Gå til innhold

Vanskelig forhold til vekt/mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en jente på 24 år. Jeg er 169 høy, og veier ca 59 kilo. Jeg trener jevnlig, både styrke og kondisjon, i gjennomsnitt fire ganger i uken. Avo og til mer, av og til mindre. Jeg har et normalt sunt kosthold. Jeg har i lang tid nå hatt et anstrengt forhold til mat og vekten min. Jeg vet jeg er normalvektig, men jeg streber konstand for å få vekten ned i 57-58 kilo. Jeg får dårlig samvittighet hver gang jeg spiser mer enn jeg burde. I perioder spiser jeg helt normalt, og da føler jeg meg bra og er fornøyd med meg selv. I andre perioder spiser jeg ekstremt lite. Av og til spiser jeg svært lite mand-tors og overspiser i løpet av helgen. Det har den siste tiden blitt verre, og jeg tenker konstant på hva jeg skal spise, ikke spise, hvor mange kalorier jeg skal/bør forbrenne osv. Jeg lurer egentlig på hvor grensen går fra og være normalt til unormalt opptatt av vekt og mat. Det går opp og ned fra en dag til en annen, og vekten samt hva jeg spiser påvirker humøret mitt veldig. Jeg håper virkelig på et svar, om jeg eventuelt bør søke hjelp, eller om dette er noe jeg bør kunne kontrollere på egenhånd, og isåfall om du har noen råd til hvordan.

Videoannonse
Annonse
Gjest spiseforstyrret
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med Interessegruppa for Kvinner med Spiseforstyrrelser, iks.no

De kan mye og kan guide deg videre.

Utifra hva du skriver virker det på meg som du har et veldig anstrengt forhold til mat. Om du allerede har utviklet en spiseforstyrrelse eller er på vei inn i en er vanskelig for meg å si. Men jeg mener absolutt at du bør oppsøke hjelp. Jo lenger du vikler deg inn i spiseforstyrrelsen, jo vanskeligere er veien ut...

Har selv hatt spiseforstyrrelse. Dersom du har en anonym mailadresse som du vil legge ut her, kan jeg svare deg mer utfyllende.

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med Interessegruppa for Kvinner med Spiseforstyrrelser, iks.no

De kan mye og kan guide deg videre.

Utifra hva du skriver virker det på meg som du har et veldig anstrengt forhold til mat. Om du allerede har utviklet en spiseforstyrrelse eller er på vei inn i en er vanskelig for meg å si. Men jeg mener absolutt at du bør oppsøke hjelp. Jo lenger du vikler deg inn i spiseforstyrrelsen, jo vanskeligere er veien ut...

Har selv hatt spiseforstyrrelse. Dersom du har en anonym mailadresse som du vil legge ut her, kan jeg svare deg mer utfyllende.

[email protected]

Takk for svar!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...