tatt en runde til med dem. Dersom du har vedtak fra nav som strekker seg over en lengre periode, så påpek dette. Jeg skjønner at de er forsiktige ved f.eks. arbeidsledighet, men dersom AAP er tilstått for en lengre periode, så burde du kunne få mastercard. 0 Siter
Gjest gretnusgratnus Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 Har du din vanlige konto i postbanken også? I såfall ville jeg tatt en runde til med dem. Dersom du har vedtak fra nav som strekker seg over en lengre periode, så påpek dette. Jeg skjønner at de er forsiktige ved f.eks. arbeidsledighet, men dersom AAP er tilstått for en lengre periode, så burde du kunne få mastercard. Jeg har høyere inntekt enn en student, og stabil økonomi. Har hatt fast konto i postbanken i årevis. Nå gidder jeg ikke mer. Jeg bytter til Ya bank rett etter ferien. 0 Siter
Gjest aapmaster Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 Jeg har høyere inntekt enn en student, og stabil økonomi. Har hatt fast konto i postbanken i årevis. Nå gidder jeg ikke mer. Jeg bytter til Ya bank rett etter ferien. Provoserende. Som om man automatisk er dårligere til å betale tilbake fordi man har en ytelse fra NAV enn om man er student. Det lukter.... diskriminering.... 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 Interessant. Deres begrunnelse i saken min var arbeidsforhold. Jeg er også student. Dette synes jeg var helt merkelig!! Jeg har vært innom rehab.penger og tu - alt som nå går under aap. Jeg er nå fullt uføretrygdet. Tross for dette var det ikke noe problem for meg å få et kredittkort i Skandiabanken. De kunne tilby et ganske fint beløp også, men jeg valgte lav grense - nettopp av samme grunn som gretnusgratnus. Jeg kunne fått 50 000 i kreditt, men satte 10. Jeg har ingen anmerkninger, men mottar jo både trygd og bostøtte. Derfor syntes jeg dette var utrolig rart. Gjør som frosken sier :-) Håper det kan ordne seg for deg! ellers... Kredittkort brukes på eget ansvar. Man behøver ikke å risikere gjeld fordi om man har et. 0 Siter
Gjest profile Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 Dette synes jeg var helt merkelig!! Jeg har vært innom rehab.penger og tu - alt som nå går under aap. Jeg er nå fullt uføretrygdet. Tross for dette var det ikke noe problem for meg å få et kredittkort i Skandiabanken. De kunne tilby et ganske fint beløp også, men jeg valgte lav grense - nettopp av samme grunn som gretnusgratnus. Jeg kunne fått 50 000 i kreditt, men satte 10. Jeg har ingen anmerkninger, men mottar jo både trygd og bostøtte. Derfor syntes jeg dette var utrolig rart. Gjør som frosken sier :-) Håper det kan ordne seg for deg! ellers... Kredittkort brukes på eget ansvar. Man behøver ikke å risikere gjeld fordi om man har et. De annser uføretrygd som sikrere da AAP kan være ganske tidsbegenset. Jeg hadde kredittkort fra før, men da jeg søkte et annet sted (bedre betingelser) etter at jeg hadde begynt å motta AAP så fikk jeg avslag, så får bare bruke det jeg har... 0 Siter
Gjest runa i ulla Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 Interessant. Deres begrunnelse i saken min var arbeidsforhold. Jeg er også student. ikke oppgi at du har aap, bare oppgi student! det gjelder uansett om det er søknad om lån eller mastercard. den som nevner kredittkort fra skandiabanken derimot, der får alle kredittkort og greise på 50.000, bare de har en konto i skandiabanken. Så det har ikke noe med å søke mastercard å gjøre 0 Siter
Gjest runa i ulla Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 Jeg søkte om grense på 10 000. Trenger et ekstra kort fordi jeg skal reise til utlandet. (I tilfelle det ene blir stjålet). Har ingen betalingsanmerkninger. søk på http://www.ikanovisa.no/ så får du kort til ferien. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 17. juli 2010 Skrevet 17. juli 2010 De annser uføretrygd som sikrere da AAP kan være ganske tidsbegenset. Jeg hadde kredittkort fra før, men da jeg søkte et annet sted (bedre betingelser) etter at jeg hadde begynt å motta AAP så fikk jeg avslag, så får bare bruke det jeg har... Skjønner tankegangen, men synes det er litt merkelig allikevel. Jeg hadde et kredittkort i annen bank uten noe problemer, og da gikk jeg på nåværende aap. Men det burde jo være noe nasjonale retningslinjer på dette?! Å være på aap betyr ikke at man setter seg i gjeld. Det kunne jeg helt fint ha klart med min uføretrygd. Jeg er bipolar og takket være ren flaks har jeg holdt meg utav problemer. 0 Siter
Gjest fluekos Skrevet 17. juli 2010 Skrevet 17. juli 2010 Jeg hadde ikke noen problemer med å få kredittkort(mastercard) selv om jeg gikk på AAP(da rehab). Dette var Sparebank1 - nå får jeg stadig tilbud om å øke kredittgrensa også..(synes de er litt slappe med å gi det egentlig!) Jeg er kunde der da - vært det over halve livet.og ingen anmerkninger. 0 Siter
Gjest gretnusgratnus Skrevet 17. juli 2010 Skrevet 17. juli 2010 ikke oppgi at du har aap, bare oppgi student! det gjelder uansett om det er søknad om lån eller mastercard. den som nevner kredittkort fra skandiabanken derimot, der får alle kredittkort og greise på 50.000, bare de har en konto i skandiabanken. Så det har ikke noe med å søke mastercard å gjøre Ringte dem og sa jeg i tillegg var student og hadde støtte fra nav noen år fremmover. Det var likevel ikke mulig å innvilge mastercard. Dette er for dårlig av postbanken. 0 Siter
Gjest runa i ulla Skrevet 17. juli 2010 Skrevet 17. juli 2010 Ringte dem og sa jeg i tillegg var student og hadde støtte fra nav noen år fremmover. Det var likevel ikke mulig å innvilge mastercard. Dette er for dårlig av postbanken. Jeg skrev du ikke måtte nevne aap, bare student.. så du må nok prøve noen andre, der det ikke har "kommet frem" at du har aap søk ikanovisa på nett og ikke nevn aap 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Jeg fikk avslag også husker jeg, husker dog ikke på hvilket kort, jeg hadde TU, nå AAP. Jeg fikk innvilget hos gebyrfri visakort, grense på 20 tusen, som jeg selv satte ned til 10 tusen. Du kan jo prøve der. Jeg er forøvrig svært fornøyd med kortet og betingelsene. https://gebyrfri.santanderkort.no/ 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Jeg fikk i den banken jeg bruker. Men jeg fikk ikke engang konto i skandiabanken fordi jeg gikk på trygd. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Jeg fikk i den banken jeg bruker. Men jeg fikk ikke engang konto i skandiabanken fordi jeg gikk på trygd. Det er rart, for sønnen min fikk konto og visakort i Skandiabanken da han ble 18 og gikk på videregående. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Det er rart, for sønnen min fikk konto og visakort i Skandiabanken da han ble 18 og gikk på videregående. Jeg tjente for lite så jeg fikk avslag. Derimot fikk jeg både konto og visakort i yabank uten problemer og de har vel egentlig bedre betingelser enn skandiabanken. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.