Gå til innhold

Sliter med mitt seponeringsforsøk.

Anbefalte innlegg

Gjest TheVisitor
Skrevet

Alle sier jeg er blitt så frisk og får til så mye. Det ser jeg også. så nå var jo tiden og slutte på medisiner tenkte jeg. Har også fått hint fra psykologen min om at jeg er klar til å slutte nå. Jeg har også begynt å se litt på meg selv som frisk.

Men trappet ned fra 20 nå til 10 mg cipralex og jeg har det helt forferdelig. Mer angst og deppa. Sleit med å komme til butikken. Og når jeg hørte noen lo høyt så trodde jeg det var av meg. Sånn angst har jeg vært fri for svært lenge.

I dag har jeg også fått en ny plagsom bivirkning hvor jeg har rykkninger på ene siden av ansiktet. Særlig ved øyet. Det er også litt mer krevende og spise ,snakke etc fordi kjeven min kjennes "rar".

Sitter nesten og gråter nå fordi jeg er så fortvilet å vet ikke om jeg klarer å fortsette nedtrappingen. Lurer også på om jeg skal begynne på de igjen. Kanskje jeg er en av de som har en kjemisk ubalanse. Jeg har slitt med psykiske problemer i hele mitt voksne liv og det har vært lang vei med behandling etc for å komme dit jeg er i dag. Hadde ingen bivirkninger heller utover i begynnelsen. Jeg opplevde meg heller ikke som avflatet som noen rapporterer at de blir.

Nedtrappingen begynte mandag. Jeg har to valg.Stå han av eller begynne på de igjen. Kanskje jeg bare må igjennom dette seponeringshelvete før jeg blir bra igjen. Eller er det symptomer som kommer tilbake. Veldig i tvil nå.

Videoannonse
Annonse
ink1365380698
Skrevet

Du har gått alt for rask ned. Må ta det gradvis.... men cipralex kan være et h. å bli kvitt. Slik ble det for meg, og har aldri kommet meg etter abstiensene jeg fikk av cipra. Jeg trappet gradvis ned... veldig langsomt egentlig... DE fleste kommer av dersom de gjør det--- jeg er ikke representativ, men vet det er flere med meg som har blitt yhyggelig syke både fysisk og psykisk av disse tablettene ifølge psykiater. Hvis du har slitt hele livet med psykiske problemer, og fungerer godt på cipralex ville jeg stått på dem. Kan visst brukes hele livet.

Gjest Nerda
Skrevet

Uten å være NHD.. Jeg har gått på Cipralex, og var innom 15mg i alle fall i en uke før jeg gikk ned til ti, så fem. Psykiateren min er veldig forsiktig nettopp fordi en del får ubehag ved seponering. Det finnes 5mg tabletter, som du sikkert kan få på resept.

Skrevet

Du har gått alt for rask ned. Må ta det gradvis.... men cipralex kan være et h. å bli kvitt. Slik ble det for meg, og har aldri kommet meg etter abstiensene jeg fikk av cipra. Jeg trappet gradvis ned... veldig langsomt egentlig... DE fleste kommer av dersom de gjør det--- jeg er ikke representativ, men vet det er flere med meg som har blitt yhyggelig syke både fysisk og psykisk av disse tablettene ifølge psykiater. Hvis du har slitt hele livet med psykiske problemer, og fungerer godt på cipralex ville jeg stått på dem. Kan visst brukes hele livet.

Les mer om dette her:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4365920

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er to svar på ditt spørsmål:

1. ''Jeg har slitt med psykiske problemer i hele mitt voksne liv og det har vært lang vei med behandling etc for å komme dit jeg er i dag''

Ut fra dette er det godt mulig at du er en av de som skal være på varig behandling.

2. Om du skal trappe ned, skal dette ikke skje med mer enn 5 mg per måned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...