Flimmer1365381250 Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Kan legevakten hjelpe meg med medisiner mot angst, om det skulle bli for ille på kveldstid/natt? Jeg har ingenting liggende hjemme, jeg er redd det skal bli en løsning det er lett å ty til når jeg har vondt... Må jeg til fastlege for å få f.eks. sobril, eller kan jeg dra til legevakten i natt/en av de påfølgende nettene om ting skulle bli for ille? Vil jo aller helst klare meg uten, men... På forhånd takk... 0 Siter
cathlin Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Så vidt meg bekjent skriver ikke legevakten ut sobril. Dvs det fins enkelte unntak, men vanligvis skriver de ut, hva heter det, ,, truxal. Så jeg ville dratt til fastlegen. 0 Siter
Flimmer1365381250 Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Skrevet 21. juli 2010 Så vidt meg bekjent skriver ikke legevakten ut sobril. Dvs det fins enkelte unntak, men vanligvis skriver de ut, hva heter det, ,, truxal. Så jeg ville dratt til fastlegen. Truxal, Sobril, uansett. Bare noe kan stoppe alt sinnet, all gråten og alle tankene... :/ Men det går altså an å dra på legevakten? 0 Siter
cathlin Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Truxal, Sobril, uansett. Bare noe kan stoppe alt sinnet, all gråten og alle tankene... :/ Men det går altså an å dra på legevakten? Har du prøvd truxal før? Det er jo litt stress å dra på legevakten. 0 Siter
Flimmer1365381250 Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Skrevet 21. juli 2010 Har du prøvd truxal før? Det er jo litt stress å dra på legevakten. Det er litt stress å bruke 500 kroner i taxi for å sjekke om bilen til eksen står utenfor huset også... Bare fordi man ikke klarer å stoppe tankekjøret. Har ikke prøvd det før, vil bare få kontroll over tankene, ordene og handlingene... Føler at jeg mister helt fotfestet nå 0 Siter
cathlin Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Det er litt stress å bruke 500 kroner i taxi for å sjekke om bilen til eksen står utenfor huset også... Bare fordi man ikke klarer å stoppe tankekjøret. Har ikke prøvd det før, vil bare få kontroll over tankene, ordene og handlingene... Føler at jeg mister helt fotfestet nå Det høres kjipt ut. Men, ja, kanskje truxal er tingen. Jeg har egentlig ingen anelse. Er det noe du har prøvd før som hjelper? Eller, altså er det medisiner som skal til? 0 Siter
Flimmer1365381250 Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Skrevet 21. juli 2010 Det høres kjipt ut. Men, ja, kanskje truxal er tingen. Jeg har egentlig ingen anelse. Er det noe du har prøvd før som hjelper? Eller, altså er det medisiner som skal til? Barberblad og brennevin. Men tenkte jeg skulle prøve en ny vinkling... 0 Siter
cathlin Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Barberblad og brennevin. Men tenkte jeg skulle prøve en ny vinkling... Ja. Det høres ut som en god ide å finne en annen løsning. 0 Siter
Flimmer1365381250 Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Skrevet 21. juli 2010 Ja. Det høres ut som en god ide å finne en annen løsning. Takk for svar, cathlin. Håper du får en fin natt 0 Siter
cathlin Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Takk for svar, cathlin. Håper du får en fin natt Takk for det:-) Du også:-) Vær snill med deg selv. 0 Siter
cathlin Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Takk for svar, cathlin. Håper du får en fin natt P.S. Hvis du ikke får sove, kan jeg alltids anbefale en dose musikk (ikke panfløyte). God natt! 0 Siter
Gjest runa i ulla Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Jeg ba om å få flytende nozinan på legevakta, da fikk jeg tilbud om soril istedet Legevakt skal jo helst brukes ved akutte nødsituasjoner/sykdom og ikke angst, det beste hadde jo vært om du kunne få noen tabl av fastlegen eller din behandler. Trenger ikke få så mange om gangen om du ikke vil. 0 Siter
Flimmer1365381250 Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Skrevet 22. juli 2010 Takk for det:-) Du også:-) Vær snill med deg selv. Jeg har vært snill, og det var legen også. Fikk en liten pakke sobril mot at jeg lovde på tro og ære at jeg ikke skulle ta for mange på engang. Forhåpentligvis vil det lette litt på trykket. Tenkte bare jeg skulle si det... 0 Siter
cathlin Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Jeg har vært snill, og det var legen også. Fikk en liten pakke sobril mot at jeg lovde på tro og ære at jeg ikke skulle ta for mange på engang. Forhåpentligvis vil det lette litt på trykket. Tenkte bare jeg skulle si det... Det er bra. Sobril er kjekt å ha i baklomma. Det skjer heller ikke så mye om man tar for mange, foruten at man fortere blir fri for dem. 0 Siter
Gjest Hjemmesykepleie-gutt Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Det går sikkert ann å få til en løsning der hjemmesykepleien oppbevarer medisinen din og kommer med om det skulle bli krise. Kjenner flere som gjør det på denne måten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.