Gå til innhold

NHD har stemmer i hodet

Anbefalte innlegg

Gjest posttraumer
Skrevet

jeg snakker så mye med meg selv og glemmer meg noen ganger så andre legger merke til det. og nå spør jeg deg om det er sykt.

Videoannonse
Annonse
Gjest avsporing
Skrevet

Jeg holdt på å si: Har han? Men så så jeg at det sto noe annet i selve innlegget ;-)

Skrevet

Jeg holdt på å si: Har han? Men så så jeg at det sto noe annet i selve innlegget ;-)

HEHEHE ;)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ved PTSD er det meget vanlig med stemmehøring av typen pseudohallusinose. Medisiner virker ikke på dette.

Siden er et symptom ved en sykdom, må det vel kalles sykt.

Gjest Nerda
Skrevet

Fornuftig svar av NHD. Jeg har også dette i varierende grad, men å drive å stemple det som sykt... Del av en sykdom er det jo, men ikke noe man nødvendigvis skal se ned på. At noen gjorde en noe vondt f.eks., er ikke sykt .Det er ikke ens egen feil at noen forgrep seg eller mobbet en som barn, selv om det avgjort føles slik. Jeg kan selv prestere å mumle inett "hold kjeft!" f.eks. til de dumme stemmene. Men jeg ser ikke på det som noe som må stemple meg. Det har krevd temmelig mye psykoterapi å komme dit, men det er ikke min feil at det er sånn. Det er overgripernes feil. PTSD blir regnet som sykdom, men om ikke annet er det virkelig ikke noe man har valgt selv. Man kan jo si at det er "sykt" å gå med hvit mobility-stokk da, for i regelen er det som medfører dårlig syn en sykdom eller genfeil.Hva er galt med å fly rundt med hvit stokk liksom? Det er så mange merkelig folk rundt omkring som oppfører seg så kørka at å snakke litt til seg selv/pseudostemmer ikke må være noe å rakke ned på seg selv for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...