Gå til innhold

Litium og seponering.

Anbefalte innlegg

Gjest Brått eller vente.
Skrevet

Kan man slutte brått på dette selv. Jeg trodde det var vanlig praksis å skulle trappe ned men jeg kjenner ikke til Litium, vedkommende sier at Litium er annerledes enn andre medikamenter og at dette går helt fint?

Videoannonse
Annonse
Gjest Brått eller vente.
Skrevet

Burde ikke legen som har ansvar for medisineringen av deg opplyse deg om dette?

Men jesus kristus dette gjelder jo ikke meg! Da hadde jeg jo spurt legen min!

tunglettlett
Skrevet

Men jesus kristus dette gjelder jo ikke meg! Da hadde jeg jo spurt legen min!

Da foreslår jeg at du ber den det angår å snakke med legen sin. Litium får man utskrevet av en grunn, og seponerer man, er sjansen for at den grunnen trer fram igjen i n'te potens. Snakker ikke som bedreviter, men har (en veldig dårlig) erfaring.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bråseponering av litium gir >95% sannsynlighet for tilbakefall innen 3 mnd.

Gjest Brått eller vente.
Skrevet

Bråseponering av litium gir >95% sannsynlighet for tilbakefall innen 3 mnd.

vedk. har ikke hatt noen effekt av medikamentet. jeg tenker på dette jeg leste: http://berg-family.org/lmh/L/L5.5.htm : Seponering

Brå seponering pleier ikke gi abstinenssymptomer, men vil øke risikoen for utvikling av manisk eller despressiv episode de kommende måneder. Av den grunn bør seponering skje gradvis, ev. med samtidig opptrapping av alternativt legemiddel (f. eks. valproat).

stemmer det?

Gjest Brått eller vente.
Skrevet

Da foreslår jeg at du ber den det angår å snakke med legen sin. Litium får man utskrevet av en grunn, og seponerer man, er sjansen for at den grunnen trer fram igjen i n'te potens. Snakker ikke som bedreviter, men har (en veldig dårlig) erfaring.

Det er jo ikke vedkommende som er greien her, det er kun en fjern bekjent, men det at JEG selv vil vite.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

vedk. har ikke hatt noen effekt av medikamentet. jeg tenker på dette jeg leste: http://berg-family.org/lmh/L/L5.5.htm : Seponering

Brå seponering pleier ikke gi abstinenssymptomer, men vil øke risikoen for utvikling av manisk eller despressiv episode de kommende måneder. Av den grunn bør seponering skje gradvis, ev. med samtidig opptrapping av alternativt legemiddel (f. eks. valproat).

stemmer det?

Det stemmer.

Gjest Brått eller vente.
Skrevet

Det stemmer.

takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...