Gå til innhold

Medisiner på kveldstid/natt

Anbefalte innlegg

Flimmer1365381250
Skrevet

Kan legevakten hjelpe meg med medisiner mot angst, om det skulle bli for ille på kveldstid/natt? Jeg har ingenting liggende hjemme, jeg er redd det skal bli en løsning det er lett å ty til når jeg har vondt...

Må jeg til fastlege for å få f.eks. sobril, eller kan jeg dra til legevakten i natt/en av de påfølgende nettene om ting skulle bli for ille? Vil jo aller helst klare meg uten, men...

På forhånd takk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt meg bekjent skriver ikke legevakten ut sobril. Dvs det fins enkelte unntak, men vanligvis skriver de ut, hva heter det, ,, truxal. Så jeg ville dratt til fastlegen.

Flimmer1365381250
Skrevet

Så vidt meg bekjent skriver ikke legevakten ut sobril. Dvs det fins enkelte unntak, men vanligvis skriver de ut, hva heter det, ,, truxal. Så jeg ville dratt til fastlegen.

Truxal, Sobril, uansett. Bare noe kan stoppe alt sinnet, all gråten og alle tankene... :/

Men det går altså an å dra på legevakten?

Skrevet

Truxal, Sobril, uansett. Bare noe kan stoppe alt sinnet, all gråten og alle tankene... :/

Men det går altså an å dra på legevakten?

Har du prøvd truxal før? Det er jo litt stress å dra på legevakten.

Flimmer1365381250
Skrevet

Har du prøvd truxal før? Det er jo litt stress å dra på legevakten.

Det er litt stress å bruke 500 kroner i taxi for å sjekke om bilen til eksen står utenfor huset også... Bare fordi man ikke klarer å stoppe tankekjøret. Har ikke prøvd det før, vil bare få kontroll over tankene, ordene og handlingene...

Føler at jeg mister helt fotfestet nå :(

Skrevet

Det er litt stress å bruke 500 kroner i taxi for å sjekke om bilen til eksen står utenfor huset også... Bare fordi man ikke klarer å stoppe tankekjøret. Har ikke prøvd det før, vil bare få kontroll over tankene, ordene og handlingene...

Føler at jeg mister helt fotfestet nå :(

Det høres kjipt ut. Men, ja, kanskje truxal er tingen. Jeg har egentlig ingen anelse. Er det noe du har prøvd før som hjelper? Eller, altså er det medisiner som skal til?

Flimmer1365381250
Skrevet

Det høres kjipt ut. Men, ja, kanskje truxal er tingen. Jeg har egentlig ingen anelse. Er det noe du har prøvd før som hjelper? Eller, altså er det medisiner som skal til?

Barberblad og brennevin. Men tenkte jeg skulle prøve en ny vinkling...

Skrevet

Barberblad og brennevin. Men tenkte jeg skulle prøve en ny vinkling...

Ja. Det høres ut som en god ide å finne en annen løsning.

Flimmer1365381250
Skrevet

Ja. Det høres ut som en god ide å finne en annen løsning.

Takk for svar, cathlin.

Håper du får en fin natt

Skrevet

Takk for svar, cathlin.

Håper du får en fin natt

Takk for det:-)

Du også:-) Vær snill med deg selv.

Skrevet

Takk for svar, cathlin.

Håper du får en fin natt

P.S. Hvis du ikke får sove, kan jeg alltids anbefale en dose musikk (ikke panfløyte).

God natt!

Gjest runa i ulla
Skrevet

Jeg ba om å få flytende nozinan på legevakta, da fikk jeg tilbud om soril istedet

Legevakt skal jo helst brukes ved akutte nødsituasjoner/sykdom og ikke angst, det beste hadde jo vært om du kunne få noen tabl av fastlegen eller din behandler. Trenger ikke få så mange om gangen om du ikke vil.

Flimmer1365381250
Skrevet

Takk for det:-)

Du også:-) Vær snill med deg selv.

Jeg har vært snill, og det var legen også. Fikk en liten pakke sobril mot at jeg lovde på tro og ære at jeg ikke skulle ta for mange på engang. Forhåpentligvis vil det lette litt på trykket.

Tenkte bare jeg skulle si det...

Skrevet

Jeg har vært snill, og det var legen også. Fikk en liten pakke sobril mot at jeg lovde på tro og ære at jeg ikke skulle ta for mange på engang. Forhåpentligvis vil det lette litt på trykket.

Tenkte bare jeg skulle si det...

Det er bra. Sobril er kjekt å ha i baklomma. Det skjer heller ikke så mye om man tar for mange, foruten at man fortere blir fri for dem.

Gjest Hjemmesykepleie-gutt
Skrevet

Det går sikkert ann å få til en løsning der hjemmesykepleien oppbevarer medisinen din og kommer med om det skulle bli krise. Kjenner flere som gjør det på denne måten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...