Gjest har det for godt Skrevet 17. juli 2010 Skrevet 17. juli 2010 hvor mye prosent ville vært i jobb hvis vi sier at vi ikke har ordninger med sykepenger og uførpensjon og etc. ??? 0 Siter
Gjest Palene Skrevet 18. juli 2010 Skrevet 18. juli 2010 Og hvor mange ville ha tatt livet av seg? 0 Siter
Maximia Skrevet 18. juli 2010 Skrevet 18. juli 2010 Vi kan starte med 70 000 funksjonshemmede mennesker som ønsker seg ut i jobb, der ingen arbeidsgivere er villig til å ansette. Disse utgjør en stor del av uførestatistikken. Utslitte kvinner som har gitt helsa si til omsorgsyrker utgjør en stor del. Dette er gjerne kvinner i 50åra som har jobbet innen helse og omsorg i tillegg til å ta ansvar for barn og hjem. Så mulig uføre statistikken hadde gått ned om man fikk flere hender til å utføre arbeidet innen helse og omsorg. Arbeidsgivere godtar kun de sterkeste, flinkeste og de som makter dagens tempo i arbeidslivet. 0 Siter
Sør Skrevet 18. juli 2010 Skrevet 18. juli 2010 Det er jo bare å sjekke Haiti og andre land hvor man ikke har en velferdsstat, og forventet levealder er ca 40 år. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. juli 2010 Skrevet 18. juli 2010 Kanskje 50%, men ville vi (den syke, de friske, samfunnet) fått det bedre av den grunn? 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. juli 2010 Skrevet 18. juli 2010 Og hvor mange ville ha tatt livet av seg? Jeg tror faren at jeg skal ta livet av meg med uføretrygd uten jobb er mye større enn hvis jeg hadde hatt en jobb. 0 Siter
Carwing Skrevet 18. juli 2010 Skrevet 18. juli 2010 Jeg tror faren at jeg skal ta livet av meg med uføretrygd uten jobb er mye større enn hvis jeg hadde hatt en jobb. Jeg vet at mange hadde fått det bedre om de var i jobb. Prinsipiell motstander av sykemelding. ......nesten :-) 0 Siter
Gjest athos Skrevet 19. juli 2010 Skrevet 19. juli 2010 Man har innenfor sosiologien 3 kategorier. 1. De som vil jobbe 2. De som vil men ikke kan jobbe. 3. De som ikke vil jobbe. 0 Siter
Gjest sosiologi meg her og der Skrevet 19. juli 2010 Skrevet 19. juli 2010 Man har innenfor sosiologien 3 kategorier. 1. De som vil jobbe 2. De som vil men ikke kan jobbe. 3. De som ikke vil jobbe. "Man har innenfor sosiologien tre kategorier"? Hehe, du har ikke studert sosiologi antar jeg? Evt har du tatt et eller annet fag på grunnfag, hvor en eller annen skilte i de tre kategoriene? Du bør i alle fall skille i fire: * De som vil og kan jobbe * De som vil, men ikke kan jobbe * De som kan, men ikke vil jobbe * De som hverken kan eller vil jobbe 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 19. juli 2010 Skrevet 19. juli 2010 Jeg vet at mange hadde fått det bedre om de var i jobb. Prinsipiell motstander av sykemelding. ......nesten :-) ''Prinsipiell motstander av sykemelding. ......nesten :-)'' Når du skriver slik, lurer jeg på om du både er ung, nyutdannet og aldri har vært syk... 0 Siter
Angustia Skrevet 19. juli 2010 Skrevet 19. juli 2010 Jeg vet at mange hadde fått det bedre om de var i jobb. Prinsipiell motstander av sykemelding. ......nesten :-) ''Jeg vet at mange hadde fått det bedre om de var i jobb. Prinsipiell motstander av sykemelding. ......nesten :-)'' Idag er det så strenge regler for sjukemelding og AAP og så stort press på legene ift dette, at de fleste som mottar slike stønader er reelt arbeidsuføre. Det vil alltid være noen som klarer å utnytte en hvilken som helst velferdsordning, men det er ikke et argument for å avvikle dem for det store fleirtallet av målgruppa som virkelig trenger dem! Tvert imot blir alt for mange kasteballer i NAV-systemet og mistenkeliggjorte - det er en samfunnsutfordring på kort og lang sikt! 0 Siter
Gjest athos Skrevet 19. juli 2010 Skrevet 19. juli 2010 "Man har innenfor sosiologien tre kategorier"? Hehe, du har ikke studert sosiologi antar jeg? Evt har du tatt et eller annet fag på grunnfag, hvor en eller annen skilte i de tre kategoriene? Du bør i alle fall skille i fire: * De som vil og kan jobbe * De som vil, men ikke kan jobbe * De som kan, men ikke vil jobbe * De som hverken kan eller vil jobbe Du verden så flinke vi er da... 0 Siter
Gjest drvalley Skrevet 19. juli 2010 Skrevet 19. juli 2010 ''Jeg vet at mange hadde fått det bedre om de var i jobb. Prinsipiell motstander av sykemelding. ......nesten :-)'' Idag er det så strenge regler for sjukemelding og AAP og så stort press på legene ift dette, at de fleste som mottar slike stønader er reelt arbeidsuføre. Det vil alltid være noen som klarer å utnytte en hvilken som helst velferdsordning, men det er ikke et argument for å avvikle dem for det store fleirtallet av målgruppa som virkelig trenger dem! Tvert imot blir alt for mange kasteballer i NAV-systemet og mistenkeliggjorte - det er en samfunnsutfordring på kort og lang sikt! ''Idag er det så strenge regler for sjukemelding og AAP og så stort press på legene ift dette, at de fleste som mottar slike stønader er reelt arbeidsuføre.'' Det er definitivt ikke korrekt. Det vet jeg fra daglige erfaringer i mitt yrke. 0 Siter
Gjest Ekte NAV-ansatt Skrevet 19. juli 2010 Skrevet 19. juli 2010 ''Idag er det så strenge regler for sjukemelding og AAP og så stort press på legene ift dette, at de fleste som mottar slike stønader er reelt arbeidsuføre.'' Det er definitivt ikke korrekt. Det vet jeg fra daglige erfaringer i mitt yrke. ''Det vet jeg fra daglige erfaringer i mitt yrke.'' Da er vi to! Jeg jobber med oppfølging av sjukemeldte, de på attføring og AAP, samt langtidsledige og "utsatte grupper". NAV er under et betydelig politisk press, tro du meg!! Kravene til leger er også betydelig skjerpa; de kan miste lisensen om de sjukemelder for høy andel av pasientgruppa på lik linje med andel utskriving av Benzo. 0 Siter
cathlin Skrevet 19. juli 2010 Skrevet 19. juli 2010 Du verden så flinke vi er da... Også har du de som vil og kan jobbe, men som ikke får jobb. Også syns jeg det skulle være en egen kategori for selgere. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 19. juli 2010 Skrevet 19. juli 2010 Også har du de som vil og kan jobbe, men som ikke får jobb. Også syns jeg det skulle være en egen kategori for selgere. ''Også syns jeg det skulle være en egen kategori for selgere.'' Hvorfor det? 0 Siter
cathlin Skrevet 19. juli 2010 Skrevet 19. juli 2010 ''Også syns jeg det skulle være en egen kategori for selgere.'' Hvorfor det? De er en egen type mennesker. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 19. juli 2010 Skrevet 19. juli 2010 De er en egen type mennesker. På hvilken måte, mener du? 0 Siter
Gjest Ekte NAV-ansatt Skrevet 19. juli 2010 Skrevet 19. juli 2010 Jeg jobber med oppfølging av sjukemeldte, de på attføring og AAP, samt langtidsledige og "utsatte grupper". NAV er under et betydelig politisk press, tro du meg!! Kravene til leger er også betydelig skjerpa; de kan miste lisensen om de sjukemelder for høy andel av pasientgruppa på lik linje med andel utskriving av Benzo. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.