Gå til innhold

Til lamictalbrukere

Anbefalte innlegg

Gjest Meds for å bli bra
Skrevet

Synes du det hjelper på svingninger,blir du mer stabil?

Hørte det var mest effektiv på depresjon,men man ungikk ikke å være høyt oppe. Hvilke medisin kan man ta for å bli helt stabil? Må man kombinere ulike medisiner da,eller holder det med en sort?

Videoannonse
Annonse
Gjest runa i ulla
Skrevet

Synes du det hjelper på svingninger,blir du mer stabil? til en viss grad, men nei.. nei, ble veldig fort irritabel da jeg gikk på den, om jeg glemte en dose, er mer stabil uten og med kun litium

Hørte det var mest effektiv på depresjon,men man ungikk ikke å være høyt oppe. Hvilke medisin kan man ta for å bli helt stabil? LITIUM. anbefales på det sterkeste.

Må man kombinere ulike medisiner da,eller holder det med en sort?

med litium holder det med en sort

funker like bra opp som ned.

selvsagt er også ting inviduelt, og noen må ha mere medisin enn bare litium, eller er helt stabil på lamictal (fordi de ikke går så høyt opp kanskje)

mvh

– Meds fo

Gjest Nerda
Skrevet

Ja, Lamictal er en god stabilisator. For meg er det ikke nok å ta det aleine, jeg fikk depressive episoder selv på økte doser. Imidlertid var det "filledepresjoner" i forhold til hva jeg har vært igjennom før jeg ble medisinert for noe som helst .Nå bruker jeg Litium og Lamictal. Jeg er også godt fornøyd med Litiumen. I alle fall var det nesten som en injeksjon av normalt stemningsleie da jeg kom opp i effektiv dose. Forskjellige kombinasjoner er mulige. Jeg bruker også Seroquel som en slags beroligende. Før jeg begynte på Litium var det og som en stabilisator.

Vi er individuelle, og noen klarer seg med mindre enn andre.

Gjest runa i ulla
Skrevet

Synes du det hjelper på svingninger,blir du mer stabil? til en viss grad, men nei.. nei, ble veldig fort irritabel da jeg gikk på den, om jeg glemte en dose, er mer stabil uten og med kun litium

Hørte det var mest effektiv på depresjon,men man ungikk ikke å være høyt oppe. Hvilke medisin kan man ta for å bli helt stabil? LITIUM. anbefales på det sterkeste.

Må man kombinere ulike medisiner da,eller holder det med en sort?

med litium holder det med en sort

funker like bra opp som ned.

selvsagt er også ting inviduelt, og noen må ha mere medisin enn bare litium, eller er helt stabil på lamictal (fordi de ikke går så høyt opp kanskje)

mvh

– Meds fo

jeg brukte en diger cocktail av medisiner og trodde jeg var fullt ut avhengig av å bruke så mange medisiner for å fungere og ikke bli deprimert, brukte antipsykotika, antidepressiva, lamictal, litium, nozinan ved behov, innsovingstabl,alopam ved behov +++, så overraskelsen var stor da jeg fant ut at jeg klarte meg helt fint med bare litium! :)

synd de ikke gir den tidligere! men gir folk svære cocktailer med svære bivirkninger og enorm vektøkning, før de prøver med litium.... HUFF!

antidepp som gjør deg verre, antipsykotika du ikke trenger pga antideppen...

trodde jeg skulle bli dårlig av å bare bruke litium siden jeg så raskt ble irritabel om jeg glemte en dose lamictal da jeg brukte litium og lamictal sammen, men måtte kutte ut lamictal pga bivirkninger..og som sagt sjokket var stort: jeg er helt stabil med KUN litium.

nysgjerrig på om det er flere der ute som kunne vært det..ser mange cocktails..

Gjest ctali
Skrevet

Jeg har brukt lamictal i 4 år og har aldri hatt det bedre. De gangene jeg har følt at en nedtur har vært på vei har jeg vært til lege og målt konsentrasjonen i blodet og evt økt dosen hvis det har vist seg å være nødvendig. Kun én gang har jeg måttet hatt en måneds sykemelding, men ellers har medisinen gjort underverker for meg. Jeg hadde for det meste depresjoner, men også noen oppoversvingninger. Jeg har ikke fått diagnosen bipolar, men jeg mener selv jeg toucher innpå. Diagnosen er uansett ikke så viktig iom at jeg har fått riktig medisin for meg. Jeg har heller ikke hatt bivirkninger, bortsett fra at jeg merker jeg har litt dårligere kortidshukommelse, men ikke så mye at det plager meg nevneverdig.

Gjest ikke på meg
Skrevet

det stabiliserer ikke min ustabile personlighetsforstyrrelse....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...