Gå til innhold

Trenger hjelp. Fastlegen har ferie.

Anbefalte innlegg

Gjest slitsom
Skrevet

Jeg innser at jeg trenger noen å snakke med for å komme meg ut av det stedet jeg er mentalt nå. Har hatt god erfaring med å snakke med fastlegen min før. Han henviste meg først til en psykolog som det ikke fungerte med i det hele tatt. Så ble jeg henvist til en annen psykolog, som nok hjalp meg litt, men jeg begynte da å bli bra av meg selv. Vi valgte da å avslutte behandlingen.

Dette er litt over 5 år siden nå. Den siste psykologen ønsker jeg av diverse grunner IKKE å gå til igjen.

Men hva gjør jeg nå da. Fastlegen min har ferie i 2 uker, og når han kommer tilbake så er jeg på ferie.

Det er ikke så akutt at jeg trenger noen øyeblikkelig hjelp, men jeg har slitt i noen mnd nå, og kjenner at jeg virkelig røyner på.

Snakket med mannen min i dag, og vi ble enige om at noe måtte skje.

Hvem tar man kontakt med for at jeg kan få time om ikke alt for lang tid?

Videoannonse
Annonse
hidi, the scorpion
Skrevet

Har ikke legen din satt opp faste vikariater? For det er dem du skal oppsøke;)

Gjest slitsom
Skrevet

Har ikke legen din satt opp faste vikariater? For det er dem du skal oppsøke;)

Det er et annet legekontor som tar seg av det akutte, men jeg føler meg ikke komfortabel med å ta opp dette med noen der.

Fastlegen min kjenner meg godt :(

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er et annet legekontor som tar seg av det akutte, men jeg føler meg ikke komfortabel med å ta opp dette med noen der.

Fastlegen min kjenner meg godt :(

Men du kan hvis du vil;)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du ikke kan vente to uker, må det bli enten fastlegens vikar eller en psykiatrisk spl i kommunen.

Gjest umuligmulig
Skrevet

Om du ikke kan vente to uker, må det bli enten fastlegens vikar eller en psykiatrisk spl i kommunen.

syns du pasienter kan vente i BARE to uker når det ødelegger samliv.

Gjest Nerda
Skrevet

Finnes det et psykiatrisk akutt-team der dere bor? I så fall er det et meget godt sted å henvise - de kjenner til hvor man skal gå.

Men ring fastlegekontoret deres i morgen og forhør dere. Kanskje får dere en hastetime om dere er på telefonen så snart legekontoret åpner.

Skrevet

Hvorfor ikke tenke på dette FØR ferien? Hvis det er akutt og du har store problemer med deg selv er det selvfølgelig greit å oppsøke de rette instansene raskt. Men hvis en har slitt i flere mnd er det vel unødvendig å skulle kontakte fastlegen akkurat i ferien når en vet på forhånd at h*n er borte. Ser bare flere slike "hjelp - fastlegen er på ferie"- innlegg. Noen ganger trenger mennesker akutt hjelp i ferien, andre ganger er det lov å tenke før fellesferien starter.

Gjest slitsom
Skrevet

Finnes det et psykiatrisk akutt-team der dere bor? I så fall er det et meget godt sted å henvise - de kjenner til hvor man skal gå.

Men ring fastlegekontoret deres i morgen og forhør dere. Kanskje får dere en hastetime om dere er på telefonen så snart legekontoret åpner.

Tror kanskje det finnes et slikt akutteam, men er det ment på slike som meg da? Trodde det var mer når man var suicidal osv?

Har så liten lyst til å ta kontakt med vikarlegekontoret. Kjenner flere av legen der privat, og har ikke lyst til å la dem vite alt :(

Gjest slitsom
Skrevet

Hvorfor ikke tenke på dette FØR ferien? Hvis det er akutt og du har store problemer med deg selv er det selvfølgelig greit å oppsøke de rette instansene raskt. Men hvis en har slitt i flere mnd er det vel unødvendig å skulle kontakte fastlegen akkurat i ferien når en vet på forhånd at h*n er borte. Ser bare flere slike "hjelp - fastlegen er på ferie"- innlegg. Noen ganger trenger mennesker akutt hjelp i ferien, andre ganger er det lov å tenke før fellesferien starter.

Saken er jo at ting har eskalert. Jeg var rimelig sikker på at jeg skulle komme meg ut av dette, men det gjør jeg tydeligvis ikke.

Beklageligvis er ikke psyken min programmerbar, slik at jeg kan time når jeg trenger hjelp!

Gjest slitsom
Skrevet

syns du pasienter kan vente i BARE to uker når det ødelegger samliv.

Det er ikke samlivet som er problemet.

Skrevet

Jeg tenker at dette typisk vil være noe som må vente til etter ferien. I juli måned får man primært hjelp til akutte problemer som ikke kan vente til etter ferien.

Kan du ikke bestille en time hos fastlegen til rett etter du er ferdig med din ferie?

Gjest slitsom
Skrevet

Jeg tenker at dette typisk vil være noe som må vente til etter ferien. I juli måned får man primært hjelp til akutte problemer som ikke kan vente til etter ferien.

Kan du ikke bestille en time hos fastlegen til rett etter du er ferdig med din ferie?

Tror jeg gjør det. Jeg er på ferie når legekontoret åpner igjen, men ringer og får en time til når jeg er tilbake. Må få skikk på meg selv nå. Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...