Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på 20 mg cipralex i ca 6 mndr og trapper nå ned. Jeg gikk fra 20 til 10, og lot det gå 4 uker før jeg gikk ned til 5 mg. Jeg har nå gått på 5 mg i 6 uker og prøver å slutte. Men jeg opplever en del bivirkninger som jeg lurer på om er normalt. Jeg føler som jeg får støt i hodet og føler meg litt " svimmel".. Er dette vanlig og vil det forsvinne etterhvert? Litt ubehagelig. Det gir seg hvis jeg tar 5 mg igjen.. og det gjør jeg av og til fordi jeg er lei bivirkningene.. men jeg vil jo være helt fri for cipralexen, så hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest truttelutt
Skrevet

Det du opplever er seponeringsproblemer og jeg har selv opplevd dem. Kjøp en pilledeler og gå ned til 2.5 mg i noen uker. Deretter 2.5 annenhver dag, eller halve av 2.5 hver dag (dvs en flik av tabletten). Dette vil minske ubehaget for deg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det vil gå over, men om du vil slippe plagene, kan du kjøpe Cipralex dråper. Med det kan du trappe ned til 4, 3, 2, 1 mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...