Gå til innhold

venninnen min blir påvirket!!


katya

Anbefalte innlegg

jeg har en venninne, hun er innmari gla i mat og i kroppen sin. er morsom og alt sånn. utrolig god selvtillit.'

men nå fikk jeg høre at etter jeg ble tynnere (noe jeg fremdeles ikke ser men..) har hun begynt å spise mindre. hun sier oxo: å nå fikk jeg lyst på f.eks stratos. så tar hun, men legger den tilbake og sier at hun ikke kan spise den fordi hun er for feit!!

jeg ble så innmari lei meg da jeg hørte det. føler at det er min feil hvis hun får spiseforstyrrelser...

det vil jeg absolutt ikke!! hun er så perfekt som hun er!!!

kan noen hjelpe meg. hva skal jeg gjøre. har så dårlig samvittighet..

mente jo ikke å påvirke noen!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis venninnen din har fått sf er det ikke din feil i det hele tatt!!! Det skulle være tvert i mot. Når hun sannsynligvis har sett hvordan du har lidd så er det naturlig å tro at hun ville ta mer avstand fra det. Jeg råder deg til å ta en alvorsprat

med henne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LYKKE TIL

masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis venninnen din har fått sf er det ikke din feil i det hele tatt!!! Det skulle være tvert i mot. Når hun sannsynligvis har sett hvordan du har lidd så er det naturlig å tro at hun ville ta mer avstand fra det. Jeg råder deg til å ta en alvorsprat

med henne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LYKKE TIL

masse klemmer fra

poenget, caitlin, er at andre ser ikke at andre lider,

alt de ser er at de blir tynnere.

så tenker de "at om hu tynne der ikke skal spise, da kan

hvertfall ikke jeg spise, for om hu syns hu er feit,

da er hvertfall jeg det"

synd men sant.

men det er ikke DIN skyld katya! det er bare

sånn jenter er nå til dags dessverre *snufs* :((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Sundgot-Borgen, forsker

poenget, caitlin, er at andre ser ikke at andre lider,

alt de ser er at de blir tynnere.

så tenker de "at om hu tynne der ikke skal spise, da kan

hvertfall ikke jeg spise, for om hu syns hu er feit,

da er hvertfall jeg det"

synd men sant.

men det er ikke DIN skyld katya! det er bare

sånn jenter er nå til dags dessverre *snufs* :((

KJære Kajza

Det du svarer her har jeg hørt fra mange. Det oppstår desverre ofte en form for konkurranse. mange blir også skremt hvis de aner eller forstår noe av kampen de aller fleste har med seg selv og hverdagen. Det er også riktig at den som er syk ikke må få skyldfølelse (for dette også), men i den grad det er mulig bør dere ha dette fenomenet i bakhodet. Det er jo det siste dere vil at andre skal rammes av samme kamp som dere.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen, forsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...