Gå til innhold

Dårlig av behandler...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en dårlig dag på dps. jeg fatter ikke hvorfor. Jeg møtte opp. Livredd. (jeg var ikke redd før jeg kom i nærheten av bygningen). Jeg klarte jo overhodet ikke å si noen ting. Hun hadde lest brevet -men synes det var unødvendig å ta opp noe av det nå (??? jeg skjønner ikke helt den men... det er jo det jeg sliter med...!!!!). Og mer om det ble ikke sagt. I midlertid så starter hun nå sin 3 ukers ferie. (antagligvis derfor hun ikke "orket" å begynne med det brevet...???) Og lot det være opp til meg om jeg ville fortsette på dps eller ikke. Jeg skulle altså da si fra om jeg vil ha en time eller ikke etter hun kommer tilbake fra ferie. For meg virker det nå veldig som at hun (som mange andre) er på vei til å gi meg opp. (og det etter _bare_ 3 forsøk). og jeg synes det er utrolig dumt av henne å gi meg (allerde nå...) styring på om jeg vil gå dit eller ikke. For meg er det jo ikke akkurat et spørsmål om å ville -jeg vil jo- jeg bare tør ikke helt. Og dersom angsten min skal styre dette -som det styrer absolutt alt annet, så kommer jeg antagligvis til å ikke gå dit igjen. (Og når det er lagt så helt opp til meg å bestemme og da... Dersom jeg får en time, så møter jeg jo opp...-det har jeg gjort hele tiden). Føler allerde at det er veldig dårlig kjemi mellom meg og behandler -og tillitt til henne får jeg jo ikke når det blir slik...

Nei, nå er jeg usikker på alt mulig videre. Tusen takk for at jeg har dere her på DOL ihvertfall! (Dere har jo hjulpet meg -og ikke gitt meg opp - gjennom en år-rekke nå!)

-eksvimle/enkied...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du tolker veldig subjektivt hva som foregikk, jeg. =(

Ja? Hvordan hadde du villet tolket det?

Kanskje jeg er veldig vár også -mange behandlere har gitt meg opp gjennom tidene. Og jeg har jo opplevd mye svik, og vondt -fra folk jeg burde ha kunnet stolt på, så jeg vet jeg ikke slipper folk innpå meg sånn med det samme... Men, disse tingene burde jo behandler være klar over? Og ikke etter bare 3 små forsøk begynne å gi meg helt styringa på ting. (jeg føler det ihvertfall veldig slik at dette betyr at behandler nå er på tur til å gi opp...!

Flimmer1365381250
Skrevet

Ikke gi opp, du har kommet utrolig langt nå! Den tøffeste kneika er du kanskje allerede over?

Skrevet

Jeg har jo ikke lest brevet du sendte til behandler, men jeg tenker nok at hvis du fikk forklart deg godt der, så tar de deg "på alvor"... det er nok heller kanskje du som har opplevd så mye vondt at du har lett for å mistolke... =(

Det er alltid slik nå i ferietider at de tar litt lettere på det. Det er mennesker dette og. =(

Ha tolmodighet. =)

Det med å gi _deg_ styringen er etter min mening veldig viktig... og bra... du skal ikke føle deg tvunget til noe...!!! Du må selv ta ansvaret, for at dere skal komme noen veg. =)

Det er ikke som tvangsinnleggelser, hvor du fratas alt ansvaret. Kanskje er det synd det ikke finnes noen mellomting? Bare en anekdote...

Ja, du kan nok ha rett i at jeg mistolker veldig...eller det vil si, jeg tolker nok folk alltid at med at det er noe negativt eller vondt i forhold til meg da.... La ut brevet her for 3 dager siden i et tidligere innlegg. (og ja tror det var detaljert nok -bare litt rart at det hele ble totalt "blåst til side".

Jeg synes ikke det er riktig at jeg skal få "styringen" på dette -da alt jeg gjør/ikke gjør, styres av min angst. Og ikke helt av meg da, for å si det sånn. (Og det mener jeg behandler burde være klar over...!)

Skrevet

Ja, du kan nok ha rett i at jeg mistolker veldig...eller det vil si, jeg tolker nok folk alltid at med at det er noe negativt eller vondt i forhold til meg da.... La ut brevet her for 3 dager siden i et tidligere innlegg. (og ja tror det var detaljert nok -bare litt rart at det hele ble totalt "blåst til side".

Jeg synes ikke det er riktig at jeg skal få "styringen" på dette -da alt jeg gjør/ikke gjør, styres av min angst. Og ikke helt av meg da, for å si det sånn. (Og det mener jeg behandler burde være klar over...!)

''...-da alt jeg gjør/ikke gjør, styres av min angst. Og ikke helt av meg da, for å si det sånn. (Og det mener jeg behandler burde være klar over...!)''

Selv de av oss som opplever angst må ta ansvar for våre egne liv.

Skrevet

Ikke gi opp, du har kommet utrolig langt nå! Den tøffeste kneika er du kanskje allerede over?

Jeg er ikke helt sikker på det. Synes det er feil av behandler å la ting være opp til meg, sånn allerede nå. (hun burde uansett ha satt opp en time da -også kunne det vært opp til meg om jeg gikk eller ikke...I stedet for at jeg skulle be om time selv!

Skrevet

''...-da alt jeg gjør/ikke gjør, styres av min angst. Og ikke helt av meg da, for å si det sånn. (Og det mener jeg behandler burde være klar over...!)''

Selv de av oss som opplever angst må ta ansvar for våre egne liv.

Ja, det vet jeg... Men, som sagt: hun burder ha satt opp en time -så kunne jeg ha tatt ansvaret for om jeg går dit eller ikke. Og ikke latt det være opp til meg om hele behandlingen nå skal fortsette, eller avsluttes allerede nå liksom.

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på det. Synes det er feil av behandler å la ting være opp til meg, sånn allerede nå. (hun burde uansett ha satt opp en time da -også kunne det vært opp til meg om jeg gikk eller ikke...I stedet for at jeg skulle be om time selv!

Javel. Men sa du det, da?

Flimmer1365381250
Skrevet

Jeg kjenner at jeg egentlig er ganske enig med deg. Det var slik jeg "glapp" ut av psykiatrien for flere år siden, da jeg hadde behov for hjelp... Tenker mye på deg nå, selv om jeg ikke vet hvem du er.

Skrevet

Kjempefint at du møtte opp.

Det kan godt tenkes at hun ikke ville gå inn i sakene fra brevet, fordi det ville bli tre uker til neste gang og hun ikke ville starte på noe som bare ville bli overfladisk på en enkelt time. Det trenger absolutt ikke bety at hun gir deg opp. Det er dessverre en stille periode i hele landet akkurat nå.

Det med frivilligheten er kanskje noe de er nødt til å si fra om, jeg kan ikke så mye om reglene for sånt. Men jeg synes du skal ordne deg med ny time så snart ferieperioden er over. Tenk på at du nå har klart såpass mye at det er bare dumt å starte fra nytt av.

Ønsker deg gode dager og lykke til!

Gjest Liza i London
Skrevet

Mine tanker, eksvimle, er at dette faktisk kan være en god behandler som "ser" deg godt.

Sommeren er en vanskelig tid å begynne behandling på pga ferien. Og rent personlig så ville jeg nok forsøkt å gi deg noe oppmuntring, noe å holde fast på i disse ukene. Men kanskje hun gjorde det, uten at det helt trengte gjennom angsten din pga tidligere svik?

Men å begynne å gå inn i de forferdelige tingene du skrev om i brevet ville gjort mer skade enn godt nå foran en pause.

Og - å gi deg valget om videre timer, - se på det som en kartlegging fra terapeutens side.

Du har en bakgrunn med så mye vondt at det er et under at du er kommet så langt som du har! Vær stolt av det!

Mange mennesker ville gitt opp for lenge siden.

Men veien fremover - i terapien - vil heller ikke være lett. det vil kreve en styrke som vi her inne, vi som "kjenner deg", vet at du har. Men terapeuten vet ikke det.

Ved å gi deg dette valget tester hun motivasjonen og styrken din.

Så, klor deg fast! Hold ut!

Det du skriver tyder på at du har funnet en terapeut som vet hva hun gjør. Og det er det du trenger på lang sikt, selv om det er tøft nå

Skrevet

Jeg kjenner at jeg egentlig er ganske enig med deg. Det var slik jeg "glapp" ut av psykiatrien for flere år siden, da jeg hadde behov for hjelp... Tenker mye på deg nå, selv om jeg ikke vet hvem du er.

Ja -det er nettopp det jeg er litt redd for og. Så lenge jeg faktisk har en time å forholde meg til, så er det mye bedre for meg. (Og når alt blir lagt slik opp til meg, så gjør jo jeg det som kjennes tryggest for meg her og nå liksom...

Flimmer1365381250
Skrevet

Ja -det er nettopp det jeg er litt redd for og. Så lenge jeg faktisk har en time å forholde meg til, så er det mye bedre for meg. (Og når alt blir lagt slik opp til meg, så gjør jo jeg det som kjennes tryggest for meg her og nå liksom...

Gi deg selv også tre ukers ferie fra å tenke på det. Nå har du gjort alt du kunne, og du har gjort mye! Hvis du klarer å la hodet få litt fred i de neste ukene, så vil nok ting gå bedre når dol-folket minner deg på å bestille time.

Skrevet

Gi deg selv også tre ukers ferie fra å tenke på det. Nå har du gjort alt du kunne, og du har gjort mye! Hvis du klarer å la hodet få litt fred i de neste ukene, så vil nok ting gå bedre når dol-folket minner deg på å bestille time.

ja jeg håper du har rett. bare redd for at de ikke kommer til å minne meg på det -at ALT nå er lagt helt opp til meg.

Huff...

Flimmer1365381250
Skrevet

ja jeg håper du har rett. bare redd for at de ikke kommer til å minne meg på det -at ALT nå er lagt helt opp til meg.

Huff...

Skal legge det i kalenderen min, jeg.

*klem*

Skrevet

Skal legge det i kalenderen min, jeg.

*klem*

takk -noen som passer litt på meg ihvertfall! ;)

Gjest Sommer Doler
Skrevet

Ja, det vet jeg... Men, som sagt: hun burder ha satt opp en time -så kunne jeg ha tatt ansvaret for om jeg går dit eller ikke. Og ikke latt det være opp til meg om hele behandlingen nå skal fortsette, eller avsluttes allerede nå liksom.

Du får på en måte ta det som en tillit at hun sikkert stoler helt på at du bestiller ny time.Og det må du gjøre!

Men jeg forstår godt at du sikkert hadde følt det trygt å ha den nye timen i boks.

Du får gi henne en sjanse. Og du greier kanskje neste gang å si fra hvordan du vil ha det når det gjelder ny time:)

Masse lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...